WC-harjan oikeanlainen huuhtelu
Pesin vessaa ja ystävättäreni melkein riehaantui nähtyään kun pytyn pesun jälkeen huuhtelin harjan lavuaarissa tulikuumassa vedessä. WC-harja kuulemma pitää huuhdella WC-pöntön huuhteluvedellä. Bakteerit ja kakkabasillit leviävät asuntoon jos huuhtelee lavuaarissa. Olen kuulemma hyvin kummallinen tässä asiassa.
Mikä on siis ”oikea” tapa toimia, oi auttakaa!?
Kommentit (98)
Olen laitoshuoltaja. Ymmärrättekö, että hengitätte sitä höyryä? Eli kusetusta, Paska, pesuaineet ja pöpöt ovat keuhkoissanne!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lavuaarissa pestään likaiset kädet, jalat ja miehet usein myös elimensä, miksei siis vessaharjaa voi pestä lavuaarissa? Viemäriin ne p*skat menevät eikä keittiöön.
Kuulostaa oudolta.
Hymyilytti, kun tajusin olevani outo. Tanssitaustan takia olen notkea ja tasapaino on hyvä. Jalat tulee tosiaankin välillä pestyä lavuaarissa keskellä lapsiperhearkea, jos astuu kaatuneeseen nestelätäkköön tai pudonneeseen ruokaan. En jaksa lähteä kauempana olevaan kylppäriin, kun pikkuvessa on samassa kerroksessa. Voisi kieltämättä olla outo tilanne, jos joku pelmahtaisi paikalle mun seistessä yhdellä jalalla ja virutellessa varpaita pikku vessan hanan alla.
Olen minäkin pessyt jalkani lavuaarissa monta kertaa, vaikka ei mitään tanssitaustaa olekaan. Mutta on se silti outoa.
N55
Outoa vain niistä, jotka eivät moiseen kykene. Meille notkeille ihan normaalia. 😄
Vierailija kirjoitti:
Olen laitoshuoltaja. Ymmärrättekö, että hengitätte sitä höyryä? Eli kusetusta, Paska, pesuaineet ja pöpöt ovat keuhkoissanne!
Kusetusta, Paska ja pesuaineet höyrynä hengitykseen.
Pari kertaa vuodessa harja ja kippo khh altaaseen ja kiehuvaa vettä päälle. Ollaan asuttu tässä talossa 14 vuotta ja vielä on sama harja menossa.... Joku vuosi sitten ajattelin että pitäis kai vaihtaa, mutta se on ihan ehjä ja valkoinen vielä.
Vessaharjan pesen vessanpöntössä. Mutta missä pestään sen vessaharjan kuppi? Tämä on ollut minulle vuosia suuri ahdistuksen aihe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli siis kuset, Paskat, pesuaineet ja pöpöt.
Vierailija kirjoitti:
Vessaharjan pesen vessanpöntössä. Mutta missä pestään sen vessaharjan kuppi? Tämä on ollut minulle vuosia suuri ahdistuksen aihe.
Lattiakaivon päällä ja sen jälkeen pestään lattiakaivo.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla pieni ero siinäkin jos pesee 50 vieraan ihmisen pyttyä päivässä töikseen tai pesee sitä omaa pyttyään saman 50 kertaa vuodessa. Altistuksen määrä on ihan eri, enkä siivoojanakaan jaksais huolestua kuin niistä pesuainehöyryistä.
Älkää käyttäkö oikeasti niitä kupillisia harjoja. Kosteus lisää pöpöjä. Harja ei pääse kuivahtamaan ja on kupissa säilytyksen jälkeen likaisempi, kuin puhdistuksen jälkeen. Homeitiöt myös jylläävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla pieni ero siinäkin jos pesee 50 vieraan ihmisen pyttyä päivässä töikseen tai pesee sitä omaa pyttyään saman 50 kertaa vuodessa. Altistuksen määrä on ihan eri, enkä siivoojanakaan jaksais huolestua kuin niistä pesuainehöyryistä.
Niin onhan se syöpä kiva sairaus. Ei muuta kun suihkutettava pesuaineita yms.
Hiuslakka on myös kiva keuhkoissa varmaan. Laitoksissa ei enää saisi olla suihkepulloja.
Mitäs kun vedätte kansi kiinni pöntön ja seuraavalla kerralla nojaatte siihen kannen sisäpintaan johon on kaikki kakka roiskunut?
Vierailija kirjoitti:
Tiskikoneessa.
😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lavuaarissa pestään likaiset kädet, jalat ja miehet usein myös elimensä, miksei siis vessaharjaa voi pestä lavuaarissa? Viemäriin ne p*skat menevät eikä keittiöön.
Kuulostaa oudolta.
Hymyilytti, kun tajusin olevani outo. Tanssitaustan takia olen notkea ja tasapaino on hyvä. Jalat tulee tosiaankin välillä pestyä lavuaarissa keskellä lapsiperhearkea, jos astuu kaatuneeseen nestelätäkköön tai pudonneeseen ruokaan. En jaksa lähteä kauempana olevaan kylppäriin, kun pikkuvessa on samassa kerroksessa. Voisi kieltämättä olla outo tilanne, jos joku pelmahtaisi paikalle mun seistessä yhdellä jalalla ja virutellessa varpaita pikku vessan hanan alla.
Olen minäkin pessyt jalkani lavuaarissa monta kertaa, vaikka ei mitään tanssitaustaa olekaan. Mutta on se silti outoa.
N55
Outoa vain niistä, jotka eivät moiseen kykene. Meille notkeille ihan normaalia. 😄
Kyllä moiseen kykenee, vaikka ei mikään erityisen notkea olekaan.
Tämä on outo ketju, ehkä Kalevauva tekis biisin?
Vierailija kirjoitti:
Laitan kertakäyttöhanskat käteen ja suihkutan bideesuihkulla pöntön sisäpuolella. Wc-harjankin suihkutan aina pöntön harjaamisen jälkeen pöntön sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Kuka pesee vehkeitä lavuaarissa?
Minä laitan menkkarätin lavuaariin, ennen kuin vien sen keittiön roskikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli siis kuset, Paskat, pesuaineet ja pöpöt.
Varsinkin ne Paskat
Toinen outo täällä o/
Huuhtelen usein paljasjalkakävelyn jälkeen multavarpaani kodinhoitohuoneen altaalla, kun en halua kastella kylpyhuoneen lattiaa eto asian takia. :)