Kovin aine mistä olettet vierottautuneet
Kommentit (73)
En tiedä voinko sanoa vierottautuneeni, koska taas muutaman kuukauden jälkeen lähti käyttö käsistä.
Tänään taas kaupassa lähti mukaan suklaapussi. Koko pussi kerrallaan ja sen jälkeen katumus, huono-olo ja lisäksi vielä sydän alkoi hakkaamaan selvästi lujempaa niin että vatsassa näkyi.
Ja ei, en tarkoita tätä vitsinä. Kyllä tuo kyseinen aine on todella koukuttava ja aivan käsittämätöntä miten sitä tyrkytetään joka puolelta. Mahtaakohan olla jotain tilastoja sokerin aiheuttamat terveyshaitat vs muut päihteet..
Tupakka. Edes alkoholista ja rauhoittavista vierottautuminen ei ollut niin hankalaa. Eräs tuntemani entinen heroinisti sanoi että pääsi irti heroiinista mutta tupakasta ei jaksa enää edes yrittää monen epäonnistumisen jälkeen.
Venlafaksiini. En suosittele ko. lääkkeen aloittamista kenellekään.
Kokaiini, lamotrigiini, essitaloprami, alkoholi.
Mut zopiclone-nukahtamislääkkeistä en pääse eroon. Otan yhden tabletin joka ilta, oon ottanut viimeisen 15 vuoden ajan.
Mä sain venlafaxiinin lopetettua niin, että avasin 75 mg kapselin. Sen sisällä oli 6 pientä jyvästä. Laitoin niistä 5 takaisin kapseliin ja napsautin sen kiinni. Söin tällä tavoin pienennettyä annosta viikon. Seuraavalla viikolla pienensin 4 kpl, sitten 3 jne. Tämä teki lopettamisesta oikeastaan aika kivuttoman. Ennen sitä olin yrittänyt lopettaa syömällä lääkettä joka toinen pvä. Se ei todellakaan toiminut! Hirveät oireet!
Alkoholi. Moni ei arvaakaan, millaisia ovat alkoholivieroitusoireet putken jälkeen.
Venlafaxin monta kertaa, erilaiset psykoosinestolääkeet moneen kertaan, rauhoittavat kerran, tupakka lopullisesti
Tupakka. En hirveä listata kaikkea mitä en ole onnistunut lopettamaan. Mutta tajusin juuri että olen koukussa aika moneen asiaan vaikkakin lievemmin kuin joskus aikaisemmin.
Paras selvä putki alkoholin kanssa on nyt ollu 1ilta 2x 1kk aikana. Ihan hirveä aine ja "selvät" yöt on valvomista ja vähän torkkumista. En tiedä prkl miten tästä pääsee pois 15v päivittäin kuitenkin ja joo ite maksan.
Vierailija kirjoitti:
Mä sain venlafaxiinin lopetettua niin, että avasin 75 mg kapselin. Sen sisällä oli 6 pientä jyvästä. Laitoin niistä 5 takaisin kapseliin ja napsautin sen kiinni. Söin tällä tavoin pienennettyä annosta viikon. Seuraavalla viikolla pienensin 4 kpl, sitten 3 jne. Tämä teki lopettamisesta oikeastaan aika kivuttoman. Ennen sitä olin yrittänyt lopettaa syömällä lääkettä joka toinen pvä. Se ei todellakaan toiminut! Hirveät oireet!
Itselleni tuli myös ihan hirveitä oireita vähentämisestä. Pääsin venlasta lopulta eroon siten, että se vaihdettiin toiseen lääkkeeseen (fluoksetiiniin). Viikon verran kärvistelin vatsaoireiden kanssa mutta yleisesti ottaen pääsin helpommalla kuin odotin.
Lääkkeenvaihto ei tietenkään kuulosta miltään ideaalitilanteelta (voisi helposti ajatella, että siirryin vain yhdestä riippuvuudesta toiseen), mutta olen ennenkin käyttänyt fluoksetiinia ja lopettanut sen käytön ongelmitta.
Kaikkea tullut käytettyä ja päihderiippuvaisena se suurin ongelma on psyykkinen, joten en pysty eri aineita erottelemaan. Alkoholin vieroitusoireet ovat pari kertaa vieneet teho-osastolle. Kofeiinin suhteen olen luovuttanut. Monia kertoja yrittänyt, koska saan vieroitusoireina jäätäviä päänsärkyjä, mutta en vaan pääse eroon.
Hiilidioksidiahan nimenomaan pitää käyttää. Silloinhan sitä kuluu ja pitoisuus ilmakehässä laskee. Ja maailma pelastuu.