Piian ja Matin talo - velkoihin?
Kun vainajalla on velkoja, syrjäyttävätkö ne lesken elinikäisen asumisoikeuden? Eli onko talo pakko myydä?
Nykäsen leskestä siis kyse.
Kommentit (321)
Taitaa tuolle Piallekkin maistua ei kukaan Matin sekoilua olisi selvinpäin katsonut😂
Jos Nykänen osti talon vajaa 2v sitten ja tehneet täysremontin, niin luulisi Matilla olleen vielä asunto-ja remppalainaa talosta. Ja aika kalliilla ostivat talon. Ja varmaan lainan vakuutena on talo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää mihin uran hyödyntäminen aikanaan jäi kun muilla ulkolaisilla kollegoilla sitten tuli urat ja bisnekset mukaan kuvioon myöhemmin ja Matin eläminen sitten lähinnä lööpeistä?
Naiset vei ja taxi toi. Ruokkomaksut ja leveä elämä. Matti ei ollut nuuka mies.
Matilla ei ollut ruokkomaksuja 10 vuoteen. Tienasi ihan mukavasti. Eveliinasta tuli täysi-ikäinen 2008 ja Samista 2004. Luultavasti soppaa on tullut sekoittamaan myös avioliittojen ulkopuolella syntynyt tytär. Kehnoja taloudenhoitajia molemmat.
Eukkohan on selkeesti kinumassa rahoja joltain ulkopuoliselta taholta!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omakotitalossa on edullista asua. Kaikki vuosimenot n.4000€ ja talo on paljon isompi kuin Nykästen talo.
Ja sä maksat yksin kaiken alle 2000€ nettotuloilla?
Minun mammani asuu isohkossa omakotitalossa ja sanoo, ettei hänellä ole varaa muuttaa vuokralle, koska omakotitalossa on niin halpaa asua ja vuokraa pitäisi kaksiostakin maksaa n.1000 euroa ja omakotitalossa kulut ovat alle 200/kk, koska lämmittää puilla ja laittaa sähköpatterit päälle vain kovilla pakkasilla.
Minulla on molemmat ja kyllä okt asuminen tulee kalliimmaksi kuin omassa krs- tai rivitalossa.
Ja jos puulämmitys 10-15m3 puuta menee helposti, kiinteistövero, jätehuolto, vakuutukset, nuohous jne. niin 200€ ei todella riitä.
Ja entä rempat -kattoremppa 30.000€, julkisivu 5000-10.000€ jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pia omistaa talon kokonaan. Nyt vedetään rahaa lehdiltä. Matin velat eivät kuulu Pialle.
Riidan tullessa Matti uhosi että myy talon niin ei kai hän nyt turhaan sellaista uhoisi jos se olisi ollut kokonaan vaimon.
Eli omistiko Matti yksin talon, jos pystyi noin uhoomaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeus ja kohtuus Nykäsen lapsia kohtaan, että saisivat talosta rahat irti velkojen maksuun.
Turha sen Pian on nyt julkisuudessa itkeä, ei muuta kuin joko vaan lapset ulos pesästä tai myyvät talon pois.
Kauhea tuo tilanne olisi Matin perillisille muutenkin: että kuolleen vanhemman uusi puoliso jää hallinnoimaan heille kuuluvaa omaisuutta ja pesä jää jakamatta määrittelemättömäksi ajaksi.Puoliso saa jäädä asumaan kunnes kuolo korjaa niinku yleisesti ottaen. Velat menee maksuun kuolinpesästä.
Leski saa jäädä asumaan jos talo ei mene velkojen katteeksi.
Maksaa velat niin voi jäädä asumaan ja lapset ei saa mitään.
Lesken asumisoikeus väistyy jos asuntoon tulee ulkopuolinen omistaja, koska tämä voi vaatia yhteisomistussuhteen purkua. Perillisten kohdalla näin ei ole.
kuka ostaa muuttotappiopaikkakunnalla puolet talosta?
Eihän siinä puolta myydä, vaan koko talo, jos tulee ulkopuolinen omistaja joka vaatii yhteisomistussuhteen purkua, siihen oikeus määrää toimitsijan joka hoitaa myynnin, jos osapuolet eivät pääse yhteisymmärrykseen. Ks laki Laki eräistä yhteisomistussuhteista, ei mene silloin enää perintökaaren mukaan, oleellista juuri se pesän ulkopuolisen omistajan olemassaolo.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa tuolle Piallekkin maistua ei kukaan Matin sekoilua olisi selvinpäin katsonut😂
Olen samanikäinen kun Pia ja jos ottaisin Matin kaltaisen miehen niin mikään ei tulisi yllätyksenä. Kyllä se yllätysten mies oli jo siinä iässä että sen yllätykset ja riskit olisi noin vanha nainen luullut jo tietävän. Monet joilla menee lujaa eikä hidasta ollenkaan niin on kuvitelma että he elävät pitkään. Elimistö vaikka antaisi mitä merkkejä niin he ovat niin jääräpäisiä etteivät usko että pitää alkaa hidastamaan. Urheilussa elimistöä rääkätään äärimmilleen niin eihän sekään ole ihan terveellistä ja ne dieetit sen aikana. Pian olisi pitänyt tietää riskit ja nyt sitten muka kaikki tuli ihan yllätyksenä. Onkohan ne taas seiskan sopimia juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Lyhyt suhde ja puoli vuotta saikulla. Paljonkohan minä saisin yli 30 vuoden suhteen jälkeen saikkua.
No se muutaman vuoden suhde voi olla hyvin voimakas ja tunteellinen Ehkä 30 vuoden jälkeen joku ajattelee, että vihdoinkin tuosta pääsi eroon, kun ei ole ollut rohkeutta erota. Joten en vertaisi asiaa vuosien määrillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pia omistaa talon kokonaan. Nyt vedetään rahaa lehdiltä. Matin velat eivät kuulu Pialle.
