Ajatus näistä kansanedustajista, joita syytetään kiihottamisesta
Jotenkin tuntuu, että tarpeeksi vahva mielenpide on rikos. Onko rikos oikeasti mielipide tai ajatus, joka poikkeaa valtavirrasta?
Kommentit (102)
Noita puheita kannattaa kerätä omaan kansioonsa ja sitten käydä läpi useampi kerralla, kun on käsivoidetta ja talouspaperia valmiina ja voi vapautuneesti keskittyä.
Erillisen kiihottumistilan voi kätevästi rakentaa vaikka komeroon. Siellä se on sitten valmiina eikä tarvitse huolehtia sotkuista.
Mehän tiedetään, miten lopulta käy. Yksi ei saa mitään tuomiota.
Kun ikää tulee enemmän ihmisten itsekritiikki alkaa usein lipsua. Odotankin innolla Päivin ulostuloja tulevaisuudessa. En ole koskaan saanut kunnon erektioita ilman tuomitsevia puheita ja syyllistämistä.
Vierailija kirjoitti:
Mehän tiedetään, miten lopulta käy. Yksi ei saa mitään tuomiota.
”Mehän tiedetään...”
Äläpä puhu meidän muiden puolesta. :D
Juurikin näin! Mielenkiintoinen geissi, joka onneksi jatkuu vielä jonkin aikaa. Olen Päivi fani ja kerännyt useita tunteja hyvää materiaaleja Päivin TV esiintymisistä. Kehon kieli ja ilmeet yhdistettynä puheisiin ovat mulle se juttu.
Itse tarvitsen aina visuaalisen ärsykkeen ruiskuttamiseen. Siksi nuo podcastit tai radiohaastattelut eivät toimi muuna kuin lämmittelynä.
Miksi kiihottamiseen suhtaudutaan niin kielteisesti. Itsetyydytys on ihan normaali asia.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista jos Raamatun siteeraaminen on víhapuhetta. Kyllä pitäisi olla jokaisen oma asia pitääkö homoutta moraalittomana vai ei, ja mielipiteen vapaus on sitä että tuon asian saa myös ilmaista ääneen. Kunhan ei mitään lynkkausjahteja aloita, laissa on määritelty väkivaltaan yllyttämiset yms ja sen tulisi riittää.
Hassua että eräs toinen uskonto ihan avoimesti teloíttaa homoja mutta tämän uskonnon julkiarvostelu onkin jo rangaistavaa?
Pelkohan tässäkin on taustalla. Jos näitä ”uskonnon” edustajia arvostellaan, niin kostavat. Onhan se nähty, (pilakuvat) miten helposti nämä kiihottuvat. Pelolle ei saanut antaa valtaa, mutta annettiin kuitenkin.
Miksei Suomessa järjestetä rukousaamiaisia?
Vierailija kirjoitti:
Miksei Suomessa järjestetä rukousaamiaisia?
Juuri samaa olen itsekin ihmetellyt. Olisi kiva kiihottua oikein isolla porukalla ja katsella toistenkin kiihottumista.
Kyllä kansanedustajalla pitää olla oikeus kiihottaa kannattajia. Eihän se muuten saa ääniä ja kunnon palkkaa.
Mennäänkö nyt siihen, mitä kirjaa saa siteerata ja mitä ei. Tämän yhteiskunnan moraalisäädystö ja laki on rakentunut raamatun pohjalta.
Ihmettelen kirjoitti:
Minusta on itsesuojeluvaistoa olla sanomatta kaikkia mielipiteitä ääneen. Ihmettelen Päivi Räsästä, en hänen mielipiteistään, mutta siitä, että ei omaa itsesuojeluvaistoa niin paljoa, että osaisi arvioida, ettei noin voi puhua julkisesti.
Itsesuojeluvaisto? Uhataan tappaa nämä hiljaisiksi?
Mitä pirua se kiihottaminen muka on? Onhan se kauheaa, jos joku puhuu niin hyvin, että saa kannattajia.
Eikös juuri noin ole aina toimittu?
Mitäpä jos puhuu totta ja oikein ja se kielletään?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kansanedustajalla pitää olla oikeus kiihottaa kannattajia. Eihän se muuten saa ääniä ja kunnon palkkaa.
Saat kiihottaa monellakin tavalla (ammatista riippumatta), mutta et kansanryhmää vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä pirua se kiihottaminen muka on? Onhan se kauheaa, jos joku puhuu niin hyvin, että saa kannattajia.
Lue lakikirja ja lain perustelut, ehkä avautuu, mikä ero on kannattajien hankinnalla ja kiihottamisella kansanryhmää kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on puhuttu kansanryhmiä vastaan. On haluttu erottua venäläisistä ja ruotsalaisista. Historiaa nääs.
Minä ainakin kiihotun kuullessani noita tuomitsevia puheita. Olen saanut useita keskivahvoja siemensyöksyjä tästäkin keskustelusta.