Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pariskunnat! Miten jaatte asumismenot?

Vierailija
23.08.2019 |

Maksatteko saman verran vuokraa, vaikka teillä olisi erilaiset tulot? Vai maksatteko tietyn prosenttiosuuden palkasta, jotta asumismenot olisivat samat suhteessa tuloihin? Miehelläni yli 1000e suurempi palkka kuin minulla ja tällä hetkellä asumiskulut maksetaan tasan puoliksi. Itse olen pitänyt sitä reiluna aiemmin, mutten ole enää niin varma.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaikki rahat yhteisiä. Laskut maksetaan ja loput säästötilille, molemmilla käyttötilillä bufferia. Käytännössä kumpikin saa ostaa mitä haluaa, mutta isommista hankinnoista infotaan/kysytään puolisolta.

Vierailija
2/28 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksa mitään. Miehen tulot n. 600 000e/v ja omat n. 20 000e. Hän joutaa maksaa asumiskulut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies maksaa kodin, jonka myös omistaa. Minä mökin, jonka omistan.

Vierailija
4/28 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä maksan kokonaan.

N

Vierailija
5/28 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen tulot 3000-5000 €/kk, minulla 770 €/kk. Maksan asumismenoista n. 40 %. Onko se reilua? On, koska mies maksaa ruoat ja lähes kaikki laskut.

Kuka teillä maksaa elintarvikkeet ja sähkön ja muut ”elämän kulut”?

Vierailija
6/28 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee kaikki yhteiset kulut puoliksi. Tällä hetkellä tienaan vähemmän kuin mies, joten olen pohtinut, jos veloittaisin mieheltä isomman osan ruokakuluista, sähköstä ja vakuutuksista, koska mies käyttää niitä minua enemmän.

Vierailija
7/28 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies maksaa kaiken koska on paljon varakkaampi. Omistan kuitenkin puolet talosta. Omat rahani käytän mihin haluan. Maksan omista rahoistani myös koko perheen lomamatkoja. Tosin meillä on kaikki yhteistä muutenkin ollut alusta asti niin ei olla koskaan mietitty "sun ja mun rahoja". Opiskeluaikoina vuonna kivi ja keppi minä olin se varakkaampi ja silloinkin kaikki oli yhteistä. Yhteisiä vuosia takana jo melkein 30.

Me olemme tiimi/perhe ja on kyllä ollut helppo elämä kun ei ole koskaan tarvinnut riidellä rahasta. Olemme myös molemmat samanlaisia rahankäyttäjiä...fiksuja, ei tuhlata mutta ei pihistellä eikä olla itsekkäitä. Jaetaan taloudellista hyvää myös omlle aikuisille opiskeleville lapsille.

Vierailija
8/28 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan kaiken, miehen tulot n. 100 €/kk.

Vierailija
9/28 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen tulot 3000-5000 €/kk, minulla 770 €/kk. Maksan asumismenoista n. 40 %. Onko se reilua? On, koska mies maksaa ruoat ja lähes kaikki laskut.

Ruoka maksetaan suunnilleen 60/40, kumpikin maksaa omat laskunsa itse ja sähkö ja vesi puoliksi, lasken ne mukaan asumiskuluihin. Yhteisiä laskuja siis kodin hankinnat, vuokra, vesi ja sähkö sekä ruoka. 

Vierailija
10/28 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tuo kellä tulot 20 000 ja miehellä 600 000. Mies maksaa sähköt, vedet, vakuutukset ym. Minä ostan ruokaa ehkä 10e/päivä ja mies ostaa viikossa yhdet isot ostokset n. 200e/viikko. Ostaa itselleen paljon ns. Terveystuotteita niin siksi hänen ostokset on aina niin kalliit. Itse ostan esim. Vihreitä, banaania ja mitä nyt sattuu olemaan puutteita.

Vierailija
11/28 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alussa meillä oli samat tulot, tällä hetkellä tienaan n 1/5 perheen netoista

Samasta pussista menee kaikki ja loput säästyy yhteisiin hankintoihin ja lomiin

23v yhdessä

Vierailija
12/28 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se maksaa kumpi kerkeää eli ns.yhteiset rahat

Vierailija
13/28 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen palkka 4000e ja mun 2000e, maksetaan vuokra puoliksi. Maksetaan omat ruokamme ja puhelinlaskut. Mies maksaa sähkön, vakuutukset ja auton. Inhoan häntä.

Vierailija
14/28 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tienaan n. 2300 €/kk, mies n. 4000 €/kk. Asuminen maksetaan puoliksi ja mies maksaa lisäksi sähkön, netin ja kotivakuutuksen.

Vierailija
15/28 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ollut yhteiset rahat, jo yli 20 vuotta.

Omat tilit, mutta se maksaa joka jaksaa.. ikinä ei ole ollut riitaa rahasta tai sen käytöstä..

Vierailija
16/28 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies maksaa vuokrat,vakuutukset sun muut.

Mä maksan ruuat ja kotiin kaiken muun(esim.juuri ostin pesukoneen).

Molemmat maksetaan omat autot ja niiden kulut.

Vierailija
17/28 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun ja mies maksaa.

Vierailija
18/28 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä asumiskulut (asuntolaina, vastike, vesi, sähkö, kotivakuutus) maksetaan puoliksi. Kuten myös muut asumiseen liittyvät menot esim huonekalut ja pihakivet.. Muuten molemmat maksaa omansa.., omasta autosta tulevat kulut, puhelin... Ruokakaupassa maksetaan noin "vuorotellen" , isot ja kalliit ostokset, esim jouluruoka, puolitetaan jo kassalla.

Meillä mies tienaa 500-1000€ enemmän/kk.

Vierailija
19/28 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yksi tili, jonne molempien palkat menevät ja jota kumpikin voi käyttää vapaasti.

On meinaan aika helppoa, kun ei tee siitä vaikeaa. Ja tiedoksi: oma netto on noin 4000€ ja miehellä 3300€. En pystyisi kuvittelemaankaan tilannetta, että alkaisimme excelöimään jotain kuukausimenoja ja jakamaan hankintoja, mutta jokainen toki tyylillään.

Vierailija
20/28 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliksi maksetaan, mutta ei räknätä kuiteista menikö juuri prikulleen tasan.

Jos mies tarvitsee jotain henkilökohtaisia ostoksia (esim. vaatteita, elektroniikkaa), mutta on esim. juuri maksanut kotona jonkun isomman hankinnan, tai on jättänyt kukkaron kotiin, tai mä satun itsekseni ostoksilla ko. tarpeen äärelle, niin mä maksan. Ja joskus taas mies maksaa mun ostoksia.

Jos mennään matkoille, toinen maksaa liput ja toinen hotellit.

Ja yleensäkin se nappaa kortin kassalla, joka ehtii ja kokee että haluaa maksaa.

Ikinä ei ole tarvinnut keskustella aiheesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän