Monessako maassa olet käynyt?
Minkä ikäinen olet ja monessako maassa olet käynyt? Mulla on 30 maata ja olen 29. Aika keskiverto tapaus.
Kommentit (65)
Miten määritellään käyminen?
Olen mä ollut vaihtolentoa odottamassa monissa sellaisissa maissa, joita en kuitenkaan laskisi listaan.
Ylipäänsä tällainen lista tuntuu idiotismilta. En tiedä monessa olen käynyt. Olennaista on mitä siellä olen tehnyt, tutustunut kulttuuriin paikallisten ihmisten kanssa jne.
Mutta heitetään nyt joku 40, olen 55-vuotias.
Myös on eroa onko käynyt Kolumbiassa, Etelä-Afrikassa, Grönlannissa vai onko käynyt pelkästään Euroopassa, mutta kymmenissä maissa täällä.
No ei 30 maata ole mikään "keskiverto", mieti nyt montako tuhatta ei matkusta ikinä. Tai niitä sataa tuhatta, jotka käy vain Virossa. Ja niitä 300 000, jotka käy ehkä etelänlomilla, mutta lähes aina samoissa paikoissa.
Muutenkin tuollainen yltiömäinen matkustelu on uudempi ilmiö, ei hinnat oo 20-30 vuotta sitten olleet niin halpoja kuin nykyään.
Toivoisin itse ettei ihmiset lentelisi ympäriinsä niin paljon :/ jollekin viikon rantalomalle joka vuosi. Masentavaa.
Enkä itse kehtaisi edes myöntää, jos olisin vain lomien takia käynyt 30 maassa. No ehkä kehtaisin täällä, nimettömänä.
Vierailija kirjoitti:
No ei 30 maata ole mikään "keskiverto", mieti nyt montako tuhatta ei matkusta ikinä. Tai niitä sataa tuhatta, jotka käy vain Virossa. Ja niitä 300 000, jotka käy ehkä etelänlomilla, mutta lähes aina samoissa paikoissa.
Muutenkin tuollainen yltiömäinen matkustelu on uudempi ilmiö, ei hinnat oo 20-30 vuotta sitten olleet niin halpoja kuin nykyään.Toivoisin itse ettei ihmiset lentelisi ympäriinsä niin paljon :/ jollekin viikon rantalomalle joka vuosi. Masentavaa.
Enkä itse kehtaisi edes myöntää, jos olisin vain lomien takia käynyt 30 maassa. No ehkä kehtaisin täällä, nimettömänä.
Ehkä ennen tuo 30 oli paljon mutta nykyään myös vähävaraisemmat matkustelevat.
29 maata, joiden joukossa on sellaisia, joissa olen käynyt jopa kymmenisen kertaa aina eri kohteessa (mm. Iso-Britannia ja Kreikka). Tämän vuoden puolella olen käynyt kuudessa eri maassa, joista kolme oli sellaisia, joissa en ole ennen käynyt (yhdessä kävin nyt neljättä kertaa, toisessa kolmatta ja kolmannessakin kolmatta).
En tavoittele mitään "maaennätystä" vaan matkustan kohteisiin, jotka kiinnostavat.
N56
Vierailija kirjoitti:
29 maata, joiden joukossa on sellaisia, joissa olen käynyt jopa kymmenisen kertaa aina eri kohteessa (mm. Iso-Britannia ja Kreikka). Tämän vuoden puolella olen käynyt kuudessa eri maassa, joista kolme oli sellaisia, joissa en ole ennen käynyt (yhdessä kävin nyt neljättä kertaa, toisessa kolmatta ja kolmannessakin kolmatta).
En tavoittele mitään "maaennätystä" vaan matkustan kohteisiin, jotka kiinnostavat.
N56
Niinpä. Kallis harrastushan tuo olisi jos matkustaisi vaan siksi että saa yhden nimen lisää listaan.
Käyn noin 5-6 kertaa vuodessa Virossa (en jää useinkaan Tallinnaan), koska opiskelen viron kieltä. Ensi viikolla taas.
Hirveästi muualle ei tee enää mieli. Pitkistä lennoista en oikein nauti, tai no ei se herkkua ole vaikka olisi lyhyempikin lento.
Vierailija kirjoitti:
Muutenkin tuollainen yltiömäinen matkustelu on uudempi ilmiö, ei hinnat oo 20-30 vuotta sitten olleet niin halpoja kuin nykyään.Toivoisin itse ettei ihmiset lentelisi ympäriinsä niin paljon :/ jollekin viikon rantalomalle joka vuosi. Masentavaa.
30/186 = 16% maailman maista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ennen tuo 30 oli paljon mutta nykyään myös vähävaraisemmat matkustelevat.
Toki, mutta yleensä tuskin silti 30 eri maassa.
Vierailija kirjoitti:
Olen mä ollut vaihtolentoa odottamassa monissa sellaisissa maissa, joita en kuitenkaan laskisi listaan.
No ei tietenkään lasketa, koska et ole virallisesti edes saapunut maahan ollessasi kentän kansainvälisellä puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tietenkään lasketa, koska et ole virallisesti edes saapunut maahan ollessasi kentän kansainvälisellä puolella.
Aika huvittavaa olisi laskea nuo välilaskut mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Ylipäänsä tällainen lista tuntuu idiotismilta. En tiedä monessa olen käynyt. Olennaista on mitä siellä olen tehnyt, tutustunut kulttuuriin paikallisten ihmisten kanssa jne.
Myös on eroa onko käynyt Kolumbiassa, Etelä-Afrikassa, Grönlannissa vai onko käynyt pelkästään Euroopassa, mutta kymmenissä maissa täällä.
Eihän missään maassa käy, jos vaihtaa lentoa poistumatta transit-alueelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen viettänyt 2h Hampurin rautatieasemalla junanvaihdon yhteydessä, eli olen käynyt Saksassa? Ja kerran kävin jossain Puolan maaseudulla metsässä pissalla, eli olen käynyt Puolassa?
Muuten en ole näissä maissa aikaani viettänyt.
Vierailija kirjoitti:
Jos kysytään, monessako maassa on käynyt, niin ei ole mitään merkitystä, missä ne maat sijaitsee. Viro, Ruotsi ja Espanja on kolme maata ihan samalla tavalla kuin Mongolia, Malawi ja Uruguay.
Vähän yli 40 maata ja ikää 49 vuotta. Lisäksi olisi välilaskuja/koneenvaihtoja muutamassa maassa, mutta niitä ei lasketa, kun ei ole lentokentältä poistunut. Mukana on kuitenkin esim Jugoslavia, jota ei ole enää olemassa.
9 maata minullakin! Ikää 28-vuotta. Tosin noista yhdeksästä maasta kuusi tuli kierrettyä samalla reissulla (reilatessa).
Vierailija kirjoitti:
38v
21 maata
oops eikun 23
N. 20 maata, mutta joissakin useamman kerran. Esim Tanska x4, Tsekki x7, Hollanti x4, Viro ja Ruotsi melkein joka vuosi toinen tai molemmat.
N51