Miten kuukautisten aikana saa paikat vessareissun yhteydessä pestyä, jos ei ole bideesuihkua?
Varmaan tyhmä kysymys, mutta tulee kohta ajankohtaiseksi, kun lähdemme miehen veljen luo pidemmäksi aikaa Australiaan ja siellä ehtii kuukautisetkin tulla useamman kerran.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vaginaan ei tule bakteereita kuukautisten mukana. Mutta se veden mukana jota sinne vaginaan suihkutetaan tulee bakteereita. Vaginaan ei pitäisi koskaan suihkuttaa vettä. Siitä olikin jokunen aika juttua kuinka suomalaisilla on runsaasti alapää-ongelmia juuri käsisuihkun käytön takia.
Minulla on runsaat kuukautiset joten kuukautisten aikana käyn useammin vessassa. Tavallinen pyyhkiminen paperilla riittää. Jos ei riitä ja haisee niin kyseessä on infektio. Kannattaa hoitaa se infektio pois. Joskus sorruin itsekin aikanaan sen bideen käyttöön ja alapää haisi jatkuvasti ja jouduin käyttämään pikkuhousunsuojia. Lopetin bideen käytön muuttaessani ulkomaille ja ne jatkuvat haju ja valkovuoto-ongelmat loppuivat siihen paikkaan.
Suomalaisilla on ihmeellinen käsitys siitä että pelkästään vesi puhdistaa ja mitä enemmän vettä sen parempi. Minullakin oli sellainen ajatus aiemmin. Vesi toimii oikeassa paikassa. Vagina ei ole oikea paikka suihkuttaa vettä.
Vagina ja vagina. Eikai nyt kukaan vaginaan vettä suihkuta!! Sehän puhdistaa itse itsensä. Vulva on se, joka pestään vedellä, ja useammin vielä kuukautisten aikaan.
Miksi jotkut sotkevat alapesun vaginan suihkutteluun? Kaksi eri asiaa.
Sienet, homeet ja kaikkitaudit lisääntyy kun lotrataan liikaa eikä kuivata kunnolla, aina ollaan kosteina. Typerä villitys niin kuin yletön veden juontikin.
Vauvan kosteuspyyhkeet voi olla isompia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te tamponinkåytöllänne likaisuuttanne perustelevat tajua, että tässä ei ole kyse siitä, miten ei-likaisen näköinen ulkopuolenne on, vaan siitä, pääseekö bakteereita vaginaan ja sieltä vielä syvemmälle aiheuttamaan tulehduksia.
Mun sisällä on ollut miehen pesemättömät sormet. Tuhansia kertoja. Ja pesemätön penis. Ja olen hengissä!
Mun sisällä ei onneksi ole ollut kuin puhtaita sormia ja pestyjä peniksiä. Ja olen hengissä ja terve. Ei kaikki lika ja bakteerit ole hyvästä..
Vierailija kirjoitti:
Ei kait sitä suojaa tarvitse vaihtaa, kuin tarpeen mukaan.
Miksi vaihtaisit lähes puhtaan suojan.
Ei jokainen nainan vuoda kuin seula, älä vertaa muita itseesi.
Jos mulla on koko päivän muhinut sama side haarovälissä niin haiskahtaa pahalta, vaikka olisikin lähes puhdas.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä pesen alapääni päivän aikana silloin tällöin, vaikka käyttäisinkin tamponia.
Miksi? Tervettä alapäätä ei tarvitse pestä useaan kertaan päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ei sitä alapäätä tarvitse joka ikisen pissan jälkeen pestä. Järkkää asiat niin, että ei tarvitse juosta vessassa työaikaan eikä kaupunkireissulla,
Itseni ei tarvitse käydä vessassa koko 7 tunnin työpäivän aikana.
Ai olet kuukautisten aikaan koko päivän samalla suojalla? Hyi saakeli!
No itselläni ainakin tulee yöaikaan helpostikin tuo 7 tuntia samalla suojalla. Miten sitten muut yöaikaan toimivat?
Yöaikaan vieressäni ei ole vieraita ihmisiä huomaamassa, kuinka pahalta haisen. Päiväsaikaan on.
Vierailija kirjoitti:
Kosteuspyyhe ei riitä pitämään paikkoja puhtaina...hyi!
Et sitten ole päivittäisestä suihkusta kuullut?
Eiköhän ne pyyhkeet aja asiansa.
Lisäksi vessaan joku kannu ja sen avulla alapesut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ei sitä alapäätä tarvitse joka ikisen pissan jälkeen pestä. Järkkää asiat niin, että ei tarvitse juosta vessassa työaikaan eikä kaupunkireissulla,
Miten se tamponin vaihto sotkee niin että pitää ihan suihkuttaa puhtaaksi? Ei minulla tule mitään ylimääräistä verta, kaikki on imeytynyt siihen tamponiin.
Mä vuodan kolmantena päivänä kuin pistetty sika supertamponitkin kolmessa tunnissa läpi, ja verta sekä limakalvon palasia tulee monesti ulos siinä tamponin vaihdon aikanakin. (Juuh, mulla on vähän taipumusta anemiaan, onneksi menkat kestävät sentään vain viisi päivää koska muuten varmaan kuolisin. :p )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä pesen alapääni päivän aikana silloin tällöin, vaikka käyttäisinkin tamponia.
Miksi? Tervettä alapäätä ei tarvitse pestä useaan kertaan päivässä.
