WC-harjan oikeanlainen huuhtelu
Pesin vessaa ja ystävättäreni melkein riehaantui nähtyään kun pytyn pesun jälkeen huuhtelin harjan lavuaarissa tulikuumassa vedessä. WC-harja kuulemma pitää huuhdella WC-pöntön huuhteluvedellä. Bakteerit ja kakkabasillit leviävät asuntoon jos huuhtelee lavuaarissa. Olen kuulemma hyvin kummallinen tässä asiassa.
Mikä on siis ”oikea” tapa toimia, oi auttakaa!?
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen laitoshuoltaja. Ymmärrättekö, että hengitätte sitä höyryä? Eli kusetusta, Paska, pesuaineet ja pöpöt ovat keuhkoissanne!
Kusetusta, Paska ja pesuaineet höyrynä hengitykseen.
Eli siis kuset, Paskat, pesuaineet ja pöpöt.
Varsinkin ne Paskat
Paska isolla peellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka pesee vehkeitä lavuaarissa?
Minä laitan menkkarätin lavuaariin, ennen kuin vien sen keittiön roskikseen.
Niin kun tanboni pitää poistaa ennen pissimistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vessaharjan pesen vessanpöntössä. Mutta missä pestään sen vessaharjan kuppi? Tämä on ollut minulle vuosia suuri ahdistuksen aihe.
Laitan kertakäyttöhanskat käteen ja suihkutan bideesuihkulla pöntön sisäpuolella. Wc-harjankin suihkutan aina pöntön harjaamisen jälkeen pöntön sisällä.
Ei siihen kuppiin voi suihkuttaa! Sehän ampuu kaikki pskavedet suoraan suihkuttajan naamalle tai pitkin seiniä! (Arvaa, mistä tiedän.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vessaharjan pesen vessanpöntössä. Mutta missä pestään sen vessaharjan kuppi? Tämä on ollut minulle vuosia suuri ahdistuksen aihe.
Lattiakaivon päällä ja sen jälkeen pestään lattiakaivo.
Niin, se vesihän ei roisku ja leviä siitä pitkin lattioita? Koko lattian saat pestä etkä pelkkää lattiakaivoa tolla taktiikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen menkkarätti? Etkö ole kuullut siteistä ja tamponeista. Ja pieni vinkki: vessaankin voi hankkia roskiksen, ettei tarvitse kuljetella niitä rättejä ympäri huushollia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, se vesihän ei roisku ja leviä siitä pitkin lattioita? Koko lattian saat pestä etkä pelkkää lattiakaivoa tolla taktiikalla.
Eikö teillä pestä ja harjata lattiaa? Lattiakaivo viimeisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on tanboni?
Hankala asia, tuollainen vessaharja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on tanboni?
Niin kun voi puhua raketeista ja lentävistä. Siteilläkin on siivet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on tanboni?
Niin kun voi puhua raketeista ja lentävistä. Siteilläkin on siivet.
🤔
Astianpesukoneessa muiden joukossa
Kesällä vien ulos vesisateeseen, talvella pyörittelen lumessa. Ja jos on kova pakkanen, niin jätän pariksi päiväksi ulos. Kyllä pöpöt kuolee.
Juu joku jo kirjoittikin mutta jos sen kannen laittaa kiinni, niin seuraavalla asioinnilla nojaa niihin roiskeisiin. Pitäiskö vain hommata sellainen hengityssuoja. Sitten voi surutta vetää pytyn. Ja kun tuota bideetä tulee käytettyä niin helpompi hoitaa kaikki asiat samalla istunnolla. Pitäis asiat pystyä hoitamaan normaalisti tekemättä asioista liian vaikeita.
Ennenvanhaan oli vessassa sellainen seinätarra missä oli ohje miten hampaat puhdistetaan. Pitäisi vissiin olla pytyn vieressä ohjetaulu miten wc.ssä asioidaan.
Ja mietitääs niitä ulkohuusseja missä ennen käytiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lavuaarissa pestään likaiset kädet, jalat ja miehet usein myös elimensä, miksei siis vessaharjaa voi pestä lavuaarissa? Viemäriin ne p*skat menevät eikä keittiöön.
Kuulostaa oudolta.
Todellakin, kuka nyt elimiään pesee?
Just huuhtasin maksan ja haiman.
Peseekö joku sitten alushousunsakin vessanpöntössä, jos kerta ei voi huudella wc-harjaa lavuaarissa, ihan samasta lähteestä on pöpöjä molemmissa.
Vierailija kirjoitti:
Juu joku jo kirjoittikin mutta jos sen kannen laittaa kiinni, niin seuraavalla asioinnilla nojaa niihin roiskeisiin. Pitäiskö vain hommata sellainen hengityssuoja. Sitten voi surutta vetää pytyn. Ja kun tuota bideetä tulee käytettyä niin helpompi hoitaa kaikki asiat samalla istunnolla. Pitäis asiat pystyä hoitamaan normaalisti tekemättä asioista liian vaikeita.
Ennenvanhaan oli vessassa sellainen seinätarra missä oli ohje miten hampaat puhdistetaan. Pitäisi vissiin olla pytyn vieressä ohjetaulu miten wc.ssä asioidaan.
Ja mietitääs niitä ulkohuusseja missä ennen käytiin.
Mä en kyllä nojaile mihinkään pöntöllä istuessani. Ihan pysyn istuallani ilman selkänojaa.
Tuoli ja sohva ovat nojailua varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse oli käsittääkseni vessaharjakupin puhdistamisesta eikä kylpyhuoneen totaalisiivouksesta. Sitä paitsi en kyllä haluaisi sitä p•skavettä levitellä kylppärin lattialle, vaikka kuinka sitten olisi kuuraamassa sen koko lattiankin.
Ps. Mulla on erillinen sanko kaikkien p•skajuttujen pesua varten, siinä pesen mm. nämä vessaharjakupit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse oli käsittääkseni vessaharjakupin puhdistamisesta eikä kylpyhuoneen totaalisiivouksesta. Sitä paitsi en kyllä haluaisi sitä p•skavettä levitellä kylppärin lattialle, vaikka kuinka sitten olisi kuuraamassa sen koko lattiankin.
Ps. Mulla on erillinen sanko kaikkien p•skajuttujen pesua varten, siinä pesen mm. nämä vessaharjakupit.
Missäs sä sit sen sankon peset?
Paska vaan siirtyy paikasta toiseen. Siitä ei pääse ikinä eroon.
Ne jotka vetävät pöntön kansi kiinni, voisivat edes välillä yhteiskäytössä olevissa vessoissa avata kannen vielä vetäisyn jälkeen ja katsoa, että menivätkö tuotokset oikeasti alas. Aina toisinaan julkisissa vessoissa saa ilokseen huomata, että pöntössä killuu edellisen käyttäjän paskat ja paperit tai pöntön sisusta on täynnä ripuliroiskeita.