Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä ujot oikein löysivät seuraa ennen nettiä?

Vierailija
25.08.2019 |

Tai ihmiset jotka eivät viihtyneet baareissa ja bileissä tai jotka olivat muuten vain sosiaalisesti vähän jähmeämpiä? Itse ollut useammassa koulussa, työssä ja harrastuksessa ja aivan hakuammuntaa sattuuko niihin pieniin porukoihin itseä miellyttäviä sinkkuja. Itse löytänyt varmaan 15-20:sta opiskelu/harjoittelu/työ/harrastus -paikasta ehkä 2 seurustelumielessä kiinnostavaa ihmistä (varattuja kummatkin). Kaikki suhteet on pitänyt netistä hankkia hirveällä työllä.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli seuranhakupalstoja ja kirjeenvaihtoilmoituksia.

Vierailija
2/43 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin naiset vielä kelpuuttivat tavalliset kiltit, kunnolliset miehet? :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin vastannut että baarista tietenkin, mutta jos siellä en olisi käynyt, niin en olisi kyllä ketään löytänyt ikinä.

Vierailija
4/43 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olivatko nuo aikanaan samanlainen "häpeä" kuin nettideittailu alkuaikoina? En nimittäin ole kuullut kenestäkään joka olisi tavannut seuranhakupalstalla.

Vierailija
5/43 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olivatko nuo aikanaan samanlainen "häpeä" kuin nettideittailu alkuaikoina? En nimittäin ole kuullut kenestäkään joka olisi tavannut seuranhakupalstalla.

Vastasin yhden ja ainoan kerran elämässäni Iltalehden kirjeenvaihtoilmoitukseen.

Siitä on suorana seurauksena jo 20 vuotta jatkunut avioliitto ja kolme lasta.

Ei hävetä.

Vierailija
6/43 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sääliksi käy nykyajan nuoria miehiä. T: Kiltti isoisä.

Vierailija
7/43 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netti ylläpitää ujoutta kun ei välttämättä tarvitse kohdata muita ihmisiä. Ennen nettiä ujokin joutui väkisin enemmän kosketuksiin muiden kanssa, mikä vuorostaan poistaa ujoutta kun ujo huomaa pärjäävänsäkin sosiaalisissa tilanteissa.

Eli, ennen ujoja ja sosiaalisesti kokemattomia oli merkittävästi vähemmän.

Vierailija
8/43 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nykyään ujo ihminen, tai edes vähemmän ujo voisi löytää seuraa ilman nettiä? :/ Tässä jo 15 vuotta yritetty tuloksetta.

Millaiset paikat, tilanteet, on sellaisia missä voisi toista ihmistä lähestyä?

Vierailija
9/43 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itke joki ja rakenna sen jälkeen silta sen yli. Naisten vikahan se onkin, ettei tommonen itsesäälissä rypevä tissiposki saa pikkareita märäks. Sviddu, mistä näitä betoja oikein sikiää?

T. Alfa

Vierailija
10/43 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että kaikki ujommat ja aremma löytävät netinkään kautta yhtään sen paremmin seuraa. - Toivottvasti löytävä ja kohaava toivomansa. Muta jokin piruilainen sisälläni melskaa ja rääkyy nyt huomautelle, että netti ja tai yleisemmin sosiaalinen media on saanut monen tuntemaan entistäkin surkeammaksi ja haastavammaksi löytää ja tavoittaa iselleen seuraa saati se onnistua löytämään ja kohtaaman Se yksi ja erityinen. - Kyllä. oeln sinkku itsekin ja olen ollu "jo" vuosia.

Mutta toki ainakin osaksi omaa syytäni olen sinkku, koska en ole juurkaan nähnyt vaivaa saati tehny työtä päästäkseni sinkkudestani eroon. Ei me (uskin olen ainoa) kaikki sinkut koeta tai tunneta oloamme erityisen onnettomiksi ja surkeiksi siksi, että elämme yksin. Vaikka tokihan minä olen myös valmis asettumaan ja elämään parisuhteessa, jos vain se "oikea" osuu ja ulee kohdalle ja hänellä on suunnilleen saman tapaisia ajauksia minusta.   

Vierailija
11/43 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useinmiten ihan tanssiravintoloissa. Valinnanvaraa oli vähemmän myös niillä jolla oli varaa valikoida.

Vierailija
12/43 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki välttämättä löytänyt ennenkään elämänkumppania ja jäivät yksin.

Vierailija
13/43 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netti ylläpitää ujoutta kun ei välttämättä tarvitse kohdata muita ihmisiä. Ennen nettiä ujokin joutui väkisin enemmän kosketuksiin muiden kanssa, mikä vuorostaan poistaa ujoutta kun ujo huomaa pärjäävänsäkin sosiaalisissa tilanteissa.

Itse asiassa päin vastoin, netin kautta minulle on tullut ystäviä ja tuttuja ympäri maailman. Sitä ennen ei samanhenkistä porukkaa löytänyt mistään. 

Vierailija
14/43 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että kaikki ujommat ja aremma löytävät netinkään kautta yhtään sen paremmin seuraa. - Toivottvasti löytävä ja kohaava toivomansa. Muta jokin piruilainen sisälläni melskaa ja rääkyy nyt huomautelle, että netti ja tai yleisemmin sosiaalinen media on saanut monen tuntemaan entistäkin surkeammaksi ja haastavammaksi löytää ja tavoittaa iselleen seuraa saati se onnistua löytämään ja kohtaaman Se yksi ja erityinen. - Kyllä. oeln sinkku itsekin ja olen ollu "jo" vuosia.

Mutta toki ainakin osaksi omaa syytäni olen sinkku, koska en ole juurkaan nähnyt vaivaa saati tehny työtä päästäkseni sinkkudestani eroon. Ei me (uskin olen ainoa) kaikki sinkut koeta tai tunneta oloamme erityisen onnettomiksi ja surkeiksi siksi, että elämme yksin. Vaikka tokihan minä olen myös valmis asettumaan ja elämään parisuhteessa, jos vain se "oikea" osuu ja ulee kohdalle ja hänellä on suunnilleen saman tapaisia ajauksia minusta.   

Juuri näin. Eiköhän pariutuminen ole mennyt vaan vaikeammaksi nykyään. Ainakin sinkkujen määrä kasvaa koko ajan.

Vierailija
15/43 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehdissä oli seuranhakupalstoja.

Useat pariutuivat nuorena, työnnyttiin johonkin nuorten huvipaikkaan ja seuraa saattoi saada niinkin, että

joku kiinnostunut teki aloitteen etkä päässytkään karkuun.

Niin minullekin kävi :-D

Vierailija
16/43 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Eiköhän pariutuminen ole mennyt vaan vaikeammaksi nykyään. Ainakin sinkkujen määrä kasvaa koko ajan.

Kaikesta edellä kirjoittamasani huolimatta uskon, että "pariutuminen" on vaikka vain viimeisen 50 vuoden aikana paranunut huomattavasti.  Jo pelkäsään se, että Suomessa on edenny tasa-arvo helpottaa ja tai on edesauttanut niin minua (sinkkumiestä) kuin monia muitakin löytämään ja kohtaamaan sen itselle "Sen" oikean.

Enää tosin kaikilla ei edes haaveena löytää "vain" yhtä oikeaa vaan elämää saatetaan halua elää useammankin oikean kanssa. - Yhä harvemmin tuomitaan sitäkään, että osa meistä haluaa kumppanikseen samaa sukupuolta olevan, jonka kanssa yhä useammin voi elää avoimesti ja julkisesti omaa suhdettaan, johon voi kuulua myös muita perheen jäseniä, kuten yhteisesti hankituja lapsia.  

Tietotekniikan kehitys on tehnyt sen, että (mm.) netin kautta seuraa voi hakea ja etsiä reaaliajassa vaikka ympärivuorokauden ja moninkertaisesti laajemmalta alueelta ja vaivattomammin kuin aiemmin.  

Erona on myös, kuen sanottu se, että nykyään kenenkään ei ole pakkoa löytää itselleen "yhtä oikeaa" vaan sinkkunakin voi elää monin tavoin hyvää ja laadukasta elämää,

Paradoksaalista tosin on, että siellä missä elää ja on eniten ihmisiä, kuten suurkaupungeissa on eniten yksinäisiä. - Mutta yksinäisyyttä ja yksin olemista ei kuitenkaan pidä nyt sekoittaa ja pitää yhtenä ja samaa tarkoittavana asiana.    

Vierailija
17/43 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sain ensimmäisen vakavan suhteeni netin kautta. Käytin ensimmäisiä nettideittipalveluita eli silloin kun ne olivat vasta uusi keksintö. Sitä ennen olin kömpelö naisten kanssa. Kävin baareissa, mutta en saanut siellä mitään aikaiseksi, enkä missään muuallakaan. Netti oli ehdottomasti pelastukseni ja olen edelleen sitä mieltä, että se on helpoin tapa löytää deittejä, koska siellä tietää automaattisesti millä mielellä muut on liikkeellä.

Vierailija
18/43 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Eräällä fb-palstalla ihmiset suorastaan ylpeilevät sillä kuinka eivät koskaan vastaa puhelimeen ja pitävät sitä äänettömällä tai kuinka välttävät törmäämästä naapureihin pihalla tai rappukäytävässä. Sen sijaan että pyrkisivät kehittämään sosiaalisia taitojaan he ihan itse syrjäyttävät itsensä.

Vierailija
19/43 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse sain ensimmäisen vakavan suhteeni netin kautta. Käytin ensimmäisiä nettideittipalveluita eli silloin kun ne olivat vasta uusi keksintö. Sitä ennen olin kömpelö naisten kanssa. Kävin baareissa, mutta en saanut siellä mitään aikaiseksi, enkä missään muuallakaan. Netti oli ehdottomasti pelastukseni ja olen edelleen sitä mieltä, että se on helpoin tapa löytää deittejä, koska siellä tietää automaattisesti millä mielellä muut on liikkeellä.

Siis olet käyttänyt nettideittipalveluja yli 20 vuotta, olet edelleen sinkku mutta silti netti on ollut pelastuksesi? 🤔

Vierailija
20/43 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis olet käyttänyt nettideittipalveluja yli 20 vuotta, olet edelleen sinkku mutta silti netti on ollut pelastuksesi? 🤔

Mistä tiedät, että olen sinkku? Tai että käytän edelleen niitä palveluja?

No totuus on, että olen eronnut, enkä enää edes etsi uutta suhdetta. Tapailua kokeilin netin kautta etsittynä, ja se oli ok, mutta huomasin, etten kaipaa nyt suhdetta. Yksi pitkä suhde oli tarpeeksi ja nyt olen tyytyväinen yksin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi