Kertokaapa rehellisesti, mitä tavallisia asioita ette uskalla tehdä koska joko ette osaa tai koska nolottaa. Nyt ilman mitään sensuuria
Inhoan bussilla kulkemista, koska nolottaa painaa sitä pysähtyy nappulaa. Minulla ei ole ajokorttia.
Kommentit (1890)
Mää en kehtaa mennä spa hotelli kylpylöihin. En ikinä tiijä mikä sisältää hintaan ja mikä ei. noloo..
Vierailija kirjoitti:
Menin eilen ensimmäiselle laulutunnille kansalaisopistossa. Se oli niin nöyryyttävä ja masentava kokemus,
Vika oli kyllä opettajan, ei sinun. Kukin laulaa omalla äänellään mitä haluaa, ei sitä mitä joku kukko käskee.
Sama. Kysyin kentällä neuvoa, niin ohjasivat väärin tai kuulin väärin...pitää vaan seurata ihmisjoukkoo vieraassa paikassa. paniikki aina.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki näkisivät miten pieni nakki minulla on.
Näkeehän se jo naamasta :=)
Kaikki tietokoneisiin liittyvä on niin ufoa minulle, etten edes yritä kauheasti päteä sen suhteen... hyvä kun osaa sillä kirjoittaa se on ok
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inhoan kaupassakäyntiä, koska luulen, ett kaikki tuijottaa minua.
Eipä siellä kukaan tuijota, silti minäkin inhoan kaupassakäyntiä.
Kaupoissa on liian kovalla musiikkia ja radioita uutisineen. Tulee mirgeeni saman tien. Miksi? Ihan turhaan paitsi jos musiikkikauppa, turhaa ruokakaupoissa ainakin, tai rentutusmusiikkia sitten hiljasella. Muuten voisi ostaa enempikin. Kuulosuojaimet hävettäisi.
Mulle ois helpointa se, että tilaan mun paketit lähipostiin, mutta oon siellä töissä, joten en kehtaa tuottaa työkavereille lisää työtä, joten haen pakettini muualta 😭🤭😅🤦🏼
Mmakia kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun menette ravintolaan tai paikkaan missä ette tiedä miten toimitaan, niin kokeilkaa tätä: menkää kassalle tai henkilökunnan luo ja hymyilkää ja sanokaa: "Terve! Miten täällä toimitaan?"
Tämä on oikeasti hyvä neuvo, ja puolivakavissaan tekee mieli alkaa ylikäyttää tätä ihan kaikissa tilanteissa joissa vähänkin jännittää. Ehkä jatkossa huudan heti kotiovella ulos lähtiessä maailmalle TERVE! MITEN TÄÄLLÄ TOIMITAAN? :D
Hei, tää on ihan oikeasti tosi hyvä ajatus!
Jes! Istun tässä pihalla iltapäivän auringonpaiteessa ja huusin (aika hijaa) noin. Tuntui hilpeän hassun kivalta, tuttu varis pariskuntakin huusi metsästä vastauksena Krääk Krääk 🤭
En osta kaupasta Wc paperia tai tamponeja. Ihan siksi kun se tuntuu niin nololle. Tilaan verkkokaupasta edellä mainitut.
Mä en syö julkisesti. Jotenkin intiimiä syödä ventovieraiden edessä. Melkoista kaartelua kun ystävät pyytää ulos syömään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En uskalla enää matkustaa junalla (paikallisjunia lukuunottamatta), koska en tiedä, miten lippu ostetaan. Sen tiedän että konnarit eivät lippuja myy (mitä hittoa ne siellä sitten tekevät?) ja että mummot, joiden kännykästä löytyy vääränlainen lippu, paiskataan säälimättömästi radanvarteen. Siispä en matkusta minnekään, mihin ei jollain muulla kulkuneuvolla pääse. Pitäkää tunkkinne (=junanne)!
Minulla on myös tämä. Totaalinen mysteeri että mistä niitä lippuja saa ja millainen sen pitää olla. Muutenkin julkisten käyttö Helsingissä niin metrossa, busseissa, junissa kuin ratikoissa on jotenkin järkyttävän vaikeata, ja myös tunnelma niissä pelottava ja ikävä. Välittömästi on joku raivoava spurgu tai mielisairas höpöttöjä kyljessä. Ulkomailla en koe mitään ongelmia missään, vaikka systeemmit eivät ole senkään vertaa tuttuja kuin Hgissä.
Lippuja saa juna-asemien automaateista tai nykyään vielä kätevämmin netistä, vr.fi. Kummassakin vaihtoehdossa käyttöliittymät ovat yksinkertaisia, laitatte vain lähtöaseman, pääteaseman ja se on oikeastaan maksamista vaille siinä. Alennuksiin ovat oikeutettuja ainakin opiskelijat, varusmiehet ja eläkeläiset. Konnarin virka on nykyään tarkastaa liput, ei myydä niitä - itsekin muuten haluaisin, että lippuo olisi vielä mahdollista ostaa varsinaisesta junasta.
Kyllä se onnistuu, älkää pelätkö suotta! Juna on usein edullinen ja kätevä matkamuoto.
Kiitos tästä, luulin ettei lippuautomaatteja enää ole! Saako ratikkaankin (spora, kai?) automaatista lippuja? Jos ensi Helsingin vierailulla ratikkaankin vielä uskaltaisi. Lapsena isän ja teininä kavereiden mukana raitiovaunulla matkustanut, joka tuntee nyt itsensä idiootiksi 😁
PS En ole koko ketjua lukenut, mutta kiva ketju!
En uskalla soittaa omista ja lapsieni asioista. Hirveä jännitys päällä ja aikaa menee ennen kuin asiat on hoidettu. Ihan siis normaaleista asioista. Nytkin parturiaika on tilaamatta itselleni.
Töissä ei mitään ongelmaa soittaa omaisille tai vieraille työkavereille. Ei myöskään ongelmaa hoitaa potilaiden asioita puhelimella.
Vierailija kirjoitti:
En osaa kulkea Helsingissä julkisilla ja menen kaikkialle taksilla. T. maalainen :D
Voi ei, minä mielelläni lähtisin oppaaksesi, olen täysin terve eläkeläinen ja minulla on liikaa aikaa.
Missä asut?
Vierailija kirjoitti:
Olen jollain lailla musikaalinen. Ainakin minulla on hyvä korva ja pystyn muistamaan satoja lauluja noin kymmenellä kielellä. Mutta soittajana olin surkea, kädet eivät tottele tarpeeksi hyvin. Ajattelin sentään, että osaan hiukan laulaa, kun kotona pystyn seuraamaan kaiken maailman tunnareita ja sinfoniaorkesterin eri stemmoja jne.
Menin eilen ensimmäiselle laulutunnille kansalaisopistossa. Se oli niin nöyryyttävä ja masentava kokemus, että nyt en halua kuulla ääntäni enää edes yksin ollessa. Eli siihen loppuivat suihkulaulamiset enkä ole edes puhunut montaa lausetta töissä tänään. Opettaja kyllä oli varmaan omasta mielestään kannustava, mutta kun hän selvästi tähtää oopperatyyliseen laulamiseen ja korkeisiin nuotteihin, vaikka sanoin heti, että minulla on pieni, pehmeä altto, antoi laulettavaksi ruotsinkielisen kappaleen, josta sanoin heti, etten ole koskaan kuullut, joten jouduin lukemaan paperista sekä nuotteja että sanoja, sitten pyysi että laulaisin oikein tunteella ventovierasta laulua (samaan aikaan kun jouduin ponnistelemaan lukemalla nuotteja ja sanoja pienellä tekstillä) ja lauloi itse oopperaäänellä kappaleet samaan aikaan kanssani, niin tuli kyllä minulle selväksi, ettei tämä ole minun juttuni. Miksi edes luulin osaavani laulaa? Ja miksi minun pitäisi osata laulaa?
Kauhea opettaja! Älä anna hänen pilata sinulle tärkeää asiaa elämässäsi. Laula edelleen sydämesi pohjasta. Mene paremman open oppiin kun siltä tuntuu 👍
En osaa käyttää moottorisahaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa kulkea Helsingissä julkisilla ja menen kaikkialle taksilla. T. maalainen :D
Voi ei, minä mielelläni lähtisin oppaaksesi, olen täysin terve eläkeläinen ja minulla on liikaa aikaa.
Missä asut?
Tässähän olisi hyvä idea - ne joilla on tekemisen puutetta voisivat esitellä kaunista pääkaupunkiamme meille muille kunkin toiveiden mukaan, pientä maksua vastaan. Faceen ryhmä? Hyväntekeväisyysjärjestöille pientä lisätuloa?
Vierailija kirjoitti:
En osaa käyttää moottorisahaa
Osaisin kyllä, mutta pelotaa jotenkin se polttomoottori, pelkään että mokaan jotakin enkä sitten paniikissa saa sahaa sammumaan 🙄 Sähkökäytöinen ketjusaha on jotenkin paljon tirvallisemman tuntuinen.
Vierailija kirjoitti:
En osaa enkä näköjään opi käyttämään Teamsiä. Se on aivan täyttä hepreaa mulle, en tajua yhtään missä milloinkin olen, miten pääsen sinne minne pitäisi, enkä löydä sieltä mitään. En hahmota siinä minkäänlaista logiikkaa. Työpaikalla kuitenkin käytössä, onneksi ei kuitenkaan aivan keskeisessä roolissa.
Sama. Mitään koulutusta ei työpaikalla annettu. Oletetaan että kaikki osaa...
Mä tein saman ja oli mieshieroja. Olis ehkä voinut olla liivit päällä, mutta jos pyydetään riisumaan yläkroppa, niin sillon se riisutaan. Ei järkyttynyt toivottavasti ukkoparka. Ei ainakaan moista näyttänyt. Tuskin tissit nyt niin pelottavat on, että työkseen ihmksten vartaloihin koskeva ihminen niistä painajaisia saa. Pikkupöksyt oli kuitenkin nätisti jalassa, enkä yrittänyt tunkea tissiä hierojan naamaan 😁
Labrahoitsu ja monet, erilaiset tissit työnsä puolesta nähnyt ja tarvittaessa siirtänyt pois EKG-lätkien tieltä.