Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarjoaisitko synttäreilläsi lihaa jos vain sinä itse ja 2 vierasta olisi sekasyöjiä?

Vierailija
21.08.2019 |

Muuten tulee on n. 20 eri kasvissyöjävierasta, ei ketään vegaania silti. Sellaset illanviettotyyppiset kemut (synttärini) ja cocktai -juttuja noutopöydästä, viiniä jne. Mun päivä niin söisin mielummin sashimia ja kanapasteijoita kuin kasvisversioita vaikkei niissäkään vikaa ole. Mutta pitääkö tarjoilun tai enimmän siitä olla kaikille käyvää kun miltei kaikki vieraat on vegejä? Tai onko niinkun loukkaavaa kutsua ja sitten onkin montaa lihajuttua?

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä mitä sekasyöjät haluavat syödä

Vierailija
2/76 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

hämmennys tästä aloituksesta 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt yhden päivän aterian voi korvata kasviksilla. Ei maailmani siihen kaatuisi.

Vierailija
4/76 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tilanteessa tekisin kaiken lihattomana. Olen itse sekasyöjä, ja minulle se tarkoittaa sitä, että esim. lounasruokalassa syön sitä, mikä on mielestäni parasta tarjolla olevista vaihtoehdoista, oli siinä ruuassa lihaa tai ei.

Vierailija
5/76 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvissyöjävieraana loukkaantuisin jos tarjolla olisi myös lihaa. Liha on suora viesti siitä, että synttärien järjestäjä ei piittaa eläinten oikeuksista ja ilmastonmuutoksesta joka uhkaa meidän kaikkien tulevaisuutta mm. hukuttamalla kaupungit.

Vierailija
6/76 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tule vegaaneja, kaikki vieraat ovat sekasyöjiä.

Vierailija
7/76 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tekisin vuohenjuustopiirakan reilulla munatäytteellä, lohipiirakan (jos sitä edes joku söisi) ja makeat tarjoilut. 

Vierailija
8/76 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin varmaan suurimman osan kasvisversioina, mutta lisäksi myös pienemmät määrät niitä sashimia ja kanapasteijoita, jos niitä tekisi mieli.

Vierailija
9/76 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse laittanut omiin juhliini tarjolle lihaa tai kalaa, vaikka läheskään kaikki eivät söisi. Huomioin toki kaikenlaiset vegetaristit.

Ärsyttää, kun omassa kuplassani lihansyönti pitäisi jotenkin piilottaa. Se on eettisesti ja ekologisesti kestävää.

Vierailija
10/76 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle jää aika paljon ruokaa jäljelle jos teet pelkät lihatarjoilut. Pidä nyyttärit, niin saat ne lihapasteijasi tarjota ja kaikki tuovat jotain itselle sopivaa mukana? Jos osa syö kalaa, niin tee lohipiirakka ja tarjoa leipiä ja hummusta + muita kasvistahnoja.

Vierailija
11/76 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmentävää. Haluat siis tehdä ruokia, joita kukaan ei söisi?

Vierailija
12/76 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvissyöjävieraana loukkaantuisin jos tarjolla olisi myös lihaa. Liha on suora viesti siitä, että synttärien järjestäjä ei piittaa eläinten oikeuksista ja ilmastonmuutoksesta joka uhkaa meidän kaikkien tulevaisuutta mm. hukuttamalla kaupungit.

Onneksi sinulla ei oikeassa elämässä tuollaista ongelmaa ole, kun sinua ei kutsuta vieraaksi mihinkään.

Vierailija
13/76 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laittaisin suurimmaksi osaksi kasvistarjoiluja, sellaisia joista itsekin tykkään, ja sitten koska olisi mun juhlat jotain lihapitoista, jota erityisesti haluan. Tai paria, mitä nyt itse juhlissani haluankaan syödä, mutta tietenkään niitä ei tarvisi olla paljon, jos suurin osa vieraista ei syö. 

Vierailija
14/76 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan siella jo kolme sekasyojaa, totta munassa tarjoaisin - mun synttarit niin ihan tasan soisin sita, mita itse tekee mieli (toki huolehtien siita etta suurin osa ruuista on kaikille sopivia). Ehka 30-70% liha- ja kasvisruokia. 

Vierailija
15/76 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai laittaisin lihaa tarjolle. Jos ei kelpaa, ei ole pakko syödä tai voi jättää vaikka saapumatta paikalle.

Vierailija
16/76 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulle jää aika paljon ruokaa jäljelle jos teet pelkät lihatarjoilut. Pidä nyyttärit, niin saat ne lihapasteijasi tarjota ja kaikki tuovat jotain itselle sopivaa mukana? Jos osa syö kalaa, niin tee lohipiirakka ja tarjoa leipiä ja hummusta + muita kasvistahnoja.

Eiks naa nyyttarit ole kuitenkin vahan opiskelijoiden ja koyhien juttu. Etta tervetuloa bileisiin mutta tuo omat ruuat ja juomat kun mulla ei ole varaa tarjota, mina itseasiassa tarjoan vaan tilan sun syomiseen ja juomiseen, seka tietysti hurmaavan seurani. 

Vierailija
17/76 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cocktailjuttuja - teet molempia - toki niitä kasvisvaihtoehtoja enempi kerran heitä enempi.

Itse keskityn aina lihatuotteisiin, mut yks minikasvispiirakka (kai sen voi pellillisenäkin tehdä) on niin hyvää, että jopa himoitsen sitä ja löytyy mulla pakkasesta yleensä.

Vierailija
18/76 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin ruuat sen mukaan, että minimoisin hukan. Tarjolla sitten oman fiiliksen mukaan juttuja.

Vierailija
19/76 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi siinä kohtaa vääntää lihaversioitakin. Toki, mä tykkään kasvisruoasta noin muutenkin enemmän kuin liharuoasta.

Vierailija
20/76 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pari kertaa tehnyt kaiken kasvisversiona kun on ollut "tupperi" tyyppiset kutsut ja mukana pari kasvissyöjää.

Olen tehnyt suolaisen kasvispiirakan. Niitähän vou tehdä vaikka kahtakin eri lajia.

Sitten tekisin perus-salaatin ja kaittaisin lisukkeita omiin kulhoihin joista voi siten koota mieleisen kokonaisuuden. Esim fetaa, krutonkeja, myös vaikka kanaa, siemen/pähkinäsekoitusta, marinoituja oliiveja... mitä nyt keksiikään.

Juustotarjotin ja siihen lisukkeet.

Mozzarellaa friteerattuna (hirvee homma mutta on hyviä)

Valkosipuliset ruisleipätikut.

Sitten jotain makeaa vielä ja varmaan joitain sipsejä olisi myös.

Ja huom jos käytät piirakoihin tuorejuustoa niin creme bonjourissa on liivatetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä