Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Leikkauspäivä vai laskettu aika?

Esikoinen tulossa
21.08.2019 |

Tavallinen synnytys vai leikkauspäivä? Pelkään synnytystä oman kipuherkkyyteni ja henkenk takia ja myös lapseni terveyden ja hengen takia. Haluan ehdottomasti leikkauspäivän, mutta se tuntuu olevan kaikille helvetin vaikeaa ymmärtää, enkä itse ymmärrä miksi?!! En todellakaan halua puskea lasta ulos ja kärsiä kaikkia niitä kipuja, tai ottaa sitä riskiä että lapsi vammautuu tai kuolee synnytyksessä. Minusta synnyttäminen alakautta on nykyaikana lähinnä vastuutonta. (Anteeksi vaan suora mielipiteeni, mutta ajatelkaa nyt itsekin, jos vaihtoehtona on turvallinen keisarinleikkaus). Haluan myös tietää etukäteen tarkan ajan, milloin lapsi syntyy, sillä haluan että kaikki on kotona täydellisesti valmista kun lapsi tulee, ja voin myös ilmoittaa siitä etukäteen kaikille kavereille jne, ettei tarvitse sitten synnäriltä soitella, vaan voi keskittyä lapseen ja soitella sitten vasta kun on kotona.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektio ei täysin turvallinen ap. Minulle kolmasti tehty (eka kiireellinen nukutussektio kun vauvan sykkeet romahti ja istukka revennyt, toka suunnitellusti koska vauva poikkitilassa johon synnärin käännösyritys ei auttanut ja oli raskausmyrkytys, kolmas sektio suunnitellusti koska kahden sektion jälkeen ei enää saa synnyttää alateitse vaikka haluaisi). Ensimmäisen sektion komplikaatiossa olin kuolla verenhukkaan ja kohtua jouduttiin polttamaan. Viikko kipupumppuun sidottuna ja kuukausi kivuista kuntoutusta sektioarven auettua ja tulehduttua. Myös vauva oli kuolla sektioon kun alkuun ei hengittänyt, saatiin onneksi teholla virkoamaan mutta tänä päivänäkin lapsella neurologista kuntoutusta synnytyksen happivajeesta

Vierailija
22/32 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektion jälkeen imetys vaikeampaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektio saattaa lykkääntyä päivillä, jos on ruuhkaa ja paljon hätäsektioita. Ja kuten täällä on todettu, vauva voi syntyä myös aiemmin.

Vierailija
24/32 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millähän tavalla, jos et sitten tarkoita sitä, että on hankalampi imettää istuallaan sektiohaavan vuoksi?

Vierailija
25/32 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri halusi sektion ettei seksielämä latistuisi löystymisestä. Latistui se silti ruuhkavuosiväsymykseen

Vierailija
26/32 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla eka oli kiireellinen sektio ja toinen suunniteltu sektio 2 kk sitten. Tyytyväinen olen suunniteltuun sektioon, olen toipunut nopeasti 😊

Vierailija
27/32 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millähän tavalla, jos et sitten tarkoita sitä, että on hankalampi imettää istuallaan sektiohaavan vuoksi?

Synnäreilläkin kätilöt asiasta varoitteli sektion jäljiltä. Maito nousee huonommin joten alku haastavampaa ja alussa etenkin moni sektionainen joutuu turvautumaan korvikkeeseen tai luovutettuun rintamaitoon. Riski että vauva totuttautuu alussa liiaksi pulloon jolloin rintaruokinnan oppiminen entistä haastavampaa

Vierailija
28/32 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sektio ei täysin turvallinen ap. Minulle kolmasti tehty (eka kiireellinen nukutussektio kun vauvan sykkeet romahti ja istukka revennyt, toka suunnitellusti koska vauva poikkitilassa johon synnärin käännösyritys ei auttanut ja oli raskausmyrkytys, kolmas sektio suunnitellusti koska kahden sektion jälkeen ei enää saa synnyttää alateitse vaikka haluaisi). Ensimmäisen sektion komplikaatiossa olin kuolla verenhukkaan ja kohtua jouduttiin polttamaan. Viikko kipupumppuun sidottuna ja kuukausi kivuista kuntoutusta sektioarven auettua ja tulehduttua. Myös vauva oli kuolla sektioon kun alkuun ei hengittänyt, saatiin onneksi teholla virkoamaan mutta tänä päivänäkin lapsella neurologista kuntoutusta synnytyksen happivajeesta

Ensimmäinen sektiosi olikin hätäsektio, joka tehtiin epäonnistuneen ja vaaralliseksi havaitun alatiesynnytyksen vuoksi. Jos sinulle olisi alkujaan tehty suunniteltu sektio, olisi lopputulos suurella todennäköisyydellä ollut aivan toisenlainen.

Vierailija
29/32 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kyllä siltä, että vauvasi oli kuolla alatiesynnytykseen, ei sektioon, jos sektio kerran tehtiin sykkeiden romahtamisen vuoksi.

Vierailija
30/32 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Synnäreilläkin kätilöt asiasta varoitteli sektion jäljiltä. Maito nousee huonommin joten alku haastavampaa ja alussa etenkin moni sektionainen joutuu turvautumaan korvikkeeseen tai luovutettuun rintamaitoon. Riski että vauva totuttautuu alussa liiaksi pulloon jolloin rintaruokinnan oppiminen entistä haastavampaa

Ei nouse huonommin, joillain vaan hitaammin. Sektio ei kuitenkaan automaattisesti tarkoita lisämaitoja, vaikka maito nousisi hieman hitaammin, imetyksellä on hyvät mahdollisuudet onnistua.

Toki jos vauva on huonossa kunnossa ja joutuu osastolle, on imetys hankalampaa.

Vierailija
31/32 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sektio ei täysin turvallinen ap. Minulle kolmasti tehty (eka kiireellinen nukutussektio kun vauvan sykkeet romahti ja istukka revennyt, toka suunnitellusti koska vauva poikkitilassa johon synnärin käännösyritys ei auttanut ja oli raskausmyrkytys, kolmas sektio suunnitellusti koska kahden sektion jälkeen ei enää saa synnyttää alateitse vaikka haluaisi). Ensimmäisen sektion komplikaatiossa olin kuolla verenhukkaan ja kohtua jouduttiin polttamaan. Viikko kipupumppuun sidottuna ja kuukausi kivuista kuntoutusta sektioarven auettua ja tulehduttua. Myös vauva oli kuolla sektioon kun alkuun ei hengittä

nyt, saatiin onneksi teholla virkoamaan mutta tänä päivänäkin lapsella neurologista kuntoutusta synnytyksen happivajeesta

Kuulostaa kyllä siltä, että vauvasi oli kuolla alatiesynnytykseen, ei sektioon, jos sektio kerran tehtiin sykkeiden romahtamisen vuoksi.

Jep, alatiesynytykseen te meinasitte kuolla, sektio pelasti. Toki tilastoihin tämä on kirjattu ”sektion riskiksi”. Juuri tällaisia tilanteita suunnitellulla sektiolla halutaan välttää.

Vierailija
32/32 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alatien vastuuttomuudesta jonkin verran, mielestäni synnytystapaa on lapsellista vähitellä.

Itse olen synnyttänyt neljä kertaa alateitse. Ekalla kerralla ei ollut käynyt mielessäkään, ettei suunnitteltu sektio voisi olla vaihtoehto minunlaiselleni nuorelle ja terveelle naiselle. Kaikki meni hyvin, kivut kärsin ja selvisin täysin ilman vaurioita. Muilla kerroilla olen tähdännyt samaan/nopeaan toipumiseen, jotta arki alkaa nopeasti rullaamaan. Olen vain ajatellut, että "todennäköisyydet ovat puolellani" ja niin ovat olleetkin. Terveet lapset ja terve äiti.

Jokainen saa toki painottaa tärkeysjärjestyksensä mukaan. Toivottavasti saat haluamasi sektion ilman taistelua. Synnyttäjä on joka tapauksessa aika vähän kontrollissa tapahtumista ja joko luonnon tai muiden armoilla. Toivottavasti kaikki menee hyvin!