Te jotka ette syö välipaloja vaan syötte "kunnon ruokaa", mitä syötte päivässä?
Vaikka miten koostaisin lounaan ja päivällisen, niin kyllä välissä on sen verran nälkä, että pakko jotain pientä syödä. Muutoin työteho kärsii. Uteliaisuudesta kyselen, mitä syötte?
Kommentit (73)
Esimerkki:
Aamulla: kahvia
Lounas: paljon lohikeittoa ja gluteeniton leipä, hedelmä
Päivällinen: paljon perunamuusia ja lihapullia, kasviksia ja marjoja
Illalla: teetä
Oon jo vuosia pysynyt timminä, syön paljon mut perus kotiruokaa.
Aamulla puuroa ja marjoja. Lounaalla milloin mitäkin, välillä sushia, välillä lihapullia ja pastaa, mitä nyt mieli tekee. Iltapäivällä hedelmän ja pähkinöitä. Päivällinen taas milloin mitäkin. Kotona teen usein kalaa ja kasviksia, mutta käyn usein myös ulkona syömässä. En syö välipaloja, paitsi jos tuo iltapäivän hedelmä lasketaan sellaiseksi. Välillä tulee nälkä, mutta mitä sitten. Ei siihen kuole.
Aamu: rahkaa, mustikoita,kauraleipää pala
Päivällä: siikaa ja kasviksia
Päiväkahvi: kaurakeksix2
Illalla: lohta,Kvinoa,kikherneitä
Myöhään: teetä
Puolentoistatunnin liikuntarupeama. Ei mainittavaa näläntunnetta.
Aamulla kahvia banaani ja pari siemennäkkäriä.
5km pyöräilyä.
Töissä lounaaksi omat eväät - pari keitettyä perunaa, lohisuikaleita (=reilusti, n. 200g) ja kourallinen tuoretta pinaattia.
10km pyöräilyä, kotona itsetehtyä kanavillokkia ja riisiä, tuoretta parsakaalia.
Leivoin omenapiirakan, sitä reilu palanen.
En usko että tulee vielä nälkä. Mutta jos tulee syön omenan, karpalomehua tms.
Olen hoikka.
Runsaskalorista ja vähäsokerista ruokaa muutaman kerran päivässä. Enkä tarvitse välipaloja.
Vierailija kirjoitti:
Aamulla puuroa ja marjoja. Lounaalla milloin mitäkin, välillä sushia, välillä lihapullia ja pastaa, mitä nyt mieli tekee. Iltapäivällä hedelmän ja pähkinöitä. Päivällinen taas milloin mitäkin. Kotona teen usein kalaa ja kasviksia, mutta käyn usein myös ulkona syömässä. En syö välipaloja, paitsi jos tuo iltapäivän hedelmä lasketaan sellaiseksi. Välillä tulee nälkä, mutta mitä sitten. Ei siihen kuole.
Syöthän sä välipaloja, kyllä hedelmät ja pähkinät on sitä.
Aineenvaihdunta hidastuu iän myötä ja pärjään aivan hyvin ilman välipaloja tai edes täysipainoista lounasta. Illalla haukkaan jotain tunnin pari ennen nukkumaan menoa, ettei yöllä ala vaivaamaan nälkä. Näilläkin syömisillä kertyy helposti 2000 kcal päivässä.
Aamulla tyhjällä mahalla töihin. Vettä saatan hörpätä.
Lounas kotona joskus aamupäivällä; jotain näistä: eilisen päivällisen jämä, munakas, joku sosekeitto kananmunalla ja smetanalla. Kuppi tai pari kahvia voilla ja maidolla.
Päiväkahvi ennen töihin menoa, ei syötävää. Tilanteesta riippuen saatan tehdä tämän bullet proof -kahvina, jos tiedän joutuvani ylitöihin. Bp kahvi on siis kahvia, jossa sauvasotketettuna seassa kaksi raakaa munaa, voita ja mct öljyä.
Päivällinen kun tulen töistä joskus illalla; mitä tahansa lchf ruokaa. Eli perus kotiruokaa, joka on toteutettu runsasrasvaisesti ja niukkahiilarisesti. Jälkkäriä unohtamatta.
Kilokalorioita tulee tällä tyylillä noin 2000 per päivä. Eikä aterioiden välillä ole välipalan tarvista ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Aamu: rahkaa, mustikoita,kauraleipää pala
Päivällä: siikaa ja kasviksia
Päiväkahvi: kaurakeksix2
Illalla: lohta,Kvinoa,kikherneitä
Myöhään: teetäPuolentoistatunnin liikuntarupeama. Ei mainittavaa näläntunnetta.
Aamiaisesi on selkeästi välipalatyyppinen, samoin nuo kaurakeksit kahvin kanssa. Eli ei kunnon ruokaa.
On niin paljon puuhaa etten ehdi mitään välipaloja miettiä.
Aamulla: 2xtattarileipä ja mehua (+tarvittaessa joku hedelmä myös)
Lounas: Ruokaa (Kala- tai kasvispainotteista) Tänään söin. 4 isoa perunaa, seitiä, sitruunaa, salaattia, kurkkua ja avokadoa.
Illallinen: Joko ihan ruokaa tai sitten leipää/ hedelmiä, mitä nyt mieli tekee milloinkin. Lisäksi syön monesti illallisella jälkkäriä, kuten jäätelöä, keksejä, taateleita, korvapuusteja jne. Illallinen on usein se tuhdein ateria niin jaksaa nukkua kylläisenä.
Syön periaatteessa aina mitä mieli tekee, mutta ei makeaa tyhjään vatsaan.
Olen hoikka (160cm/48kg).
Aikoinaan asuin ranskalaisessa perheessä opiskellessani siellä ja sieltä opin tämän oman rytmini syömiseen. Toki en aamua voi aloittaa makealla kun ei pidä nälkää mutta muuten mennään samalla kaavalla.
Vierailija kirjoitti:
Aamulla kahvia banaani ja pari siemennäkkäriä.
5km pyöräilyä.Töissä lounaaksi omat eväät - pari keitettyä perunaa, lohisuikaleita (=reilusti, n. 200g) ja kourallinen tuoretta pinaattia.
10km pyöräilyä, kotona itsetehtyä kanavillokkia ja riisiä, tuoretta parsakaalia.
Leivoin omenapiirakan, sitä reilu palanen.
En usko että tulee vielä nälkä. Mutta jos tulee syön omenan, karpalomehua tms.Olen hoikka.
Sullakin aamupala on just välipala, omenapiirakan pala on välipala, myös omena ja karpalomehu on välipaloja. Tässä kysyttiin, mitä syövät he, jotka eivät syö välipaloja vaan kunnon ruokaa.
Mä söin yhdistetyn aamiaisen ja lounaan klo 11.30: Kaksi ruisleipäpalaa juustolla ja kinkulla+1 keitetty kananmuna ja kahvia.
Nyt illalla syön kanafileitä+kermakastike, aurinkosalaattia ja tomaattilohkoja.
Mä en syö mitään välipaloja tai naposteluja, ei ole varaa ostella sellaisia. Pärjään näillä ihan hyvin. Myöhään illalla saatan syödä vielä omenan, mutta se on lähinnä mielitekoon, ei nälkään.
Olen läski näillä ruoilla. Tosin tänään oli tavallista huonompi einespäivä, ei yleensä syödä kovin paljon eineksiä saati pizzaa arkena.
Siis aamupala kaksi viipaletta kauraleipää, päällä hapankaalta, juustoa ja retiisiä. Kahvi kauramaidolla.
Teinin tullessa koulusta söin teinin välipalan eli 7 pinaattilättyä hillon ja marjojen kanssa, maksamakkaravoileipä kun yritän nostaa hemppaa. Kahvi kauramaidolla.
Päivälliseksi tein tonnikalapizzaa ja söin reippaasti. Sokeriherneitä.
Siinä tämän päivän ruoat. Ei tosiaan voi sanoa että laihtuisin tällä menolla nelikymppisenä.
Aamiainen: kahvia, yleensä vasta töissä.
Lounas: esim. puoli lautasellista salaattia, raasteita, papuja. Yksi peruna tai pienehkö kauhallinen riisiä, pastaa tms. Pari kasvispihviä, kanafilee, kastiketta tms.
Päivällinen: puoli lautasellista salaattia ja jotain kotiruokaa.
Päivällä ei ole nälkä, mutta illalla telkkaria katsellessa tulee naposteltua ne loput kalorit. Tuohon päiväsyömiseen olen ihan opetellut, joskus kun aloin pitää pääpainon kasviksissa ja syömään muutenkin vähemmän, olikin nälkä nopeasti. Ja jos olen kotona koko päivän, niin tulee kyllä syötyä välipalaa (vaikkei ole nälkä).
Aamupala 5.30 tuorepuuro ja kahvia
Aamupala nro2 9.00 täytetty sämpylä ja kahvia
Lounas 13.00 juuressosekeittoa ja paljon fetasalaattia, omenapaistosta vaniljakastikkeella.
Päivällinen 17.00 tofukiusausta, raasteita ja punajuurta.
Iltapalaksi 20.00 pala leipäjuustoa ja näkkäri.
Vierailija kirjoitti:
Aamupala 5.30 tuorepuuro ja kahvia
Aamupala nro2 9.00 täytetty sämpylä ja kahvia
Lounas 13.00 juuressosekeittoa ja paljon fetasalaattia, omenapaistosta vaniljakastikkeella.
Päivällinen 17.00 tofukiusausta, raasteita ja punajuurta.
Iltapalaksi 20.00 pala leipäjuustoa ja näkkäri.
Eli välipala, välipala, kunnon ruoka, kunnon ruoka, välipala. Miksi vastaat ketjuun, jossa kysytään mitä syövät he jotka eivät syö välipaloja, kun kerran kolme viidestä ruokailukerrastasi on nimenomaan välipaloja.
Vierailija kirjoitti:
Mä söin yhdistetyn aamiaisen ja lounaan klo 11.30: Kaksi ruisleipäpalaa juustolla ja kinkulla+1 keitetty kananmuna ja kahvia.
Nyt illalla syön kanafileitä+kermakastike, aurinkosalaattia ja tomaattilohkoja.
Mä en syö mitään välipaloja tai naposteluja, ei ole varaa ostella sellaisia. Pärjään näillä ihan hyvin. Myöhään illalla saatan syödä vielä omenan, mutta se on lähinnä mielitekoon, ei nälkään.
No kyllä toi sun aamiainen+lounas on nimenomaan välipala.
Klo 11 lounaan töissä. Kolme perunaa, pari leivänsiivua, kastike, salaattia. Klo 17 kotona lämmintä ruokaa. Jotain kasvistyyppistä. Silti en laihdu, tai ehkä tästä johtuen.