Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kuukautisten aikana saa paikat vessareissun yhteydessä pestyä, jos ei ole bideesuihkua?

Vierailija
21.08.2019 |

Varmaan tyhmä kysymys, mutta tulee kohta ajankohtaiseksi, kun lähdemme miehen veljen luo pidemmäksi aikaa Australiaan ja siellä ehtii kuukautisetkin tulla useamman kerran.

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi savetit ja Lotus freshit on aika tujua tavaraa. Hajusteita, alkoholia ja kemikaaleja. Mä suosittelen vauvan peppupyyhkeitä 😃 Niissä on mahdollisimman vähän mitään haitallisia aineita ja ovat halpoja. Itse käytän niitä myös meikin putsaukseen iltaisin.

Vierailija
22/89 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä naiset, joillakin on niin niukat kuukautiset, että niitä nippa nappa voidaan kuukautisiksi sanoa.

Tälläisten naisten ei suojia tarvitse vaihdella, pärjäisivät itseasiassa pikkuhoususuojilla

Ettekö käsitä, että ihmiset ovat erilaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin ensin mistä hel veti stä te edes puhutte!? Mutta sitten tajusin, että kyseessä on siteiden käyttäjät. Itse käytän tamponeita, joten alapää on ihan yhtä puhdas kuten aina ja veri pysyy siellä sisällä eikä pääse karvoitukseen tms. Jatkakaa.

Vierailija
24/89 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän tamponia, eikä mulla ole mitään sen kummempaa pestävää kuin muutenkaan. Käyn aamulla suihkussa, se riittää.

Varsinkin tamponia käyttäessä jatkuva ja tarkka hygienia olisi tarpeen TSS vaaran takia.

Vierailija
25/89 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, ei kaikki kylve veressä kuukautisten aikana. Kaukana siitä.

Vierailija
26/89 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te tamponinkåytöllänne likaisuuttanne perustelevat tajua, että tässä ei ole kyse siitä, miten ei-likaisen näköinen ulkopuolenne on, vaan siitä, pääseekö bakteereita vaginaan ja sieltä vielä syvemmälle aiheuttamaan tulehduksia.

Vierailija
27/89 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä naiset, joillakin on niin niukat kuukautiset, että niitä nippa nappa voidaan kuukautisiksi sanoa.

Tälläisten naisten ei suojia tarvitse vaihdella, pärjäisivät itseasiassa pikkuhoususuojilla

Ettekö käsitä, että ihmiset ovat erilaisia.

Joo, tiedetään, että ihmiset ovat erilaisia. Mutta jos käyttää sidettä, kyllä se on hyvä vaihtaa enemmän kuin kerran päivässä oli vuotoa paljon tai vähän. Katsos kun alapää hikoilee ja saattaa tulla valkovuotoakin, joten ei ole erityisen hygieenistä pitää samaa sidettä hautomassa koko päivää. Vähemmälläkin saa tulehduksia aikaan. 

Vierailija
28/89 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, ei sitä alapäätä tarvitse joka ikisen pissan jälkeen pestä. Järkkää asiat niin, että ei tarvitse juosta vessassa työaikaan eikä kaupunkireissulla,

Itseni ei tarvitse käydä vessassa koko 7 tunnin työpäivän aikana.

Ja onko sinulla koskaan ollut kuukautisia?

Vierailija
29/89 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän tamponia, eikä mulla ole mitään sen kummempaa pestävää kuin muutenkaan. Käyn aamulla suihkussa, se riittää.

Varsinkin tamponia käyttäessä jatkuva ja tarkka hygienia olisi tarpeen TSS vaaran takia.

Juujuu, kello pitää olla yölläkin soimassa.

Vierailija
30/89 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä pesen alapääni päivän aikana silloin tällöin, vaikka käyttäisinkin tamponia. 

Vierailija
31/89 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bakteereita vaginaan menee vain silloin, jos vaihtaa likaisin käsin tamponin.

Vaginassa on perusbakteerit kuukautistenkin aikana, eikä ne siitä kummene, vaihdoit suojan yhden tunnin tai seitsemän tunnin välein.

Vierailija
32/89 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulehduksia alapäähän tulee myös liiasta jynssäyksestä, kun vaginan oma bakteerikanta kuolee.

Vierailija
33/89 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa lentoasema missä ei ole ollut alasuihkua oli hki-vantaa ja oslo.

Olen mies ja pesen perseeni kun käyn paskalla.

Vierailija
34/89 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautisten aikana hygienia on erityisen tärkeää, koska kohdun limakalvolta on avoin verisuoniyhteys elimistöön. Avoimista hiussuonista voi levitä sepsis eli yleistulehdus elimistöön.

Tätä ei junthì tai miesjunthì tietenkään tajua. Yhdyntäkin voi sen tulehduksen käynnistää, jos mies on juustomüna.

Vierailija
35/89 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa lentoasema missä ei ole ollut alasuihkua oli hki-vantaa ja oslo.

Olen mies ja pesen perseeni kun käyn paskalla.

Ällistyttävää. Sulle on ehkä tulossa joku kunniamerkki 6.12. 2019.

Vierailija
36/89 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö te tamponinkåytöllänne likaisuuttanne perustelevat tajua, että tässä ei ole kyse siitä, miten ei-likaisen näköinen ulkopuolenne on, vaan siitä, pääseekö bakteereita vaginaan ja sieltä vielä syvemmälle aiheuttamaan tulehduksia.

Mun sisällä on ollut miehen pesemättömät sormet. Tuhansia kertoja. Ja pesemätön penis. Ja olen hengissä!

Vierailija
37/89 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkepulloon vettä ja sitä voi pitää missä vain mukana laukussaan, saa tarvittaessa kädet puhtaaksi vedellä, lasten jäätelöiset kädet ja kasvot puhdistettua... missä nyt milloinkin vettä tarvitsee  ulkona kesällä.

Vierailija
38/89 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaginaan ei tule bakteereita kuukautisten mukana. Mutta se veden mukana jota sinne vaginaan suihkutetaan tulee bakteereita. Vaginaan ei pitäisi koskaan suihkuttaa vettä. Siitä olikin jokunen aika juttua kuinka suomalaisilla on runsaasti alapää-ongelmia juuri käsisuihkun käytön takia.

Minulla on runsaat kuukautiset joten kuukautisten aikana käyn useammin vessassa. Tavallinen pyyhkiminen paperilla riittää. Jos ei riitä ja haisee niin kyseessä on infektio. Kannattaa hoitaa se infektio pois. Joskus sorruin itsekin aikanaan sen bideen käyttöön ja alapää haisi jatkuvasti ja jouduin käyttämään pikkuhousunsuojia. Lopetin bideen käytön muuttaessani ulkomaille ja ne jatkuvat haju ja valkovuoto-ongelmat loppuivat siihen paikkaan. 

Suomalaisilla on ihmeellinen käsitys siitä että pelkästään vesi puhdistaa ja mitä enemmän vettä sen parempi. Minullakin oli sellainen ajatus aiemmin. Vesi toimii oikeassa paikassa. Vagina ei ole oikea paikka suihkuttaa vettä. 

Vierailija
39/89 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullosta tai mukista vettä kaatamalla, neuvoi jo Koululainen-lehden terkkari Maija 1980-luvulla. 

Vierailija
40/89 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hanasta tulee vettä ja omistaa toimivat kädet, niin jo on kumma ellei saa tavaraansa pestyä ilman pulloja ja matkasuihkuja 😂😂😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi