Siis voiko synnytyksessä menettää pidätyskyvyn?
Kommentit (34)
Kyllä, jos on kovin pidättäytynyt muuten seksuaalisesti. Synnytyksessä halut lisääntyy huimasti.
Kyllä voi.Ei välttämättä kuitenkaan kokonaan.Minä en menettänyt 3 lapsen jälkeen .Pikku tirahduksia voi yskiessä tulla.Siihen on kyllä auttanut lantionpohjan voimistelu että älä sure.
Olen menettänyt osittain. Jos rakko on puoliksi täynnäja aivastan, virtsaan housuun.
Jos vain ehditään ja mahdollista, niin antavat peräruiskeen siellä ettei tule tätä tilannetta. Mutta se on luonnollinen asia ja hoitohenkilökunnalle siinä ei ole mitään uutta.
Vierailija kirjoitti:
Olen menettänyt osittain. Jos rakko on puoliksi täynnäja aivastan, virtsaan housuun.
Mulla kävi noin jo raskausaikana. Synnytyksen (alatie) jälkeen helpotti.
Vierailija kirjoitti:
Jos vain ehditään ja mahdollista, niin antavat peräruiskeen siellä ettei tule tätä tilannetta. Mutta se on luonnollinen asia ja hoitohenkilökunnalle siinä ei ole mitään uutta.
Ai ok, meinattiin että lopullisesti. No sekin on mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Ei anneta peräruiskeita 2010-luvulla. Siitähän sotku vain lisääntyy.
Synnystyksen hetkellä vai muuten?
No, molempiin vastaus on kyllä
Kyllä voi, sekä virtsan että ulosteen. Itselleni ei onneksi käynyt, mutta äidilleni kävi kun sai pikkuveljeni. Sulkijalihasvaurio johti siihen että pierua tai löysää kakkaa ei pystynyt pidättämään.
Vierailija kirjoitti:
Ei mulle vaan koskaan ole annettu.. kahdessa eri sairaalassa olen synnyttänyt
Taitaa lapset jäädä meikäläiseltä tekemättä.
n22
Kyllä voi eikä ole harvinaista. Pierujen pidättämiskyky menee usealta. Osa pystyy pitämään ulostetta joten kuten ja osa ei ollenkaan eli vaipat.
Pissa karkaa monella vaikka kuinka jumppaa. Miksi luulet ettå tenaladyjä myydään?
Vierailija kirjoitti:
n22
Olin ikäisesi kun sain esikoisen ja siitä lähtien en ole pystynyt pitämään ilmaa vaan se karkaa.
Korjausleikkauksiakin tehdään juuri em. Syistä. Tosin ei kaikilla täysin auta nekään. Onhan se kurjaa pelätä ihmisten ilmoilla (ja miksei kotonakin), milloin tulee housuun. Eikä vaipatkaan nyt aina ihan ongelmattomia ole.
Vierailija kirjoitti:
n22
Kannattaa jättää tekemättä. Päädyin itse samaan ratkaisuun ja se oli oikea.
Ihan Kamalaa että piereskelee, kakkaa ja pissaa TAHTOMATTAAN? Esim ravintolassa? Julkisella alueella? KAMALAA! Miksei näistä asioista puhuta???
Suurinosa ei menetä mitään, palstalla suurinosa p.a.skoo housuun. Harvalle tulee laskeumia varsinkaan jos on hyväkuntoinen (oikeasti, ne tulee yleensä huonokuntoisille) ja vielä harvempi repeää niin, että sulkijalihakset vaurioituu. Jos niin käy niin ne ommellaan jo synnytyksen jälkeen ja jääneitä vaivoja korjataan vielä korjausleikkauksissa.
Nämä vaivat on helpompi korjata kuin massiiviset ja hengenvaaralliset komplikaatiot, jotka ovat yleisempiä sektiosynnytyksissä kuin alatiesynnttyksissä.
Palstalla on paljon 1) trolleja valehtelemassa moneen kertaan ja 2) naisia, joilla on ollut erityisen vaikea synnytys ja he käsittelevät asiaa täällä. Jos synnytys on mennyt normaalisti niin et jaksa seurata näitä ketjuja.
Siksi tääktä saa vääristyneen kuvan synnytyksistä.
Katso paljonko saan alapeukkuja. Aika moni on näiltä multipeukuttajilta, sekin vääristää.
Kolme hyvin sujunutta synnytystä ja p.i.mppi oikeasti ihan entisensä, voin hyppiä trampalla ja harrastaa seksiä. Jos olisin vähän revennyt niin olisin varmaan palautut aikalailla yhtä hyvin.
Ei myöskään ole tavatonta että neuvolassa ym. luvataan odotusaikana että näihin vaivoihin saa apua, mutta synnytyksen jälkeen ketään ei kiinnostakaan vaan iskee taas tämä suomalainen ajattelutapa että sellaiset vaivat jotenkin "kuuluvat" osaksi synnyttäneen naisen elämää.
Mitä vanhemmaksi elän, sitä kiitollisempi olen siitä kaikesta miltä olen säästynyt synnyttäneisiin tuttuihin verrattuna. Tämä vain yksi asia.
t. N42
Kyllä voi, alatiesynnytyksessä.