Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asuuko kukaan hissin vieressä kerrostalossa - kokemuksia?

Vierailija
24.08.2019 |

Onko asuntosi seinän takana hissi? Häiritseekö hissin äänet tai onko siitä muuten ollut haittaa? Talo on vuonna 2018 rakennettu eli hissi on uusi.

Mietin asuntoa, jossa hissi kulkee useamman huoneen seinän takana eli hissi on ikään kuin upotettu asuntoon. Asunto kulkee hissin ympäri.

Kannattaako harkita muuttamista tällaiseen asuntoon.

Kommentit (100)

Vierailija
1/100 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoinen ratkaisu. Ainoa vaihtoehto on käydä testaamassa. Joku ajelemaan hissillä edestakaisin ja tsekkaat, kuuluuko.

Vierailija
2/100 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talo rakennettu 1953. Hissistä ei kuulu pihaustakaan asuntoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/100 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidän hissistä ainakaan kummoista ääntä lähde. Se on eteisen seinän takana kaukana makuuhuoneesta.

Vierailija
4/100 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo toinen uudehko asunto, jossa asun hissin lähellä. Edellinen hissi oli asunnon vieressä ja nykyinen on melkein vastapäätä. Hissien äänet eivät häritse. 

Vierailija
5/100 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kuluu hissin kulku tähän asuntoon. Hissi on eteisen ja kylppärin seinän takana. Ei ole kolinaa eikä räminää vaan sellainen hhuuuuuuu ääni. Tietysti öisin kuuluu enemmän, jos joku kulkee. Ei herätä minua. Talo rakennettu 2000-luvun alkupuolella. Muuten on hiljainen Talo eli hyvät naapurit ja äänieristys.

Vierailija
6/100 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1962 rakennettu talo ja hissi kuuluu todella voimakkaasti kotiin, ääneen tottuu helposti.

Vierailija
7/100 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinne hissiin pääsee sisälle, jos hissi on ympäröity asunnolla?

Vierailija
8/100 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 8. ja ylin kerros, 4 huonetta plus kylppäri/sauna. Muut huoneet on talon ulkoseiniä vasten kaikki, mutta makuuhuoneen seinän takana suoraan on hissi. Sängyn nukkumapääty on meillä suoraan tätä seinää vasten, mutta emme silti herää hissin ääniin. Hissi on 80-luvulta 3 hengen hissi. Sanoisin, että enemmän väliä taloyhtiöllä kuin asunnolla. Jos levotonta porukkaa ramppaa yötä myöten, hissi voi häiritä, mutta meillä se ei edes liiku yöllä ikinä, kun talon nuorin asukas on 30v, ja ihmiset ovat huomioonottavia täällä eivätkä tilaa hissiä öisin ellei ole pakko.

Kyllä hissin ääni kuuluu kaikkialle taloon, mutta minusta se ei ole häiritsevä. Tasainen hurina joka hukkuu taustalle, paljon mieluummin hissi seinänaapurina kuin esimerkiksi haukkuva koira tai koliikkivauva. Toki koneisto kuuluu, kun se on lähes suoraan seinän takana, mutta sekään ei häiritse minua tai miestä. Olen hyvin ääniherkkä, mutta tätä ääntä siedän. 2 muuta makkariakin on vapaana, kun ollaan lapseton pari, mutta kyllä tässä nukkuu.

Vierailija
9/100 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu hissin ääni mutta kuuluu kun ulkomaalainen pariskunta saapuu hissistä. 

Vierailija
10/100 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin ennen. Hieman kuului hurinaa ja hissinovien kolahduksia. Ei häirinnyt millään tavalla. Nyt asun junaradan vieressä. Junien äänetkään eivät enää häiritse. Kaikkeen tottuu. 

Vierailija
11/100 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha talo ja hissi häiritsi niin paljon, että jouduin muuttamaan. Minulla on aistiyliherkkyys ja superkuulo, joten en pystynyt nukkumaan.

Vierailija
12/100 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hissi oli mm. makuuhuoneen seinän takana, koskaan ei siitä ongelmaa ollut, ja olen kuitenkin herkkäuninen. Ovien avautumisen kuuli kyllä vaimeasti, kuten muuhunkin asuntoon, mutta se ei ollut millään tavalla häiritsevää. Hissi ja talo vuodelta 2012. Tänä vuonna muutimme pois, aivan muista syistä.

Vierailija
13/100 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin ennen, oli mun sängyn kohdalla seinän takana. Siihen ääneen tottui, mutta kyllähän se selvästi kuului. Talo taisi olla 60-luvulla rakennettu.

Vierailija
14/100 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hissi asunnon ulko-oven vieressä, talo vuodelta 1970. Ei kuulu mitään.

Vierailija
15/100 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eteiseen kuuluu hissin liikkeelle lähtö ja pysähtyminen. Ei kuitenkaan häiritsevän kova ääni. Rakennettu 1995.

Vierailija
16/100 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sinne hissiin pääsee sisälle, jos hissi on ympäröity asunnolla?

Asunto on vähän kuin U-muodoltelmassa hissin ympäri.

Ap

Vierailija
17/100 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu hissin ääni, mutta kuuluu kun se tilataan. Piippaa niin lujaa

Vierailija
18/100 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hissin kulku voi jäädä äänettömäksi, mutta enpä sitten kun tavaroita lastataan, lapset kiljuu tai naapurikuulumiset vaihdetaan hissin ovella, normaalia jokapäiväistä hissin käyttöä, myös yöllä. 

Vierailija
19/100 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulen hissin oven kolinan ja liikkeelle lähdon. Mutta se on minun ainoa seinänaapuri. Muissa asunnoissa kuuluu naapurit, meille vain hissi. Ääni on aina samanlainen, niin siihen tottuu eikä sitä kuule.

Vierailija
20/100 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha talo ja hissi häiritsi niin paljon, että jouduin muuttamaan. Minulla on aistiyliherkkyys ja superkuulo, joten en pystynyt nukkumaan.

Tuskin se hissi oli AINOA häiritsevä äänenlähde, jos kerran superkuulon omaat :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan