Mariannea hävettää tienata 20 000 e/kk: ”Näen miten muut kituuttavat ja minä ajan kahdella uudella Bemarilla”
Kommentit (163)
Täytyy myöntää etten kerskaile. Asutaan tavallaan leveästi. Ystäväni eivät ole rikkaita. Elävät kädestä suuhun suurin osa.
Lomia on ollut varmaan yli 7 viikkoa 6 eri maahan tälle vuodelle ja kyllä olen osan matkoista jättänyt mainitsematta. Ja myös sen että hotelli ollut 5*. Ajan vanhalla (17v) farkulla vaikka pihassa on uudehkot sekä Mersu että bemsku. Ostan vaatteita tarpeeseen enkä mitään cuccia.
Uudet tuttavat kuvittelivat pitkään että olen persauki kunnes kutsuin kylään.
Nuorempana tahdoin rahan näkyvän vaikka sitä ei ollut. Nyt rahaa on mutta piilotan sen hyvin. Hyvin outoa.
Olen jalo ja valmis puolittamaan Mariannen tuskan jos hän kertoo mihin voin lähettää tilinroni...
Selvästi häpeää kyllä todella paljon.
Mä elän niin kädestä suuhun ja välillä paaston että riittää rahaa edes ostaa joskus jotain hedelmiä. Silti yritän laittaa tästäkin edes muutaman euron eräälle yhdistykselle. Järjetöntä ja joskus ihan suututtaa. Miksi minä en onnistuisi elämässä niin hyvin ettei tarvitsisi laskea senttejä tai menestyisimme paremmin työelämässä. Kunnon luuseri. Voisin jopa tappaa itseni. Ei ole kivaa elää jatkuvasti näin.
Naurettava juttu. Minä ainakin pistän rahaa jakoon läheisilleni aina kun pystyn ja kohde on järkevä eikä silti ole suuret tulot. Kyllä sille rahalle löytyy käyttötarkoituksia muuhunkin kuin itsensä hemmotteluun ja pankkitilin paisuttamiseen, jos vain haluaa.
minua taas hävettäisi hävetä julkisesti noita tuloja, voisiko osan rahoista laittaa hycäntekeväisyyteen sen kakkosauton sijasta.
En muutenkaan ymmärrä rikkaita, mitä ihmettä sillä rahalla tekee, jos ei auta muita? Pitää olla iso iso talo monta autoa ja kenkiä ja laukkuja. Itse kyllä auttaisin muita jos siihen mahdollisuus olisi. Esimerkiksi isac elliotin yli 20 000€ asu ällötti siis eikö muuta keksi rahoilleen kuin vaatteet?
Vierailija kirjoitti:
Esimies antoi 6000e:n palkankorotuksen. Ei sovi lääkärin toimenkuvaan mielestäni.
Ei kuulu lääkärin toimenkuvaan arvioida taloudellisesti mitään.
Oi, meillä on kolme uudehkoa bemaria, mutta en kyllä pysty ajamaan kuin yhtä kerrallaan.
Kun lapset vielä olivat kotona, olisin kyllä monta kertaa kaivannut moista taitoa, kun olisipitänyt yhtaikaa revetä kolmeen eri paikkaan harrastusten vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos hän tienaa hyvin niin miksi ajaa bemarilla?
Espoon junantuomia
Marianne on toimittajan mielikuvitushenkilö.
Haluaa provota, jotta "someraivo".
Jotakin kunnon työtähän hän kenties tekee saadakseen tuollaiset tulot, mutta kyllä ihan ekana tulee mieleen joku turha insta/blogityö tai luxushoara.
Lentäjätkään tienaa tuollaista summaa/kuukausi. =D
Kuulostaa mielikuvitusolennolta tämä Marianne. Sellaiselta jonka vain toimittaja osaa luoda mielikuvituksestaan. M
Aina vain hämmästelen sitä, että kun yrityksissä vyötä kiristetään säästämällä pikkuasioissa niin aina löytyy kuitenkin varaa arvostaa jonkun työ sen arvoiseksi, että vuodessa siihen yrityksellä on varaa laittaa 1/4 miljoonaa
Vierailija kirjoitti:
Saan osani kuukaudessa ja kyllä mietin miksei jaa vaikka toisen bemarin rahoja kuukaudessa ruokaseteleinä köyhille. Sitten voi opetella ajamaan 2 bemarilla ja keskellä audi.
Koska uraputkessa varmaan on myös hänen miehensä ja kummallakin Bemu työsuhdeautona. Se nyt vaan on osa tota elämää.
Kukaan pomo ei nosta liksaa 6 tonnilla ilman vastapalveluksia. Taas on lehti keksinyt juttunsa ihan ite.
Vierailija kirjoitti:
minua taas hävettäisi hävetä julkisesti noita tuloja, voisiko osan rahoista laittaa hycäntekeväisyyteen sen kakkosauton sijasta.
En muutenkaan ymmärrä rikkaita, mitä ihmettä sillä rahalla tekee, jos ei auta muita? Pitää olla iso iso talo monta autoa ja kenkiä ja laukkuja. Itse kyllä auttaisin muita jos siihen mahdollisuus olisi. Esimerkiksi isac elliotin yli 20 000€ asu ällötti siis eikö muuta keksi rahoilleen kuin vaatteet?
Kyllähän niitä ottajia on aina muiden rahoille, että jos sille linjalle lähtee niin saa laittaa vaikkapa koko palkkansa menemään. Todennäköisesti ilman hyväntekeväisyystyötäkin tuo Marianne auttaa köyhiä siltikin enemmän kuin sinä koska hän maksaa noin 50% palkastaan (tod näk yksityinen sektori) yhteiseen kassaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos hän tienaa hyvin niin miksi ajaa bemarilla?
Jaa millä pitäis ajaa? Bemarissa on hyvä hintalaatusuhde ja sitä parempaa autoa on vaikea perustella järjellä.
Vierailija kirjoitti:
No miksi sitten ajaa kahdella bemarilla ? Voisihan sitä ajaa vaikka yhdellä ja samalla Nissanilla, tai vaikka jollain vanhalla Seatilla ja käyttää nekin rahat hyväntekeväisyyteen (sen kohteista ei maailmasta koskaan tule pulaa) niin ettei tällaistakaan ongelmaa hänellä sitten olisi.
Ihan omaan kokemukseen perustuen noi autolistat firmoissa on sellaiset että se nyt vähän kuuluu asiaan valita tietyn hintaluokan (palkansaajan aseman mukaan mitoitettu) auto. Bemareita ja Audeja ne on yleensä kaikilla, ja ehkä se on kirjoittamaton sääntö ettei sinne firman pihaan ajeta 20 000 €:n Fordilla. Mariannelle on annettu lista autonvaihtoehdoista, joista on sitten valinnut asemansa mukaisen auton. Kuten aiemmin jo mainitsin, on todennäköistä että miehellä ihan sama kuvio. Näin Bemarit alleviivaavat ulkopuolisille heidän asemaansa, koska se auto nyt vaan kuuluu olla. Ne tajuaa ketkä tätä autopolitiikkaa itsekin elää.
Itseäni ei hävetä pätkääkään että talomme on 1.7 miljoonan arvoinen, mökkimme saarineen 1 600 000€ arvoinen, lapin loma-mökkimme 450 000€ arvoinen ja saimaan mökkimme saarineen 800 000€ arvoinen.
Minua ei myöskään hävetä että meillä on kuusi arvokasta autoa, neljä moottoripyörää, kaksi mönkijää, kaksi moottorikelkkaa eikä edes että meillä on 3 venettä joista yksi 1.1 miljoonan arvoinen.
Meitä ei myöskään hävetä pääomatulomme kasvaa vuosivuodelta ja palkkatuloakin tulee enemmän kuin riittävästi.
Mul on bemmii uudet gummit