Riidan tullessa Matti uhosi että myy talon niin ei kai hän nyt turhaan sellaista uhoisi jos se olisi ollut kokonaan vaimon.
Mistä tiedät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samanikäinen kun Pia ja jos ottaisin Matin kaltaisen miehen niin mikään ei tulisi yllätyksenä. Kyllä se yllätysten mies oli jo siinä iässä että sen yllätykset ja riskit olisi noin vanha nainen luullut jo tietävän. Monet joilla menee lujaa eikä hidasta ollenkaan niin on kuvitelma että he elävät pitkään. Elimistö vaikka antaisi mitä merkkejä niin he ovat niin jääräpäisiä etteivät usko että pitää alkaa hidastamaan. Urheilussa elimistöä rääkätään äärimmilleen niin eihän sekään ole ihan terveellistä ja ne dieetit sen aikana. Pian olisi pitänyt tietää riskit ja nyt sitten muka kaikki tuli ihan yllätyksenä. Onkohan ne taas seiskan sopimia juttuja.
Miten tää kommentti liittyi Pian juomiseen😜
Ihmetyttää tosiaan tuo pitkä saikku kuoleman takia. Kuukaus tai pari nyt menee, mutta puoli vuotta. Jollain unettumuusdiagnoosilla tai masisdiagnoosilla siellä kotonaan antelee Seiskalle itkuhaastattelujaan.
Onhan se kova paikka, kun on taas tavis nobody. Piia oli tottunut paistattelemaan Matin kunnian liepeillä. Matilla selkääntaputtelijoita riitti. Matin kanssa pääsi ilmaisille Seiskan kustantamille matkoille, paistatteli lehdissä. Matti varmaan kustansi rouvan elämän.
Nyt on kaik poissa. Piia on taas yksinhuoltaja jostain Joutsenosta. Yrittää paistatella Matin kustannuksella palstoilla. Yököttävää.
Toiset ihmiset eivät hidasta koskaan vaikka elimistö antaisi mitä merkkejä varsinkin miehillä kun eivät kuuntele kroppaansa. Pitää olla ikinuori eikä voi hyväksyä vanhenemista. Kuolee saappaat jalassa niin se on rehvakasta.
Mun kohta kuuskymppinen mieheni ei voi uskoa ettei ole enään samassa kunnossa kuin 20 vuotta sitten. Yrittää liikaa ikäänsä nähden ja sitten tulee kremppaa ja valittaa. Ei voi uskoa että unen tarve on lisääntynyt kun leuhkii aina kuin vähillä unilla hän pärjäsi nuorena. Nukkuu istualtaan sitten kun kitkuttelee liian vähillä unilla. Minä huomaan iän tuoman muutoksen ennemmin kuin hän itse ja kun olen hänet nuoresta asti tuntenut.
Vaikeampaa on niillä jotka eivät ole pitkään toisiaan tunteneet. Toisen on helppo huijata. Matti osasi varmaan huijatakkin Piaa niin että sille sitten kaikki tuli niin shokkina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että joku raivo raitis olisi Matin kanssa alkanut elämään mutta Matillahan meni överiksi.
Matti toi suomen maailmankartalle ja toi rahaa tähän maahan ja monille luusereille. Ei varmaan toista tuollaista enään tule.
Vierailija kirjoitti:
Oikeus ja kohtuus Nykäsen lapsia kohtaan, että saisivat talosta rahat irti velkojen maksuun.
Turha sen Pian on nyt julkisuudessa itkeä, ei muuta kuin joko vaan lapset ulos pesästä tai myyvät talon pois.
Kauhea tuo tilanne olisi Matin perillisille muutenkin: että kuolleen vanhemman uusi puoliso jää hallinnoimaan heille kuuluvaa omaisuutta ja pesä jää jakamatta määrittelemättömäksi ajaksi.
Matti saanut edes lapsenlapsiaan nähdä ja nyt ollaan haaskalla. Minä olen Piian puolella.
Vierailija kirjoitti:
Lyhyt suhde ja puoli vuotta saikulla. Paljonkohan minä saisin yli 30 vuoden suhteen jälkeen saikkua.
Törkeää rienaamista. Toivottavasti ylpeys käy lankeemuksen kautta.
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää tosiaan tuo pitkä saikku kuoleman takia. Kuukaus tai pari nyt menee, mutta puoli vuotta. Jollain unettumuusdiagnoosilla tai masisdiagnoosilla siellä kotonaan antelee Seiskalle itkuhaastattelujaan.
Onhan se kova paikka, kun on taas tavis nobody. Piia oli tottunut paistattelemaan Matin kunnian liepeillä. Matilla selkääntaputtelijoita riitti. Matin kanssa pääsi ilmaisille Seiskan kustantamille matkoille, paistatteli lehdissä. Matti varmaan kustansi rouvan elämän.
Nyt on kaik poissa. Piia on taas yksinhuoltaja jostain Joutsenosta. Yrittää paistatella Matin kustannuksella palstoilla. Yököttävää.
Juurikin näin! Samanlainen siipeilijä kuin muutkin, ja kehtaa vielä ihmetellä, mihin rahat katosivat. Sääliksi käy Pian teinipoikaa. Äitimuori voisi nyt yrittää ryhdistäytyä ja mennä elämässä eteenpäin. Turha on perikuntaa syytellä ahneudesta ja julmuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että joku raivo raitis olisi Matin kanssa alkanut elämään mutta Matillahan meni överiksi.
Edelleen miten tuo alkuperäinen kysymys liittyy tuohon mitä siihen vastattiin😜