Luetellaan "yläluokkaisia" asioita
Kommentit (463)
Vierailija kirjoitti:
Omakotitalo
Sori. Vallihauta ja linna.
Vierailija kirjoitti:
Yläluokkalaiset nimenomaan käyttää pistoshoitoja yms,mutta tyylillä ja hienovaraisesti että ette sitä huomaa.
Silvia ei ainakaan ole tuossa onnistunut, vaikka kait kuuluukin yläluokkaan. Toisaalta olen pitänyt häntä ja Kalle Kustaata aina hieman rahvaanomaisina.
Suomessa ei vissiin ole havaittavissa selkeää aksenttia yläluokalla. (Vai onkohan suomenruotsi sitä ;) Britanniassa jo puhetyylistä voi havaita mistä luokasta on.
pikkurillin erektio kahvia tai teetä juodessa
Se, että on kotona omissa nahoissaan. Eli terve itseluottamus. On sinut itsensä kanssa.
Ja sopeutuu erilaisiin ihmisiin ja tilanteisiin. Eli ei tuijota hienossa hotellissa tai museossa tms ympärilleen kuin lehmä uutta navettaa, vasn käyttäytyy luontevasti. Mutta vastaavasti ei kauhistus hajua vaikka tallin lantalassa.
Käytöstavat, hillitty käytös. Tyylikkyys ja kohteliaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Burberry ja Gucci
Nousukkaat ovat eri asia kuin yläluokka. Ovatko jotkut ankkahuuliset instapimut sinusta yläluokkaa? Oikean yläluokan mielestä pröystäily on mautonta.
Ooppera (valtion tukema lippu maksaa niin sikana ettei mulla ole varaa)
Pitää modernista taiteesta (tällä kriteerillä minäkin olen yläluokkainen)
"Turha" yleissivistys kuten kirjallisuuden tuntemus
Sijoitukset (kenellä vain olisi varaa ostaa muutama osake, mutta ei kuulu duunarikulttuuriin)
Golf
Näkee jotain hienoa ylipienissä ravintola-annoksissa
Kouluttuneisuus, akateemisuus, sivistys, suku, perinteet, verkostot, laatu (ilman huutavia merkkejä),
kulinarismi, taide, antiikki, säästäminen, sijoittaminen ja vauraus.
Vierailija kirjoitti:
Lempinimi, joka mieluiten ei ole pelkkä lyhenne omasta nimestä.
Jos lempinimi on Minky, luokka on ylhäinen.
Hyvä yleissivistys. Ja sen lisäksi yksi tai useampi kiinnostuksenkohde, joihin on todella perehtynyt ja on niiden osalta nk amatööriasiantuntija.
Näitä voivat olla esim taide, historia, postimerkit, korut, jne.
Laadukkaat, mutta ei välttämättä viimeistä huutoa olevat tavarat.