Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Johtuuko se naishormoneista että välillä joutuu ravaamaan öisin koko ajan vessassa vaikka ei jois illalla?

Vierailija
24.01.2023 |

En juo ainakaan kolmeen tuntiin ennen nukkumaanmenoa, mutta silti tulee välillä näitä öitä kun herää jo jopa tunnin päästä nukkumaanmenosta siihen, että rakko on ihan halkeamaisillaan. Parhaimmassa tapauksessa rakko on aivan täynnä kolme-neljä kertaa yhden yön aikana. Yksi noista öistä on aina menkkojen jälkeen eli menkkaturvotukset varmaan poistuu. Miksihän nekin poistuu aina yöllä? Toisille öille en osaa sanoa syitä, joskus on ovis, mutta välillä ei mitään. Nytkin on ollut kaksi tuollaista yötä peräjälkeen ja on ollut vasta kierron 24 ja 25 päivä, menkat alkaa 30. päivä.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei johdu. En ole joutunut ravaamaan vessassa yhtenäkään yönä.

N42

Vierailija
2/17 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaikuttaa iltasyöminen tuohon vessassa juoksemiseen. Eli en syö enää kello kuuden jälkeen kauheasti enkä myöskään juo edes vettä. Ikää 47v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä johdu, miehilläkin on samanlaista ongelmaa. Olet niin nuori, että kannattaisi ehkä käydä lääkärillä. Iäkkäillähän tuo vessassa juokseminne öisin on aika tavallista.

Mulla oli varsinkin joskus viiskymppisenä sellaista, että tuli jokus päiviä ehkä parin kuukauden välein, jolloin tuntui ihan hirveästi tulevan pissaa, ihan piti miettiä uskaltaako lähteä kauppaan kun yhtenään piti juosta vessassa.

Itse en tykkää käydä julkisissa vessoissa ja siksi temppuilen jonkun verran ja olen juomatta, kun lähden jonnekin pitemmäksi aikaa. Ei kai se hyväksi ole.

Vierailija
4/17 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla vaikuttaa iltasyöminen tuohon vessassa juoksemiseen. Eli en syö enää kello kuuden jälkeen kauheasti enkä myöskään juo edes vettä. Ikää 47v.

Hmm. En kyllä syönyt eilen illalla juuri mitään. Klo 18 jälkeen taisin syödä banaanin ja kourallisen mustikoita ja pari juustosiivua. Ne söin n. klo 22.

-ap

Vierailija
5/17 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä johtuu vanhemmiten eturauhasen liikakasvusta, mutta sitä sinulla tuskin on kun ei ole rauhastakaan.

Vierailija
6/17 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei johdu, on diabeettuksen esiasteen oire, erittäin isolla todennäköisyydellä.

Vierailija
7/17 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diabetes tai MS-tauti.

Vierailija
8/17 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei johdu, on diabeettuksen esiasteen oire, erittäin isolla todennäköisyydellä.

No tätä on ollut useampi vuosi ja paastoverensokeri mitattiin vuonna 2021 ja se oli silloin täysin normaali. 

-ap

Vierailija
9/17 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkä johdu, miehilläkin on samanlaista ongelmaa. Olet niin nuori, että kannattaisi ehkä käydä lääkärillä. Iäkkäillähän tuo vessassa juokseminne öisin on aika tavallista.

Mulla oli varsinkin joskus viiskymppisenä sellaista, että tuli jokus päiviä ehkä parin kuukauden välein, jolloin tuntui ihan hirveästi tulevan pissaa, ihan piti miettiä uskaltaako lähteä kauppaan kun yhtenään piti juosta vessassa.

Itse en tykkää käydä julkisissa vessoissa ja siksi temppuilen jonkun verran ja olen juomatta, kun lähden jonnekin pitemmäksi aikaa. Ei kai se hyväksi ole.

Mistä näet iän?

Vierailija
10/17 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittaa verenpaineesi.

Vierailija
11/17 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän ylipainoa ja aineenvaihdunta jotenkin sekaisin. Joten olen ruvennut välttelemään iltasyömistä ja juomista.

Vierailija
12/17 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä näet iän?

Katsoi varmaan noita kierron päiviä iäksi, mutta oikeasti olen siis 37

-ap

Vierailija
13/17 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään naisillakin voi olla eturauhanen, joten johtuisikohan sen liikakasvusta. Voi olla eturauhassyöpäkin.

Vierailija
14/17 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään naisillakin voi olla eturauhanen, joten johtuisikohan sen liikakasvusta. Voi olla eturauhassyöpäkin.

No minä en kuulu näihin eturauhallisiin naisiin.

-ap

Vierailija
15/17 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän samaa välillä. Kuukautisten jälkeen/loppuvaiheesssa mua kyllä pissattaa tiheämmin, limakalvot on varmaan herkillä menkoista ja vähän ärtyneet. Mutta olen itsekin miettinyt diabeteksen esiastetta: mulla on paino noussut nyt viime vuosina ja tulee syötyä joku herkku yleensä joka ilta (se voi olla leivos, makea jogurtti, hedelmä tai esim jäätelöä). En ravaa kylläkään vessassa montaa kertaa, yleensä yhden kerran. Mutta pissaa tullee ihan kunnolla, ja en mielestäni juo niin paljon...

Vierailija
16/17 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon voi olla miljoona ja yksi syytä. Rakkoon saattaa jäädä virtsaa kun käyt pissalla joten pissahätä tulee uudestaan nopeammin, heräilet aiempaa helpommin, olet päivän aikana juonut/syönyt jotain rakkoa ärsyttävää, stressi, hormoniepätasapaino, jnejne. Usein yhdistelmä monesta eri aiheuttajasta.

Vierailija
17/17 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee kans sitä pissaa siis ihan kunnolla. Ei ole siis kyse siitä että rakko olisi ärtynyt, kun tuntuu että sitä pissaa tulee litra kerralla (oikeasti varmaan puoli litraa, kun ei kellään ole litran rakkoa) Mutta siis tuntuu käsittämättömältä että miten yhdessä yössä voi erittyä pari litraa virtsaa, kun päivän aikanakaan ei ole juonut kuin sen pari litraa nestettä ja käynyt jo pissalla noin neljän tunnin välein eli se pitäis olla jo poistunut. Eikä unen keveydessäkään mahda olla vika, kun usein oon ihan pökkyrässä kun herään siihen kauheaan vessahätään. Eli herään kesken sikeän unen. Välillä etin jo unessa vessaa eli se kauhea hätä tulee uniin.

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan