Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teet, vaikkei "saisi"?

Vierailija
25.08.2019 |

Itse puhdistan vastakin korvani vanupuikoilla. Millä sitten?
Kynnet pitäisi viilata, ei leikata. Juu ei onnistu symmetrisesti, ja kasvavat leikkurin jäljiltä ihan hyvin.
Kulmakarvatkin kärsivät saksilla muotoilusta. Ehkä omani tekevät poikkeuksen.

Kommentit (238)

Vierailija
81/238 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän ihan liikaa talouspaperia. Siis se on aina lopussa.

En tykkää tiskiräteistä.

Vierailija
82/238 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo varmaan koskaan puhdistanut lasteni korvia vanupuikolla tai millään muullakaan.

En jaksa töiden jälkeen mitään muuta kuin lojua sängyllä ja antaa lasten katsoa youtubea.

En jaksa tehdä salaattia aterioille kun inhoan vihannesten kuorimista.

Pesen hampaat vain kerran päivässä.

Syön leipää ja kaikkea muutakin hiilaripitoista.

Menen autolla töihin vaikka voisin pyöräilläkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/238 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tukistan lasta, kun kiukuttelee.

Itse sain pienenä luunappia ohtaan, tukistamista, remmiä ja ihan normaali aikuinen minusta kasvoi, hyvä, että vanhemmat opetti rajoja <3 Kiitollinen siitä.

t. alle 30v mies

Se oli kiellettyä jo tuolloin. Vanhemmillasi ei ollut käsitystä normaaleista rajoista.

Kuvittelet tyhmiä.

Siis mitä ihmettä, olen itse tuo kirjoittaja joka sai pienenä yllä mainittua, en tiedä mitä pitäis ajatella nykyajasta.... En oo kyllä koskaan ajatellut, että tuommonen ois jotenkin väärin :D Minkäänlaisia traumoja en tuommosesta koskaan ole saanut :D Voi tätä nykyajan kasvatusta, sen näkee tuolla ulkona kun kuuntelee ja katselee noita jonneja, että kasvatus on vähän sitä ja tätä.

Sinulla ei taida olla omia lapsia.

Minua kasvatettiin luunapeilla ja tukistuksilla. Ennen omia lapsia kuvittelin, että se oli ok ja ei ole traumoja jäänyt, mutta sitten kun omat lapseni olivat pieniä, niin mieleen palautui kaikki ne tukistukset ja koin kokemastani niin suurta vääryyttä, että en mitenkään voisi tukistaa omia pieniä rakkaitani. Hyvin ovat kasvaneet ilman väkivaltaakin, koska on monia muitakin keinoja selviytyä haastavista tilanteista ilman sitä. Vaatii enemmän vanhemmalta, mutta uskon sen näkyvän lapsessa koko hänen elämänsä ajan, kun itsetuntoa ei ole riistetty alistamalla aikuisen ylivoimaan. Sitähän se on kun fyysisesti käydään kiinni.

Ei aikuisetkaan saa toisiaan luunapittaa, läpsiä tai tukistaa. Miksi lasta saisi sen enempää? Laiskat vanhemmat tekevät niin koska se on helpompaa ja nopeampaa. Onneksi kuitenkin nykyään rikollista ja lastensuojelu ja poliisi puuttuu siihen jos asia tulee ilmi.

Käsitätkö mikä tämän ketjun idea on? Mene muualle paasaamaan pitkiä paasauksiasi. En viitsinyt lukea pupellustasi alkua pidemmälle, koska se ei kuulu tähän ketjuun.

Tämän ketjun tarkoitus oli tunnustaa pikkusynnit.

Karmea huomata, että vielä oman lapseni ikäisissä ihmisissä on sota-ajan kasvatuksen saaneita. Luovuin ilolla tuosta tyylistä, tiedän mitä se aiheuttaa. Lisäksi se on laitonta.

Vierailija
84/238 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat, aloittaja.

Sen lisäks, mikä ei oo terveellistä, niin vaihtelee ihan tosi paljon syönkö terveellisesti vai en. Tai no, eihön tää varsinaisesti oo ku omasta itsestään kiinni. Mut anti mennä...

Vierailija
85/238 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin putsaan omat ja lasten korvat vanupuikolla. En ymmärrä, miten voisi olla putsaamatta.

Terve korva tuottaa vaikkua vain sen verran, että se suojaa korvaa sisältä. Sitä ei pidä mennä sorkkimaan. 

Mutta sitten kun sorkkii, se on viesti korvalle, että suojausta tarvitaan lisää. Tästä kierre, jossa ei voi päivääkään voi olla putsaamatta ilman, että vaikuu näkyy ihan ulkopuolisellekin. 

Pahimmassa tapauksessa kuulo alenee ja lääkäri joutuu puhdistamaan korvat huuhtelulla. 

Korvat kutiavat ja likaantuvat ilman kevyttä puhdistusta. Pitämään ehkä joka toinen viikko, en ole korvike kuvaamassasi kierteessä. -ap

Vierailija
86/238 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin putsaan omat ja lasten korvat vanupuikolla. En ymmärrä, miten voisi olla putsaamatta.

Terve korva tuottaa vaikkua vain sen verran, että se suojaa korvaa sisältä. Sitä ei pidä mennä sorkkimaan. 

Mutta sitten kun sorkkii, se on viesti korvalle, että suojausta tarvitaan lisää. Tästä kierre, jossa ei voi päivääkään voi olla putsaamatta ilman, että vaikuu näkyy ihan ulkopuolisellekin. 

Pahimmassa tapauksessa kuulo alenee ja lääkäri joutuu puhdistamaan korvat huuhtelulla. 

Korvat kutiavat ja likaantuvat ilman kevyttä puhdistusta. Pitämään ehkä joka toinen viikko, en ole korvike kuvaamassasi kierteessä. -ap

Autocorrect taas vauhdissa...putsaan joka toinen viikko, en ole korvineni kierteessä.

No niin. Ap

Vierailija
87/238 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse sain pienenä luunappia ohtaan, tukistamista, remmiä ja ihan normaali aikuinen minusta kasvoi, hyvä, että vanhemmat opetti rajoja <3 Kiitollinen siitä.

t. alle 30v mies

Lapsena pahoinpidellyille on tyypillistä puolustella vanhempiaan tällä tavoin. Sen ajatellaan kertovan välttelevästä kiintymyssuhteesta vanhempiin - lapsi on oppinut tukahduttamaan ikävät tunteensa pahoinpiteleviä vanhempiaan kohtaan. Tunneilmaisu on etäistä ja viileää. 

Vierailija
88/238 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi hän kiukuttelee? Miten tuo auttaa?

Laki kielsi tuon jo 35 v sitten.

Mieti jos esim. pomosi tekisi saman, kun olet töissä eri mieltä.

Mistä tuo eri mieltä tuli?

Sen sijaan, jos heittäisin hiekkaa työkaverin silmille, rikkoisin tahallani pomon auton, tai piirtelisin työpaikan seiniin lukuisista kielloista huolimatta, pomolle saattaisi tulla mieleen tukistaa. Todennäköisesti se kuitenkin soittaisi vartijat "tukistamaan".

En ota kantaa tukistamisen oikeutukseen, mutta tuo "eri mieltä" on vähän kulunut olkinukke. Minun lapsuudessani lapsia sai tukistaa, mutta ei tullut vastaan kavereita, joita olisi tukistettu, jos he olivat eri mieltä. Pahanteosta kyllä tukistettiin.

Tapahtui varmaan ennen 1984?

Vierailija
89/238 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otan joskus salaa kuvia naisten pepuista, vaikka eipä tuota ole missään laissa kielletty.

Minäkin harrastin yhteen aikaan naisten salakuvaamista kaupungilla.

Kuulostaa Fingerpori pervolta.

Vierailija
90/238 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän viihteellä ollessani kokaiinia.

Vierailija
91/238 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuomitsen ihmisiä jos heillä on sairas koirarotu. Työkaverini oli ihan yllättynyt että ruttunaamansa sai jonkun aivohalvauksen ja kuoli jalkakäytävälle. Koko rodun ylläpito on silkkaa kidutusta ja pitäjät ali-ihmisiä.

Pidän myöskin afrikkalaisia miehikseen ottavia vähän... yksinkertaisina. Ja se on lähtemätön leima.

Vierailija
92/238 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan syö aamupalaa. Päivän tärkein ateria ja paskat...

Vierailija
93/238 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen sijaan, jos heittäisin hiekkaa työkaverin silmille, rikkoisin tahallani pomon auton, tai piirtelisin työpaikan seiniin lukuisista kielloista huolimatta, pomolle saattaisi tulla mieleen tukistaa. Todennäköisesti se kuitenkin soittaisi vartijat "tukistamaan".

En ota kantaa tukistamisen oikeutukseen, mutta tuo "eri mieltä" on vähän kulunut olkinukke. Minun lapsuudessani lapsia sai tukistaa, mutta ei tullut vastaan kavereita, joita olisi tukistettu, jos he olivat eri mieltä. Pahanteosta kyllä tukistettiin.

Eri mieltä tuli siitä, että kiukkuinen tukistaja kyllä keksii syitä. Ei tarvitse olla kuin väsynyt, reagoida lasten tapaan tunteella, toista mieltä kuin aikuinen jne, niin johan ollaan kiinni hiuksissa. Ja pahanteoksi lasketaan mikä milloinkin.

Tyyli voi olla vaikka omilta vanhemmilta omaksuttu, eräs nainen leikkautti lastensa hiukset ettei tekisi kuten äitinsä. Tämä oli ollut muuten ok, mutta myös tavan vuoksi tukistellut.

Jos aikuinen ei osaa järjestää olosuhteita missä aggressio vähenee, saa kyllä katsoa peiliin. Jos ei ole ruokaa, tekemistä, koti on sotkuinen ja aikuisten omat asiat hunningolla, niin onko se lasten syytä?

Vierailija
94/238 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koskaan syö aamupalaa. Päivän tärkein ateria ja paskat...

Itse asiassa, ei ole.

Vierailija
95/238 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuomitsen ihmisiä jos heillä on sairas koirarotu. Työkaverini oli ihan yllättynyt että ruttunaamansa sai jonkun aivohalvauksen ja kuoli jalkakäytävälle. Koko rodun ylläpito on silkkaa kidutusta ja pitäjät ali-ihmisiä.

Pidän myöskin afrikkalaisia miehikseen ottavia vähän... yksinkertaisina. Ja se on lähtemätön leima.

Riippuu hei ihan afrikkalaisesta miehestä. Olen tiennyt tällaisen hömppänaisen mutta ihan toisen tyyppinsäkin pariskuntia, joissa se Afrikan mies on korkeakoulutettu.

Vierailija
96/238 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu hei ihan afrikkalaisesta miehestä. Olen tiennyt tällaisen hömppänaisen mutta ihan toisen tyyppinsäkin pariskuntia, joissa se Afrikan mies on korkeakoulutettu.

En usko, että miehen koulutustasolla on tässä merkitystä.

Vierailija
97/238 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan isl amia ja toivoisin että kaikki Läh i Idästä tulevat miehet käännytettäisiin pois maastamme. Näinhän ei saa ajatella, ainakaan jos viherpiiperoilta kysytään.

Vierailija
98/238 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stalkkaan miehen sijaintia find my phone -toiminnon avulla. Näköjään valehtelee usein mulle. En vaan voi käräyttää, koska jäisin itse kiinni kyttäämisestä.

Vierailija
99/238 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen olevani parempi, esim. fiksumpi kuin jotkut ihmisryhmät (joiden ominaisuudet olen itse määritellyt).

Vierailija
100/238 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapahtui varmaan ennen 1984?

Menkää nyt toopet pätemästä siitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi