Kun isä ei ymmärrä, että äiti on uupunut ja tarvitsee omaa aikaa!
Parisuhteessa menee muuten tosi hyvin, mies käy töissä, imuroi, laittaa astiat ja toki hoitaa lapsia kotona silloin kun on täällä. Sanoo, että suunnittele sinäkin kivaa tekemistä jos tahdot omaa aikaa. Ei vaan vissiin tajua, että se on aika vaikeata kun joka päivä toisella kaksi menoa, sekä mieheni on vielä tällainen jäin suustani kiinni tyyppi. Esim jos vie kaverille työkalun lainaan nopea visiitti voi venöhtää vaikka 3h ja enemmänkin. Siinä on aika hankala suunnitella menoa, illalla kun lapset vihdoin saatu unille itse oon niin poikki, että ajatus jostain lenkille menosta ei voisi vähempää kiinnostaa. Pyrin lasten kanssa näkemään ystäviäni. Mutta kuitenkin, tahtoisin olla välillä kotonakin rauhassa tai että olisimme perheenä enemmän yhdessä. Ettei aina ole yksin vastuussa ja järjestämässä lapsille kaveria, tekemistä yms.
Nytkään mulla ei ole olut omaa aikaa yli kuukauteen, oon niin vihainen ja turhautunut! Kuin tukehtuisin henkisesti! Sanoinkin miehelle että taidan irtisanoa sali jäsenyyteni, miksipä sitä maksaa kun sinne ei ennätä.
Ei minua kiellelä menemästä, ongelma vaan se, että kun miehellä alkaa vapaat tämä jo aamukahvilla ilmoittaa et nyt käyn tuolla ja tuolla, tulee kotiin ja taas käymään toisen kaverin luona tai vanhempiensa luona auttelemassa. Jos sanon että huomenna mä meen sitten tänne ja tuonne, mies on vaan että No hänen täytyy käydä tuolla ja täällä, mee sen jälkeen tai seuraavana päivänä.
Olin 2 viikkoa flunssassa mikä verotti, miehellä ollut töitä ja sen päälle ylityöt, no nyt on taas menoissaan kaveria auttamassa ja tottakai kun hänellä ollut niin rankkaa täytyy mennä kavereiden sauna iltaan että saa tuulettaa päätä.
Siis miten saan miehen tajuamaan, että hankala lähteä Jos toinen menee kokoajan? Sanoin jo eilen että nyt oikeasti, olen ihan finaalissa en jaksa. Toki aina suunnittelee kaikkea kivaa mitä voitais perheellä tehdä, jää usein vaan toteutus puolitiehen.
Pakko oli saada avautua, kiehun raivosta ja olen ihan poikki.
Kommentit (3)
Nyt pistät vain tiukasti jalan maahan ja sanot tomerasti että sun TÄYTYY saada omaa aikaa, huomenna lähdet kello 14 sinne ja tänne, eikä auta itkut siitä että mies on sopinut jotain omaa menoa. Sitten vain lähdet, ja olet koko päivän poissa. Huolimatta siitä onko miehelläsi menoja sovittuna. Jospa siitä oppisi, että täytyis vähä molemmin puolin joustaa!
montako tuntia ap makaa viikossa palstalla
Laitatte lukujärjestyksen jääkaapin oveen, ja sinne päivät ”äiti” ”isä” ”perhe”, ja jos on äiti-päivä, niin isä ei saa suunnitella menoja sille päivälle vaan on kotona, ja päinvastoin. Perhe-päivänä on joku perheen yhteinen tekeminen.