Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytätkö sängyssäsi päiväpeittoa? Miksi? Miksi et?

Vierailija
23.08.2019 |

Ostin uuden sängyn ja aina aiemmin olen käyttänyt päiväpeittoa. Nyt ei vaan tahdo löytyä mieleistä ja olenkin ajatellut, että mitä jos sitä ei hankkisikaan.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä. Asun yksin eikä minulla käy koskaan vieraita, ja jos käy, ei ne mene mun makkariin. Petaan kyllä tyynyt ja täkin nätisti suoraksi.

Vierailija
22/59 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän koska se suojaa ruokamuruiltani ja pölyltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä. Minulla on kauniit lakanat ja sijattuna vuode on paremman näköinen pelkästään niillä. En ole koskaan nähnyt kaunista päiväpeittoa, ne on kaikki rumia!

Aamulla avaan ensiksi makuuhuoneen ikkunan ja petaan sängyn vasta töihin lähtiessä. Ihan hyvin ehtii peti kuivua ja tuulettua ennen sijaamista.

Minulla ei ole lemmikkejä ja sänkykin on vain nukkumista varten makuuhuoneessa.

Laittakaahan kuvalinkkejä teidän mielestänne kauniista päiväpeitoista.

Vierailija
24/59 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä. Minulla on kauniit lakanat ja sijattuna vuode on paremman näköinen pelkästään niillä. En ole koskaan nähnyt kaunista päiväpeittoa, ne on kaikki rumia!

Aamulla avaan ensiksi makuuhuoneen ikkunan ja petaan sängyn vasta töihin lähtiessä. Ihan hyvin ehtii peti kuivua ja tuulettua ennen sijaamista.

Minulla ei ole lemmikkejä ja sänkykin on vain nukkumista varten makuuhuoneessa.

Laittakaahan kuvalinkkejä teidän mielestänne kauniista päiväpeitoista.

Silloin kun tulee vieraita ja käytän päiväpeittoa, se on n.200cm x 180cm mummoni virkkaama luonnonvaalea vahvalankainen pitsineulepeitto :)

Vierailija
25/59 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei päiväpeittoa, koska ei kotieläimiä jotka likaisivat sänkyä. Harmaat pellavalakanat näyttävät siisteiltä, annan tuulettua puoli tuntia aamuisin ja sen jälkeen suoristan pussilakanan ja tyynyt.

Vierailija
26/59 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän. Taloudessa on yksi kissa ja vaikka mitä teen, kantautuu kissanhiekkaa aina muutamia muruja kissan tassuissa. En halua nukkua kissanhiekassa, imuroin ne mieluummin lattialta minne muruset lentävät kun illalla otan päiväpeitteen pois sängyn päältä.

Vierailija
27/59 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän, nukun sohvalla koska sinne yleensä aina nukahdan. En tiedä miksi käytän. Pitääkö tämmöiseenkin olla joku syy.

Vierailija
28/59 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sängyn pitäisi antaa tuulettua kehosta tulleesta kosteudesta nii että peitot on sivussa, siksi en petaa heti aamulla enkä käytä päiväpeittoa.

Vierailija
29/59 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, ovet on kiinni. Lemmikit eivät pääse sinne eikä vieraat näe.

Joskus harvoin katselen makkarin telkkaria, mutta meillä on yleensä kotivaatteet erikseen tai sitten kuljetaan kalsareilla.

Vierailija
30/59 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä. Päiväpeittoa tarvitaan vain jos sängyssä istutaan päivisin eli se toimisi sohvana. Minulla ei näin ole. Viikon tai parin välein vaihdettavat lakanat pitävät sängyn vielä siistimmän näköisenä kuin se kerran vuodessa pestävä päiväpeitto.

Vierailija
31/59 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on päiväpeitto muttemme juurikaan petaa sänkyä. Ainoastaan silloin jos anoppi tulee käymään (asumme yksiössä). Eipä sillä että asialla olisi mitään merkitystä anopille. Muuten emme petaa vaan annamme sängyn tuulettua.

Vierailija
32/59 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän koska mulla on makuhuoneen ikkuna 24/7 auki. Välillä tulee kasvien höntyviä sisään ja katupölyäkin tietty.

Vierailija
33/59 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
34/59 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petaan sängyn vaan niinä päivinä kun tulee siivooja, muuten päiväpeitto on koiran makuualustana nojatuolilla.

Vierailija
35/59 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En petaa sänkyä aamuisin. Annan mielummin petivaatteiden kuivua rauhassa. Sään mukaan vien ne ulos tuulettumaan. Hikoan öisin sen verran, että joskus on tyynykin märkä. Vieraita jos käy, niin sitten kaivan päiväpeiton esiin. Mun huoneesta kun on kulku partsille ja siellä usein istuksitaan.

Kuivua🙄

Mitä vesipyssyleikkejä sulla on?

Vierailija
36/59 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, vaihdan aina kotona eri vaatteet, ei haittaa loikoilu.

Vein päiväpeiton keräykseen.

Vierailija
37/59 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en löydä mistään nättiä valkeaa peitettä, mikä ei olisi sellainen Ikea lätty ohut. Siksi ei ole päiväpeitettä.

Vierailija
38/59 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai käytän. Otan usein ruuan päälle nokoset sängyllä, tai loikoilen siinä lukemassa (minulla ei ole sohvaa). On siistimpää päiväpeiton kanssa, en halua mennä päivävaatteissani makoilemaan päiväpeitottomaan sänkyyn.

Vieraiden takia en päiväpeittoa tarvitsisi, makuuhuoneen ovi kiinni, ei sinne kenelläkään ole mitään asiaa. Ihan itseni takia siis käytän päiväpeittoa, on mielestäni siistimmän ja nätimmän näköistä. Minulla on kaunis päiväpeitto ja siihen väriltään sopiva torkkupeitto ja pari koristetyynyä.

Minä mennen makoilemam ilman vaatteita

Vierailija
39/59 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän, koira nukkuu sängyssä kun olen töissä

Vierailija
40/59 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Mielestäni siitimmän näköistä, vaikka asunkin yksin eikä makkariini kukana vieras näe kun ovi on yleensä kiinni vieraitten aikana. Itse kuitenkin koen että kuuluu asiaan ja sänky ilman päiväpeittoa näyttää hieman epäsiistiltä. Ja jos tekee mieli nukkua päikkkärit niin se on mukavampaa päivävaatteissa ollessa päiväpeiton päällä.

En petaa kuitenkaan tietenkään heti kun nousen, vaan aamutoimien ja koirien aamulenkin jälkeen ennen kotoa lähtöä, kyllä kosteus siinä ajassa hyvin haihtuu ja sänky tuulettuu.