Miten kuukautisten aikana saa paikat vessareissun yhteydessä pestyä, jos ei ole bideesuihkua?
Varmaan tyhmä kysymys, mutta tulee kohta ajankohtaiseksi, kun lähdemme miehen veljen luo pidemmäksi aikaa Australiaan ja siellä ehtii kuukautisetkin tulla useamman kerran.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä pesen alapääni päivän aikana silloin tällöin, vaikka käyttäisinkin tamponia.
Miksi? Tervettä alapäätä ei tarvitse pestä useaan kertaan päivässä.
Alapää hikoaa. Lisäksi tamponi voi vuotaa ja vaikkei vuotaisikaan, verta pääsee hieman ulos tamponin vaihdon yhteydessä. Tykkään myös pestä itseni isomman hädän jälkeen - on yksinkertaisesti puhtaampi olo, ja seuraava tamponin vaihtokin sujuu hygieenisesti, kun koko alapää- ja takapuoliosasto on huuhdottu puhtaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ei sitä alapäätä tarvitse joka ikisen pissan jälkeen pestä. Järkkää asiat niin, että ei tarvitse juosta vessassa työaikaan eikä kaupunkireissulla,
Itseni ei tarvitse käydä vessassa koko 7 tunnin työpäivän aikana.
Ai olet kuukautisten aikaan koko päivän samalla suojalla? Hyi saakeli!
Miten se tamponin vaihto sotkee niin että pitää ihan suihkuttaa puhtaaksi? Ei minulla tule mitään ylimääräistä verta, kaikki on imeytynyt siihen tamponiin.
Mä vuodan kolmantena päivänä kuin pistetty sika supertamponitkin kolmessa tunnissa läpi, ja verta sekä limakalvon palasia tulee monesti ulos siinä tamponin vaihdon aikanakin. (Juuh, mulla on vähän taipumusta anemiaan, onneksi menkat kestävät sentään vain viisi päivää koska muuten varmaan kuolisin. :p )
Pitäisikö käydä lääkärissä? Itselläni yhdistelmäpillerit auttoivat.
Vaikka sinä voit käyttää pillereitä, kaikki eivät voi. Ihan sairaudellisista syistä.
No ihanko totta? Käskinkö mä ruveta käyttämään pillereitä? Ehdotin lääkärin luona käyntiä. Eiköhän jokin konsti löydy.
Minulla on yleensä 5 päivän kuukautiset ja käytän kuukuppia. Tyhjennysväli on 12h. Välillä unohdan, että on menkat kun tuo kuppi on niin kätevä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tosiaan jotkut luulevat, että alapääpesu tarkoittaa sitä, että suihkutetaan vettä pi""un sisään? Häppärit ja ympäröivä iho tulee puhdistaa useammin kuin kerran päivässä kuukautisten aikana, varsinkin, jos käyttää siteitä. Itselläni myös tamponin vaihdon ja kuukautiskupin aikana kyseiset paikat sotkeutuvat, ja jollei ole pikkuhousunsuojaa, pikkarit ovat veressä. Siinä sitten hautuisi koko päivän, jollei pesisi sotkuja pois. Ihanko oikeasti joillain naisilla on näin huono hygienia, mitä puhuvat? Hyh sentään.
En luullut niin, mutta käytän tamponia ja silloin sitä verta ei tule karvoitukseen tai häpyhuuliin tai alushousuihin tai mihinkään. Ei minulla ainakaan.
Kaikki ihmisethän toimivat samalla tavalla kuin sinä, eikö vain? Taidat olla melko nuori, kun näin luulet.
30-vuotias, kiitos kysymästä. Kaikkihan täällä omia kokemuksia ja mielipiteitänsä jakaa. Yleistääkö vain pitäisi?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on yleensä 5 päivän kuukautiset ja käytän kuukuppia. Tyhjennysväli on 12h. Välillä unohdan, että on menkat kun tuo kuppi on niin kätevä.
