Bensankulutus 8.5l/ 100km. Onko paljon?
Kommentit (26)
Mun -89 Saab (2.0 turbokone, 300hp) kuluttaa kaupunkiajossa suunnilleen saman, maantiellä noin 4l/100km ja yhdistettynä 6-7l.
Tosin pienessä kaupungissa taloudellinen ajaminen on helppoa, ei ruuhkia eikä pitkiä tyhjäkäyntejä.
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Et kerro, missä suhteessa kaupunki- ja matka-ajoa etkä minkäkokoinen auto.
Kaupunkia 80%, pitkää matkaa 20%.
Autona Kia Sportage 1.6l kone.Ap
Alimitoitettu moottori ja vääntöä about nolla. Aina saa olla kaasujalka lattiassa että pääsee yhtään mihinkään ja bensaa palaa vaikkei auto liikukaan. Isommalla koneella pystyisi ajamaan taloudellisemmin (jos osaa).
Minä olen mielestäni taloudellinen ajaja, laskettelen vapaalla aina kun voi, ja ihan pintakaasulla ajelen. Toki olen tuon Sportagen myötä huomannut, että se ei kevyellä kaasulla kiihdyttäminen vie ihan pirun pitkään. Olisiko siis kunnon kiihdytys talla pohjassa kuitenkin taloudellisempi vaihtoehto esim. liikennevaloista lähdettäessä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minä olen mielestäni taloudellinen ajaja, laskettelen vapaalla aina kun voi, ja ihan pintakaasulla ajelen. Toki olen tuon Sportagen myötä huomannut, että se ei kevyellä kaasulla kiihdyttäminen vie ihan pirun pitkään. Olisiko siis kunnon kiihdytys talla pohjassa kuitenkin taloudellisempi vaihtoehto esim. liikennevaloista lähdettäessä?
Ap
Siis tarkoitin että kevyellä pintakaasulla ei kyllä kiihdy kovin nopeasti. Ap
Minulla on 8v vanha dieselfarmari. Se vie maantieajossa aika tarkkaan 5l/100km, mutta jos on pääasiassa kaupunkiajoa, niin aika äkkiä on tuo 7-8l/100km. En valita, aiempi pieni ja 20v vanha auto vei kaupunkiajossa sen 10-15l/100km bensaa. Eikä maantieajossakaan paljon alle 10l/100km päässyt.