Jos sen pesee vain vedellä, niin ei ongelmaa. Mä joudun joskus tekemään niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se tamponin vaihto sotkee niin että pitää ihan suihkuttaa puhtaaksi? Ei minulla tule mitään ylimääräistä verta, kaikki on imeytynyt siihen tamponiin.
Mä vuodan kolmantena päivänä kuin pistetty sika supertamponitkin kolmessa tunnissa läpi, ja verta sekä limakalvon palasia tulee monesti ulos siinä tamponin vaihdon aikanakin. (Juuh, mulla on vähän taipumusta anemiaan, onneksi menkat kestävät sentään vain viisi päivää koska muuten varmaan kuolisin. :p )
Pitäisikö käydä lääkärissä? Itselläni yhdistelmäpillerit auttoivat.
Miksi tosiaan jotkut luulevat, että alapääpesu tarkoittaa sitä, että suihkutetaan vettä pi""un sisään? Häppärit ja ympäröivä iho tulee puhdistaa useammin kuin kerran päivässä kuukautisten aikana, varsinkin, jos käyttää siteitä. Itselläni myös tamponin vaihdon ja kuukautiskupin aikana kyseiset paikat sotkeutuvat, ja jollei ole pikkuhousunsuojaa, pikkarit ovat veressä. Siinä sitten hautuisi koko päivän, jollei pesisi sotkuja pois. Ihanko oikeasti joillain naisilla on näin huono hygienia, mitä puhuvat? Hyh sentään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö käydä lääkärissä? Itselläni yhdistelmäpillerit auttoivat.
Vaikka sinä voit käyttää pillereitä, kaikki eivät voi. Ihan sairaudellisista syistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te tamponinkåytöllänne likaisuuttanne perustelevat tajua, että tässä ei ole kyse siitä, miten ei-likaisen näköinen ulkopuolenne on, vaan siitä, pääseekö bakteereita vaginaan ja sieltä vielä syvemmälle aiheuttamaan tulehduksia.
Mun sisällä on ollut miehen pesemättömät sormet. Tuhansia kertoja. Ja pesemätön penis. Ja olen hengissä!
Mun sisällä ei onneksi ole ollut kuin puhtaita sormia ja pestyjä peniksiä. Ja olen hengissä ja terve. Ei kaikki lika ja bakteerit ole hyvästä..
Väitätkö tosissasi, että miehet käy ensin pesemässä kädet ja peniksen ennen kuin alkaa tositoimiin ja nainen odottelee haarat auki sillä välin?
Vierailija kirjoitti:
Miksi tosiaan jotkut luulevat, että alapääpesu tarkoittaa sitä, että suihkutetaan vettä pi""un sisään? Häppärit ja ympäröivä iho tulee puhdistaa useammin kuin kerran päivässä kuukautisten aikana, varsinkin, jos käyttää siteitä. Itselläni myös tamponin vaihdon ja kuukautiskupin aikana kyseiset paikat sotkeutuvat, ja jollei ole pikkuhousunsuojaa, pikkarit ovat veressä. Siinä sitten hautuisi koko päivän, jollei pesisi sotkuja pois. Ihanko oikeasti joillain naisilla on näin huono hygienia, mitä puhuvat? Hyh sentään.
En luullut niin, mutta käytän tamponia ja silloin sitä verta ei tule karvoitukseen tai häpyhuuliin tai alushousuihin tai mihinkään. Ei minulla ainakaan.
Entisessä asunnossani ei ollut pillupuhelinta ja pesin alapään kaatamalla vettä jostain astiasta, siis vessanpöntöllä. Kerran yksi ylioppilaslahjaksi saatu muki putosi siinä touhussa vessan kovalle lattialle ja meni rikki. Onneksi se ei ollut mikään kaunis muki.
Vierailija kirjoitti:
Sienet, homeet ja kaikkitaudit lisääntyy kun lotrataan liikaa eikä kuivata kunnolla, aina ollaan kosteina. Typerä villitys niin kuin yletön veden juontikin.
Erityisesti kuuman kosteissa oloissa, kuten Australiassa, täytyisikin pitää hyvä huoli siitä, että limakalvoalueet pysyvät puhtaina. Siksi pitäisi pestä alapää useammin kuin kerran päivässä, vaikkei kuukautisia olisikaan. Ihan hyvä juttu myös miehillä, ne nivuset haisevat iltapäivään mennessä nimittäin hyvinkin erottuvasti.
Itse en voi käyttää kosteuspyyhkeitä, edes intiimipyyhkeitä tai muita ns. alkoholittomia. Iho alkaa heti punottaa ja kirvistellä. Kaadan vettä pullosta.
Vierailija kirjoitti:
Ei kait sitä suojaa tarvitse vaihtaa, kuin tarpeen mukaan.
Miksi vaihtaisit lähes puhtaan suojan.
Ei jokainen nainan vuoda kuin seula, älä vertaa muita itseesi.
Joillakin kohdun limakalvo paksuuntuu enemmän valmistuessaan raskauteen. Näillä naisilla on runsaammat kuukautiset, koska se limakalvo sieltä vuotaa ulos, kun raskautta ei tullutkaan. Joillakin limakalvo ei kasva raskautta varten yhtä hyvin, siksi vuoto on niukka. Luulisin että tuo runsaammin vuotavan naisen kohtu on valmistautunut raskauteen paremmin. Ei kannata puhua haöveksuvaan sävyn seulana vuotavista.
Mulla on vessassa pieni kastelukannu. Toimii. Käsisuihku ois helpompi, mutta sellaista ei tänne saa.
Kuukupin käyttäjillä tyhjennysväli voi olla 12h.