Kuulostaa tosi niukoilta menkoilta. Enkä ainakaan itse pysty unohtamaan menkkoja, kun se kuppi kuitenkin tuntuu aika selvästi, toisin kuin tamponi.
Käytän sellaisilla reissuilla vain tampoonia. Esimerkiksi telttareissuilla, mökillä jossa ulkohuussi eikä juoksevaa vettä.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni ei kiinnosta edes tutustua moiseen kuppiin, vaikka olisi muille kätevä. Saisin sen varmaan ulos niin, että kaikki lentää pitkin poikin ja klimppejä pitää huuhtoa lavuaarista alas kuppia pestessä. Yök. Veri ei ole vieras, siivoan sitä työssäni ihan seiniä pitkin.
Kai siellä ihan normaali suihku sentään on? Luulisi riittävän jos kerran päivässä käy suihkussa ja loput päivästä pyyhki kosteuspyyhkeillä.
Kuinka sotkuista se oikeen voi olla?
ootko kokeillut kuukuppia?
Vierailija kirjoitti:
Kai siellä ihan normaali suihku sentään on? Luulisi riittävän jos kerran päivässä käy suihkussa ja loput päivästä pyyhki kosteuspyyhkeillä.
Älä ny herrajjumala ala kuukupin kanssa siellä roiskimaan. Jos joku tulis mun vessaan hölväilemään verimaljojaan niin ois kyllä viimenen kerta. Voi yrjö!
Itse en koskisi kenekään muun bideesuihkuun kuin omaani. Puhtaampana värkki taitaa pysyä ku ei vetele jollai kuppabideellä ympäriinsä.
Saako kosteuspyyhkeellä ulosteen ja veren pyyhittyä kokonaan pois?
Vierailija kirjoitti:
Noi savetit ja Lotus freshit on aika tujua tavaraa. Hajusteita, alkoholia ja kemikaaleja. Mä suosittelen vauvan peppupyyhkeitä 😃 Niissä on mahdollisimman vähän mitään haitallisia aineita ja ovat halpoja. Itse käytän niitä myös meikin putsaukseen iltaisin.
Samat myrkyt ne on niissäkin, en kyllä käyttäisi niitäkään.
Ei niillä kosteuspyyhkeillä saa veren ja ulosteen makua pois. Kokemusta oman vaimon kautta.
Vierailija kirjoitti:
Itse en koskisi kenekään muun bideesuihkuun kuin omaani. Puhtaampana värkki taitaa pysyä ku ei vetele jollai kuppabideellä ympäriinsä.
Julkisessa wc:ssä kannattaa ihan ensimmäiseksi pestä saippualla bideen kahvapää, jos sen käyttöön on tarvetta. Ihan vaan käsiin saippuaa ja pesee sekä kädet että kahvan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkisessa wc:ssä kannattaa ihan ensimmäiseksi pestä saippualla bideen kahvapää, jos sen käyttöön on tarvetta. Ihan vaan käsiin saippuaa ja pesee sekä kädet että kahvan.
Miksi peisisin sen bideen kahvan saippualla? Toisella kädellä pitää bideetä ja toisella lörtsyä.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkä kuukuppi toimii ulkohuussissa tai telttaillessa? Kannan järveen huuhtoakseni sen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkä kuukuppi toimii ulkohuussissa tai telttaillessa? Kannan järveen huuhtoakseni sen?
Sillä samalla, millä aiot alapääsi huljutella
Vierailija kirjoitti:
Ainoa lentoasema missä ei ole ollut alasuihkua oli hki-vantaa ja oslo.
Olen mies ja pesen perseeni kun käyn paskalla.
No et sitten kovin paljon ole matkustellut! :D Sitä suihkua kun ei löydy edes yksityiskodista, kun lähtee muualle Eurooppaan.
Kaikki ihmisethän toimivat samalla tavalla kuin sinä, eikö vain? Taidat olla melko nuori, kun näin luulet.