Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytätkö sängyssäsi päiväpeittoa? Miksi? Miksi et?

Vierailija
23.08.2019 |

Ostin uuden sängyn ja aina aiemmin olen käyttänyt päiväpeittoa. Nyt ei vaan tahdo löytyä mieleistä ja olenkin ajatellut, että mitä jos sitä ei hankkisikaan.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä kun ei ole sänkyäkään. Rullaan ohuen patjani kokoon ennen töihin lähtöä ja tungen sen kaappiin.

Miksei ole sänkyä?

Vierailija
42/59 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole enää. Ihan turha ja vie tilaa pakata aina illalla johonkin pois. Jalkopäässä on viltti päikkäreitä varten. Muuten makkarissa ollaan vain yöllä.

Sänky kyllä pedataan aina

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme pidä. Käytämme makuuhuonetta vain nukkumiseen.

Vierailija
44/59 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän siksi että on siistin näköinen.

M51

Vierailija
45/59 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä päiväpeittoa, vaikka niitä on aikoinaan tullut hankittua useita. Mulla on niin kauniit pussilakanat ettei niitä kannata piilottaa.

Vierailija
46/59 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin ennen kun asuin yksiössä ja sen jälkeen kun asuin kolmiossa missä ei ollut tarkoituksenmukaista pitää makuuhuoneen ovea kiinni.

Enää päiväpeittoa ei ole kun asutaan lasten kanssa omakotitalossa. Ei pedata edes sänkyä. Lapset kyllä pitäisi opettaa siihen koska ei huoneeseen voi tuoda vieraita jos sänky ei ole pedattu.

Vierailija
47/59 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omista enkä käytä. Asun yksin, mulla ei ole lemmikkejä eikä mun luonani käy vieraita. En edes vaivaudu petaamaan sänkyä aamuisin, täysin turhaa puuhaa minulle. 

Jos tiedän, että joku remonttiukko tms. on tulossa, vedän pussilakanan siistiksi sängylle ja sen päälle sitten vielä jokin huopa tms. Se riittää vieraskoreudeksi.

Vierailija
48/59 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin ennen, ja vieläkin niitä omistan. Olen myös kääntynyt tähän sänky pitää tuulettaa-ideologiaan, ja siksi en käytä päiväpeittoa. Kukaan ei sänkyä näe, enkä köllöttele siinä päivisin.

Vierailija
49/59 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kun tulee vieraita, koska yksiö kyseessä. Muuten en petaa sänkyä, ja jos makoilen päivällä sängyssä, niin riisun päällivaatteet. Hengailen kyllä aika vähissä vaatteissa kotona muutenkin, kun on lämmintä asunnossa.

Vierailija
50/59 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän. Ettei lakanat likaantuis. Siinä pyörii useampikin päivän aikana lukemas lehtiä, selaamas kännykkää tms. suttuisissa vaatteissa. Lisäksi lakanat on heti ensimmäisen yön jälkeen minusta sellaiset nuhjun näköiset ettei niitä viitti päivällä katsella.

Vierailija
51/59 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meillä päiväpeitto, mutta harvoin se on käytössä. Makuuhuoneessa harvemmin oleskellaan päivällä, joten sängyn petaamista ei yksinkertaisesti muista.

52/59 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän. Mielestäni se on siistimmän näköinen. Asun yksiössä, joten sänky on näkyvissä koko ajan. Makoilen muutenkin paljon sängyssä. Petaan vasta työpäivän jälkeen, että se saa tuulettua.

Vierailija
53/59 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän. Asun yksiössä ja nukun futonilla lattialla. Rullaan tai taittelen futonin, siihen päälle peitot ja muut ja viimeiseksi päiväpeitto. Toimii sohvana, ja koirakin pötköttelee siinä, milloin ei kulje mukanani töissä.

Tärkein syy käyttää on, että peitto on minusta tosi kaunis, löysin sen Pariisista pikkuliikkeestä sattumalta. Katselen sitä mieluummin kuin mitään lakanoita.

Vierailija
54/59 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin käytän päiväpeittoa.Sellainen löytyy myös molempien lasten huoneista sekä vierashuoneesta. Sänky on epäsiisti jos ei ole kunnon päiväpeittoa. Niin siistejä lakanoita en vielä ole nähnyt jotka jättäisin näkyviin. Petaan pedin 1h jälkeen nousemisesta, ehtii tuulettua. Ja vaihdan usein lakanat, pesen tyynyjä ja peittojakin alvariinsa.

Päiväpeitteet on teetetty mittojen mukaan sisustukseen sopivaksi. Laadukas ja pitkäikäinen! Hyvin kestää päivätorkutkin. Tiedoksi niille ketkä eivät ole löytäneet sopivaa, teettämällä saat haluamasi paksuuden, kokoisen ja värisen. Edellinen kesti 18v. joten oli loisto-ostos. Nykyinen on samassa paikassa teetetty myös.

Vierailija
55/59 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä kun aina nostan petivaatteet tuulettumaan katetulle terasille.Mukava illalla nukahtaa raikkaisiin petivaatteihin.

.

Vierailija
56/59 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän aina kun olen päiväaikaan kotona, on siistin näköinen.

Vierailija
57/59 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän, koska olen niin köyhä luuseri (HAH), että nukun keittiössä ja päivisin sänkyni toimii sohvana, jos tarvitaan.

Valkoinen päiväpeitto.

Vierailija
58/59 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sänky on kyllä täysin kuiva aamuisin... No enivei on päiväpeitto, taiteltuna nätisti makuuhuoneen nojatuoliin. Käytän päiväpeittoa lähinnä jos siivoan kodin muutenkin kivaksi tai tulee vieraampia vieraita (eli superharvoin). Mulla on ihania pussilakanoita ja petaan sängyn aina ennen kuin alan meikata (kampauspöytä makuuhuoneessa), pussilakanoita vaihtelemalla saa makarinkin ilmeeseen aina pientä vaihtelua. Ennen petasin aina sänkyyn myös päiväpeiton, jossain vaiheessa lopetin kun joka pv nukun päiväunet ja sänky piti aina töistä tullessa avata.

Vierailija
59/59 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän . Lojun sängyssä useamman tunnin päivän aikana ja illat tuijotan tv :tä. Päiväpeittoni pitää olla kulutusta kestävä eikä mikään sisustusesine.