Kovin aine mistä olettet vierottautuneet
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Ruoka, sen jälkeen on tullut neuroleptit, bentsodiatsepiinit ja masennuslääkkeet. Tosin ei noista mitään tarvitse vierottautua kunhan lopetti. On tullut vedetty morfiiniakin ja muita kolmiomömmöjä, mutta en vaan koukutu lääkkeisiin. Myös tupakan lopetin kertaheitolla ja samoin kahvin, mutta otin kahvin takaisin 4kk jälkeen koska en vaan pysy hereillä ilman sitä.
Olet lopettanut ruoansyönnin?
Ehdottomasti bentsodiatsepiinit. Olen käyttänyt psyykenlääkkeitä, ja vieroittautunut mm.masennuslääkkeistä ja voin sanoa, että bentsot on kaikkein kamalimpia vieroittautua, vaikka masennuslääkkeet oli myös vaikeita vieroittautua. En ole katuhuumeisiin koskenut, mutta voin kuvitella, että niiden vieroitusoireet on jotain vastaavaa. Unettomuus, ahdistus, tunne järjen menettämisestä, sumuinen pää, kierroksilla käyminen, tosi oudot olot kehossa, tinnitus, hirveä krapulainen olo jolle ei näy loppua. Hyisss. Itsellensä parhaan palveluksen tekee, kun ei koskaan ikinä milloinkaan käytä bentsodiatsepiineja päivittäin säännöllisesti.
leipä, olikin yllättävän helppoa sitten lopulta. Vuosikausia piti kerätä ryhtiä ja sitten kun jätin syömättä, olikin helppoa.
Kodeiini, alkoholi, bentsot. Ekat pari vuotta suht tuskaa.
SSRI-lääkkeistä olen yrittänyt päästä eroon. Se ei onnistune koskaan. Olen liian synkkämielinen elämään ilman noita pillereitä. Surullista mutta totta.
Röökistä vieroitus otti koville, kakkosena brenkku.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti bentsodiatsepiinit. Olen käyttänyt psyykenlääkkeitä, ja vieroittautunut mm.masennuslääkkeistä ja voin sanoa, että bentsot on kaikkein kamalimpia vieroittautua, vaikka masennuslääkkeet oli myös vaikeita vieroittautua. En ole katuhuumeisiin koskenut, mutta voin kuvitella, että niiden vieroitusoireet on jotain vastaavaa. Unettomuus, ahdistus, tunne järjen menettämisestä, sumuinen pää, kierroksilla käyminen, tosi oudot olot kehossa, tinnitus, hirveä krapulainen olo jolle ei näy loppua. Hyisss. Itsellensä parhaan palveluksen tekee, kun ei koskaan ikinä milloinkaan käytä bentsodiatsepiineja päivittäin säännöllisesti.
Ihme että olet vielä elossa, kyllä bentsovieroitus on niin vaikeaa että taitaa lähtö olla lähellä. Selvisin eturauhassyövästä mutta en rauhoittavien lopetuksesta, korvat suhisten totaalisen unettomana kipuineen kuolema korjaa,
Tramal. Otin lopputilin työstä, jota rakennevikainen ja kulunut selkäni ei kestänyt ilman kipulääkkeitä. Lupasin itselleni, että en enää ikinä tee työtä / asioita, joiden takia joutuisin popsimaan pillereitä. Paras päätös on ikinä.
Kortisoni. Kolmas vuosi menossa ja alan olla jo loppusuoralla.
t: 20+ vuotta vahvoja kortisoneja käyttänyt atoopikko
Sokeri...
En ole koskaan juonut, polttanut, käyttänyt huumeita tai lääkkeitä, joten sellaisia riippuvuuksia minulla ei ole koskaan ollutkaan.
Sokeri ja kofeiini (kahvin muodossa) ovat ainoat aineriippuvuuteni mitä mieleen tulee. Kahvinjuontia olen vähentänyt 5 kupillisesta 3 kuppiin päivässä, jaa siitä vähemmäksi en tunne tarvettakaan.
Valkoisen sokerin syönnin lopetin lähes täysin 10 vuotta sitten, ja se oli helppoa. Minulla oli pahat iho-ongelmat jotka helpottivat heti kun jätin sokerin, se oli todella voimakas motivaattori, ei ole tullut palattua sokerinsyöntiin.
Sitten aineettomista riippuvuuksista on tämä kännykkäriippuvuus. Sitä vastaan taistelen eikä ole ihan helppoa. Sokerista irrottautuminen oli paljon tätä helpompaa!