Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

WC-harjan oikeanlainen huuhtelu

Vierailija
23.08.2019 |

Pesin vessaa ja ystävättäreni melkein riehaantui nähtyään kun pytyn pesun jälkeen huuhtelin harjan lavuaarissa tulikuumassa vedessä. WC-harja kuulemma pitää huuhdella WC-pöntön huuhteluvedellä. Bakteerit ja kakkabasillit leviävät asuntoon jos huuhtelee lavuaarissa. Olen kuulemma hyvin kummallinen tässä asiassa.
Mikä on siis ”oikea” tapa toimia, oi auttakaa!?

Kommentit (98)

Vierailija
21/98 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lavuaarissa pestään likaiset kädet, jalat ja miehet usein myös elimensä, miksei siis vessaharjaa voi pestä lavuaarissa? Viemäriin ne p*skat menevät eikä keittiöön.

Kuulostaa oudolta.

Todellakin, kuka nyt elimiään pesee?

Vierailija
22/98 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt kuumalla vedellä huuhdelko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/98 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wc-harjan pitäisi kuivua, joten ne kupit on erittäin epähygieenisia. Kosteus lisää pöpöjä. Mieluummin huuhtelun jälkeen seinässä kiinni ja joku vati alla.

Vierailija
24/98 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotona siivotessani huuhtelen harjan bideesuihkulla niin, että harja on pöntön sisäpuolella ja likavesi menee sinne. Ei kävisi mielessäkään huuhdella harjaa lavuaarissa.

Töissä siivotessani teen juuri niin kuin ystävättäresi.

T. Siivooja

Minä käyn huuhtelemassa henkilökunnan taukotilassa. Kupin pesen heidän tiskiharjallaan. T. Toinen siivooja!

Vierailija
25/98 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea tapa on huuhdella pöntössä pönttövedellä pesun jälkeen. Terv. Laiyoshuoltaja . Ei missään nimessä altaassa. Haluatko paskabakteerit joka paikkaan?

Vierailija
26/98 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä huuhtelen pöntön huuhteluvedessä ja jätän kannen väliin kuivumaan joksikin aikaa. Ja vaihdan vessaharjan parin kuukauden välein. Ei tosin juuri kiinnosta miten muut asian tekevät.

Juuri näin se kuuluukin tehdä. Olen laitoshuoltajana koululla. Kerran viikossa wc-harja desinfioidaan laittamalla harjan "kuppiin" desinfiointiainetta ja harja siihen hetkeksi.

Vierailija
27/98 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä huuhtelen pöntön huuhteluvedessä ja jätän kannen väliin kuivumaan joksikin aikaa. Ja vaihdan vessaharjan parin kuukauden välein. Ei tosin juuri kiinnosta miten muut asian tekevät.

Juuri näin se kuuluukin tehdä. Olen laitoshuoltajana koululla. Kerran viikossa wc-harja desinfioidaan laittamalla harjan "kuppiin" desinfiointiainetta ja harja siihen hetkeksi.

Eli se harja laitetaan sinne märkänä? Voi kuinka vanhanaikaista. On myös telineitä, jossa ei ole kuppia.

Vierailija
28/98 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitä pönttöö pitää harjata eihän sen pitäisi olla likainen

Vierailija
29/98 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lavuaarissa pestään likaiset kädet, jalat ja miehet usein myös elimensä, miksei siis vessaharjaa voi pestä lavuaarissa? Viemäriin ne p*skat menevät eikä keittiöön.

Jalat?? On kai niitä helpompiakin tapoja pestä jalkansa. Elimistä puhumattakaan.

Vierailija
30/98 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita pesuaineita olisi vältettävä. Monissa kouluissa on jo täysin pesuaineeton siivous.

T. Pelastetaan maailma

Vierailija
31/98 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa oudolta.

Hymyilytti, kun tajusin olevani outo. Tanssitaustan takia olen notkea ja tasapaino on hyvä. Jalat tulee tosiaankin välillä pestyä lavuaarissa keskellä lapsiperhearkea, jos astuu kaatuneeseen nestelätäkköön tai pudonneeseen ruokaan. En jaksa lähteä kauempana olevaan kylppäriin, kun pikkuvessa on samassa kerroksessa. Voisi kieltämättä olla outo tilanne, jos joku pelmahtaisi paikalle mun seistessä yhdellä jalalla ja virutellessa varpaita pikku vessan hanan alla.

Vierailija
32/98 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa oudolta.

Hymyilytti, kun tajusin olevani outo. Tanssitaustan takia olen notkea ja tasapaino on hyvä. Jalat tulee tosiaankin välillä pestyä lavuaarissa keskellä lapsiperhearkea, jos astuu kaatuneeseen nestelätäkköön tai pudonneeseen ruokaan. En jaksa lähteä kauempana olevaan kylppäriin, kun pikkuvessa on samassa kerroksessa. Voisi kieltämättä olla outo tilanne, jos joku pelmahtaisi paikalle mun seistessä yhdellä jalalla ja virutellessa varpaita pikku vessan hanan alla.

Olen minäkin pessyt jalkani lavuaarissa monta kertaa, vaikka ei mitään tanssitaustaa olekaan. Mutta on se silti outoa.

N55

Vierailija
33/98 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noita pesuaineita olisi vältettävä. Monissa kouluissa on jo täysin pesuaineeton siivous.

T. Pelastetaan maailma

Vedet siivouksessa

Ultrapuhdas vesi on jäämättömän puhtaaksi suodatettua hanavettä.

Aktiivivesi on hanavettä, joka ensin puhdistetaan. Sen jälkeen siinä oleva happi muutetaan otsoniksi sähkön avulla.

Sekä Aktiivivesi että Ultra Puhdas Vesi ovat tuotenimiä.

Aktiivivettä on käytetty pitkään esimerkiksi laboratorio- ja sairaalaoloissa. Suomea paljon laajemmassa käytössä se on esimerkiksi Pohjois-Amerikassa. Aktiiviveden tehosta on juuri valmistunut kaksivuotinen kanadalaistutkimus.

Tämän kanssa ei lotrata pesuaineilla.

Vierailija
34/98 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Ap kopsannut tän jostain muusta ketjusta ja väittää nyt itse tehneensä noin? Olikohan "omituisia kodinhoitotapoja"-ketju, missä joku kertoi jonkun toisen tehneen noin.

Vierailija
35/98 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa oudolta.

Mulla ei ole tanssitaustaa ja lisäksi olen reilusti ylipainoinen, silti ei ole ongelmia pestä jalkoja lavuaarissa. Upposurkea tasapainokin mulla on, että ei se suurta taitoa vaadi.

Vierailija
36/98 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa oudolta.

Mulla ei ole tanssitaustaa ja lisäksi olen reilusti ylipainoinen, silti ei ole ongelmia pestä jalkoja lavuaarissa. Upposurkea tasapainokin mulla on, että ei se suurta taitoa vaadi.

Miksi aliarvioit itseäsi? Jos pystyt seisomaan yhdellä jalalla tuon aikaa, ei tasapainosi ole upposurkea.

Vierailija
37/98 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, suihkutelkaa vaan kuumalla niin kaikki pöpöt nousee höyrynä teijän naamalle,,,Muutenkaan en ymmärrä että pönttö vedetään kansi auki. Eli huuhtelu kuuluu tehdä niin että kansi on laskettu ja vedät vessan. T. Siivooja

Pidän aina kannen auki. Syystä, että olen vanhustenhoitaja, tuen vanhusta vasemmalla kädellä ja vasemmalla jalalla, oikealla kädellä lasken housuja ja ohjaan oikeaan kohtaan pytyllä, jos nostan oikean jalan, jolla voisin kannen potkaista auki koko asetelma kaatuu.

15v uran aikana en mitään tauteja ole paskapytyn lentotuotteista saanut, ehkä paremman vastustuskyvyn.

T. Lähihoitaja

No mitähän hemmettiä tääkin nyt sitten tarkoittaa? Niin, että ei voi laskea pöntön kantta huuhtelun ajaksi ja nostaa sitten takaisin ylös, tai ihan vain laskea pöntön kansi alas ja käydä nostamassa ennenkuin alkaa vanhusta siirtämään pöntölle?

Vierailija
38/98 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako tuota aktiivivettä kotitalouksiin?

39/98 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi hemmetti, mitä ihmettä taas - miksi sä nostat sen paskaharjan lavuaariin, jonka äärellä: puhdistetaan kädet, kasvot, hampaat, pestään mahdollisesti käsipyykkiä jne.

Halojaaa?
Ostat uuden wc-harjan sitten, kun pöntössä huuhtelu ei mielestäsi enää riitä. Maksaa n. 2 e.

Mimmosia ihmeen pönttöjä teillä on kun hyvä huuhtelu korvaa harjan, kysyn vaan? :D

Oon ollut sellainen harhaoppinen, en ole tajunnut että hyvä huuhtelu korvaa harjan tai säännöllisen putsauksen :) Kiitos vinkistä, pääsee nyt jatkossa helpommalla :D

-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-

Vierailija
40/98 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa oudolta.

Miksi aliarvioit itseäsi? Jos pystyt seisomaan yhdellä jalalla tuon aikaa, ei tasapainosi ole upposurkea.

On se upposurkea, allas vain siinä alla tukee tasapainoa. Muissa tilanteissa tasapainoni on huono, horjahdan helposti ja olen epävarma jos pitää esim. jotain kapeaa lankkua pitkin ylittää oja tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi