Piian ja Matin talo - velkoihin?
Kun vainajalla on velkoja, syrjäyttävätkö ne lesken elinikäisen asumisoikeuden? Eli onko talo pakko myydä?
Nykäsen leskestä siis kyse.
Kommentit (321)
Aivan suotta ulkopuoliset spekuloivat tuotakin. Ei kuuluu muille eikä edes kiinnosta. Onneksi.
Vierailija kirjoitti:
Lyhyt suhde ja puoli vuotta saikulla. Paljonkohan minä saisin yli 30 vuoden suhteen jälkeen saikkua.
Kyllä sitä palkattomana saa aika helposti yleensä, jos on puoliso tai lapsi kuollut. Harva pakottaa suuren surun keskellä töihin. Palkallisena sairauslomaa saanee vain harvoin, tai no vähän aikaa saa palkallisena , jos työkyvyttömäksi todetaan. Riippuu myös TESistä.
Matti saanut edes lapsenlapsiaan nähdä ja nyt ollaan haaskalla. Minä olen Piian puolella.[/quote]
Matti tapasi Eveliinaakin aina päissään. Matti oli ihan erilainen selvinpäin kuin päissään ja kun Maria haastatteli Mattia niin sai varoa ettei mitään väärää sano kun Matti hermostui heti. En minäkään olisi lapsia antanut Matin luokse. Matti oli arvaamaton ihminen.
Eivät ne Matin lapset ole millään haaskalla vaan vaimon pitää maksaa miehensä velat ja perillisille mitä niille kuuluu tai jos ei kuulu mitään. Turhaa ruikuttaa sillä noin vanha nainen tiesi mitä se ottaa niin setviköön. Loppujen lopuksi hirveän yksinkertainen juttu. Pia, köyhä yksinhuoltaja vain rahasti Matilla ja patisti sitä sairaanakin töihin kun Matti sanoi ettei jaksa niin Pia sanoi vain töihin vaan. Pia halusu ylellistä elämää ja harmitteli Matin kuoleman jälkeen kun matka suunnitelmat menivät mönkään. Heidän siis piti lähteä matkalle ja koko aja olivat matkustelleet jossain. Matilta alkoivat olla rahat lopussa yllelliseen elämään.
Vierailija kirjoitti:
Aivan suotta ulkopuoliset spekuloivat tuotakin. Ei kuuluu muille eikä edes kiinnosta. Onneksi.
Saa näitä spekuloida, kun asianomaiset itse julkistavat asioita. Ihan mielenkiintoista.
Muistan senkin kun Pian poika joutu lähteen evakkoon sukulaisilleen Matin juomisen takia. Matti omisti puolet talosta tai muuten Matti olisi voitu heuíttää ulos kodistaan. Pia peitteli sen juomista.
Talo myyntiin ja rahat jakoon olisi simppeli ratkaisu. Pia ja poika mahtuisivat hyvin kolmioon.
On täällä katkeria ja pahansuopia kirjoittajia.
Toisen ihmisen surun määrää on mahdotonta arvioida ulkopuolelta. Mitä te oikein haluatte ja odotatte? Kelpaisiko Pian täydellinen romahtaminen tuomaan iloa teidän "täydelliseen" elämäänne?
Itse sain sairauslomaa puolison äkillisen kuoleman jälkeen, joten on valhe väittää, ettei sitä saa. Jos ihminen ei nuku, ei hän myöskään pysty tekemään töitä.
Vierailija kirjoitti:
Matti saanut edes lapsenlapsiaan nähdä ja nyt ollaan haaskalla. Minä olen Piian puolella.
Matti tapasi Eveliinaakin aina päissään. Matti oli ihan erilainen selvinpäin kuin päissään ja kun Maria haastatteli Mattia niin sai varoa ettei mitään väärää sano kun Matti hermostui heti. En minäkään olisi lapsia antanut Matin luokse. Matti oli arvaamaton ihminen.
Eivät ne Matin lapset ole millään haaskalla vaan vaimon pitää maksaa miehensä velat ja perillisille mitä niille kuuluu tai jos ei kuulu mitään. Turhaa ruikuttaa sillä noin vanha nainen tiesi mitä se ottaa niin setviköön. Loppujen lopuksi hirveän yksinkertainen juttu. Pia, köyhä yksinhuoltaja vain rahasti Matilla ja patisti sitä sairaanakin töihin kun Matti sanoi ettei jaksa niin Pia sanoi vain töihin vaan. Pia halusu ylellistä elämää ja harmitteli Matin kuoleman jälkeen kun matka suunnitelmat menivät mönkään. Heidän siis piti lähteä matkalle ja koko aja olivat matkustelleet jossain. Matilta alkoivat olla rahat lopussa yllelliseen elämään.
Ei kuulu vaimolle miehen velat mutta jos omaisuutta niin velkojat perii.
Toivottavasti se Matin auto menee kaupaksi. Perikunta voisi sitten maksaa velat pois. Kohtuutonta mun mielestä jos Matin lapset joutuvat maksamaan niitä velkoja. Eri asia olisi, jos Matti olisi ollut oikeasti isänä läsnä näiden elämässä. Mutta kun ei ollut. Pialle hän oli läsnä aviomiehenä nuo yhdessäolovuodet.
Mattihan menetti palkintotalon eka vaimolle.
Matti kun on kyseessä niin ei ole syyllisiä tai syyttömiä. Matti olisi saanut naisia niin kauan kuin henki pihisee niin kuin monet taiteilijatkin. Ex urheilija kun sanoo elävänsä ainakin 100 vuotiaaksi niin johan suurin osa uskoo vaikka olisi millä kuoleman kielekkeillä käynyt ja elintavat vähän muuttuneet niistä entisajoista.
Hyvä idea
Olen köyhä katkera ihminen
Luottotiedot kunnossa
Otan 100000 lainaa ennen kun meen narukoukkuun.
Nostan rahat ja annan jälkeläisilleni
Ei niitä niiltä sitten enää voi periä
Sanovat vaan et käytin uhkapeliin,viiniin ja naisiin
Varmasti Pia on saanut Matilta rahaa yhdessä ollessaan. Tahtoo ne unohtua!
Vierailija kirjoitti:
On täällä katkeria ja pahansuopia kirjoittajia.
Toisen ihmisen surun määrää on mahdotonta arvioida ulkopuolelta. Mitä te oikein haluatte ja odotatte? Kelpaisiko Pian täydellinen romahtaminen tuomaan iloa teidän "täydelliseen" elämäänne?Itse sain sairauslomaa puolison äkillisen kuoleman jälkeen, joten on valhe väittää, ettei sitä saa. Jos ihminen ei nuku, ei hän myöskään pysty tekemään töitä.
Ei varmasti nuku jos ei tee mitään. Vaimon piti olla vahva ihminen. Matti oli herkkä ja heikko niin Pia sanoi että hänen pitää olla vahva. Siinä Marian haastattelussa sitä niiden elämää kun katsoin.
Mun mielestäni Matti oli päästään sairas ja kaikkien piti sen pillin mukaan hyppiä eikä saanut sanoa väärää sanaa ettei sillä kilahtanut. Pia alkoi vain läheishoitajaksi sille vialliselle päänupille vimmeiseksi päiviksi. Toivoi varmaankin että se muuttuisi mutta eihä tuollainen muutu ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti Pia on saanut Matilta rahaa yhdessä ollessaan. Tahtoo ne unohtua!
Eihän tuollaista miestä kukaan ota jos ei siitä jotain hyvitystä saa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä idea
Luottotiedot kunnossa
Nostan rahat ja annan jälkeläisilleniEi niitä niiltä sitten enää voi periä
Kuka tekisi kun ei itse hyödy mitään? Kenellä on niin tärkeitä jälkeläisiä että viitsisi noin huijata? Jälkeläiset käyttävät uhkapeliin, viinaan, huumeisiin ja ties mihinkä.
Matti opetti mitenkä seiskalla tienataan.
Tarvitaanko me nyt oikeesti tuosta Piiasta uusi seiskajulkkis Matin tilalle???
Vierailija kirjoitti:
Hyvä idea
Luottotiedot kunnossa
Nostan rahat ja annan jälkeläisilleniEi niitä niiltä sitten enää voi periä
Toimii, jos sulla ei ole mitään omaisuutta kokkuun ripustautuessasi. Toisaalta et saa sataa tonnia lainaa ilman vakuuksia....
Ihan samana päivänä ei kannata kaikkea tehdä, haisee petokselle ja jälkikasvu sitten tappelee rahoistaan oikeudessa.
Mihinkähän se ehti siirtää tai kenen nimiin varallisuuttaan, ennen kuolemaansa jos tunsi olonsa heikenneen. Vai veikö leveä elämä ja alituinen tissuttelu rahat niinkun tavis duunareillakin?