Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sairaanhoitajat ja lähihoitajat länkyttävät aina peruspalkasta eikä kokonaisansioista?

Vierailija
25.08.2019 |

Mikä järki on verrata omaa peruspalkkaa muiden alojen kokonaispalkkaan? Yleensä vieläpä niin, että verrataan jossain Helsingin keilaniemessä yksityisellä sektorilla työskentelevän AMK-insinöörin vuosipalkasta johdettua kuukausipalkkaa (jossa siis kaikki bonukset ja lomarahat mukana) jonkun peräkylän kunnallisella puolella työskentelevän sairaanhoitajan tai lähihoitajan peruspalkkaan ilman mitään lisiä. Olisiko esim. lähihoitajan tapauksessa muutenkin oikeampi vertailukohta joku kunnan talkkari tai siivooja?

Kommentit (369)

Vierailija
1/369 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon "länkyttävät" - sanan käytön voi lopettaa tällä palstalla kaikista ketjuista. Kiitos.

Vierailija
2/369 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon "länkyttävät" - sanan käytön voi lopettaa tällä palstalla kaikista ketjuista. Kiitos.

Osui ja upposi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/369 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aloittaja länkyttää täällä, pääsitkö avohoitoon?

Vierailija
4/369 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länkyti Länkyti ja vielä kerran Länkyti.

Vierailija
5/369 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lähihoitaja ja mun palkka vuorolisien kanssa vaihtelee 3000 eurosta 3400 euroon

Vierailija
6/369 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Ensinnäkin pitää vertailla samalla maantieteellisellä alueella työskenteleviä keskenään, ja toisekseen kokonaispalkkaa kaikkine lisineen.

Vierailija
7/369 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen lähihoitaja ja mun palkka vuorolisien kanssa vaihtelee 3000 eurosta 3400 euroon

No ei taatusti ole paitsi ehkä saattaisi just olla ennen veroja.

Vierailija
8/369 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hyvä laittaa noiden summien yhteyteen, onko kyse netto- vai bruttopalkasta.

Vierailija
9/369 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajiksi hakeutuu usein tyypit, joiden entinen ura ei ottanut tuulta alleen. Tai pyöräytettiin pari penskaa nuorena ja pitäs niinku hankkii joku tutkinto ( jossa ei oo paljon opintoja). Tai muuten ollut elämän suunta vähän hukassa, elämänkoulua käyty ja pitäs niinku nopsaa tehä joku tutkinto jonka pohjalta sais töitä. Ammattikoulukin jäi peruskoulun jälkeen kesken.

Yleensä kunnianhimoisemmat jatkokouluttautuu aika nopsaa, näin tein itsekin. Meillä mies kannustikin tuohon.

Vierailija
10/369 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi hyvä laittaa noiden summien yhteyteen, onko kyse netto- vai bruttopalkasta.

Aina kuuluu puhua bruttopalkasta.

Vierailija
11/369 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajat valmistuvat AMKissa : AMK= ammattiKORKEAKOULU. Eli SH toisin kuin LH on akateeminen  tutkinto vaikka tämä usein unohtuukin. Pitäisi siitä saada palkkaakin.

Vierailija
12/369 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kuuluu, mutta eihän se täällä toteudu?

Vierailija
13/369 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kaikki (ammatista ja työpanoksesta riippumatta) haluavat vähintään 3-4 tuhatta euroa nettona joka kuukausi.

Ihmiset eivät ymmärrä hierarkiaa.

Vierailija
14/369 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmivuoro osastolla? Ihan uskottava summa.

Vierailija
15/369 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajat valmistuvat AMKissa : AMK= ammattiKORKEAKOULU. Eli SH toisin kuin LH on akateeminen  tutkinto vaikka tämä usein unohtuukin. Pitäisi siitä saada palkkaakin.

Akateemisia ovat vain yliopistosta valmistuneet.

Vierailija
16/369 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jestas miten hyvä palkka lähihoitajalla!

Vierailija
17/369 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kuuluu, mutta eihän se täällä toteudu?

Se on sitten kirjoittajan oma ongelma, jos ei vieläkään tajua, että aina ilmoitetaan bruttopalkka.

Vierailija
18/369 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos suomalaisten hoitajien palkkaa verrataan ulkomailla saatavaan palkkaan niin onhan siinä suuri ero😂

Ja vuorolisät on kiitosta epämukavista työajoista.

Vierailija
19/369 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko moderaattori? Jos et, asiahan ei ole sinun päätettävissäsi.

Vierailija
20/369 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa aloitteleva sairaanhoitaja saa 3500e peruspalkkaa+ lisät. Palkka nousee vuosittain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan