Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarjoaisitko synttäreilläsi lihaa jos vain sinä itse ja 2 vierasta olisi sekasyöjiä?

Vierailija
21.08.2019 |

Muuten tulee on n. 20 eri kasvissyöjävierasta, ei ketään vegaania silti. Sellaset illanviettotyyppiset kemut (synttärini) ja cocktai -juttuja noutopöydästä, viiniä jne. Mun päivä niin söisin mielummin sashimia ja kanapasteijoita kuin kasvisversioita vaikkei niissäkään vikaa ole. Mutta pitääkö tarjoilun tai enimmän siitä olla kaikille käyvää kun miltei kaikki vieraat on vegejä? Tai onko niinkun loukkaavaa kutsua ja sitten onkin montaa lihajuttua?

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tjaa,a. - Itse olen sekasyöjä muta se ei estä minua syömästä ja nauttimasa ja arvostamasta hyvää kasvisruokaa... En ole vielä kohdannu sellaista lihan syöjää, joka ei voisi syödä myös jotain kasvisruokaa... Eli saattaisin hyvin jättää laittamata erillistä lihaversiota. - Sen sijaan huomioisin tarjoiluissani sen, jos jollain olisi jokin sairaus tai muu itsestä riippumaton "vaiva" (allergia, keliakia, kruunin tauti...) 

- Ehkä saattaisin kysyä noilta ai noilta "lihan syöjiltä" että kelpaako heille myös kasvisruoka. Ja

mitä mahd tovoisivat saavansa syödä minun juhlissani, jossa nyt tällä keraa vaikuttaisi 90% muisa vieraista olevan kasvissyöjiä. (Miten ai kuinka tällaiseen tlanteeseen olisi tultu ois mielenkiinoisa tietää)

Vierailija
22/76 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse laittanut omiin juhliini tarjolle lihaa tai kalaa, vaikka läheskään kaikki eivät söisi. Huomioin toki kaikenlaiset vegetaristit.

Ärsyttää, kun omassa kuplassani lihansyönti pitäisi jotenkin piilottaa. Se on eettisesti ja ekologisesti kestävää.

Niinpä! Itse olen sekasyöjä, ja todellakin pureskelen juhlissani pihviä, jos niin haluan. Vaikka paikalla olisi 100 vegaania. Jos joku uskaltaisi pilata juhlani ekologiseettisellä saarnalla, saisi hypätä tuo epäkohtelias ääliö parvekkeelta alas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaa tai kalaa ja vegeille sopivaa. Pitäähän omissa bileissä itekki saada syötyä

Vierailija
24/76 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekaani kirjoitti:

Kai nyt yhden päivän aterian voi korvata kasviksilla. Ei maailmani siihen kaatuisi.

Mutta se ei koskaan voi toimia toisinpäin, eihän?

Vierailija
25/76 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh, mikä järki sun olisi tehdä kanapasteijoita ja sashimia, jos 20 vierasta ei niitä syö? :D Vai siis tarkoititko että teet kasvispöperöt ja lisäksi haluaisit laittaa sashimia tarjolle? Eihän siihen ole mitään estettä.

Vierailija
26/76 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoan omissa pippapippeleissä mitä mä haluun. Muilta ei kysellä. Syövät tai eivät. Oma on päätös.

Vierailija
27/76 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ihan ymmärtänyt ongelmaasi. Tarkoitatko, että laittaisit teille kolmelle 6 erilaista lihatarjottavaa ja lopuille 20:lle 2 lajia kasvistarjottavaa? Jos tarkoitat, niin kyllä mäkin sekasyöjänä tulkitsisin, että arvostat kutsumissasi ihmisissä enemmän näitä kolmea kuin niitä kahtakymmentä. Mutta jos taas tekisit teille kolmelle 4 lajia lihatarjottavia ja myös näille muille 4 lajia kasvistarjottavia, tilanne olisi ihan fine. 

Vierailija
28/76 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse laittanut omiin juhliini tarjolle lihaa tai kalaa, vaikka läheskään kaikki eivät söisi. Huomioin toki kaikenlaiset vegetaristit.

Ärsyttää, kun omassa kuplassani lihansyönti pitäisi jotenkin piilottaa. Se on eettisesti ja ekologisesti kestävää.

Niinpä! Itse olen sekasyöjä, ja todellakin pureskelen juhlissani pihviä, jos niin haluan. Vaikka paikalla olisi 100 vegaania. Jos joku uskaltaisi pilata juhlani ekologiseettisellä saarnalla, saisi hypätä tuo epäkohtelias ääliö parvekkeelta alas.

Ollapa kärpäsenä katossa kun juhlit mielikuvitusystäviesi kanssa ja käsket hankalimpia vielä hyppäämään parvekkeelta alas :)

Vierailija
29/76 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko tehdä melkein samalla vaivalla kanapasteijoiden lisäksi vaikka sienipasteijoita?

Entä onko noista sashimeista kasvisversiota? Silloin ei täytyisi paljon "säätää" kun voisi tehdä samalla vaivalla molempia.

Suosittelen myös jotain salaattibuffaa, perus salaattipohja kaikille sama ja eri kulhoihin lisukkeita.

Vierailija
30/76 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaa olla toooodella hauskat bileet kun paikalla on yhtä aikaa KAKSIKYMMENTÄ rehunatsia.

Vierailija
31/76 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna alkaisin totutella yksinäisyyteen.

On se niin fiksua kutsua 20 kasvissyöjäystävää ja tarjota pelkkää lihaa.

Vierailija
32/76 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tekisin tietysti kasvisruokaa. Sitä lihaa saa popsia kaikki muut vuoden päivät, ei ole mikään ongelma syödä yhdellä kattauksella kasvisruokaa! 

Kyse on vain viitsimisestä, siis siitä että VIITSII OTTAA SELVÄÄ hyvistä kasvisruuista. Esimerkiksi intialainen kasvisruoka on todella hyvää, mikä estää tekemästä vaikkapa dalia, palak paneeria ja kukkakaalicurrya?

Jos taas haluat napostelutyyppistä, niin tee arabialainen meze-tarjoilu: Khubzt-leipää, hummusta, tabbouleh-salaattia, oliiveja, dolmades-viininlehtikääryleitä, paistettua munakoisoa tai baba ganoush-munakoisotahnaa, falafeleita. 

Osan noista saa valmiina, tässä reseptit khubzt-leipään ja hummukseen.

http://www.sweetfoodomine.com/reseptit/hummus-khubz/

Vierailija
33/76 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarjoan omissa pippapippeleissä mitä mä haluun. Muilta ei kysellä. Syövät tai eivät. Oma on päätös.

Ihan sama. Sulla varmaan on sitten vara käyttäytyä törpösti ystäviäsi kohtaan.

Ai juu, tää olikin jonne 14 veen vihatrolli. Ne sun 2 sekasyöjäystävää ovat isi ja äiti ja muita frendejä ei ole.

Vierailija
34/76 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvissyöjä olen ja tottakai voit juhlissasi syödä myös lihaa, kunhan kasvissyöjillekin on ruokaa. Ovathan kaikki osallistujat kai ystäviäsi ja haluat, että he viihtyvät? Jos haluat vain kettuilla tai leikkiä marttyyria, epäilen, että eivät ole ystäviä.

Vierailija
35/76 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se sekasyöminen muka tarkoita, että syö kaikkea? Miksi se kasvisruuan syöminen on noin vaikeaa, ap? Kerran vuodessa edes? Nyt en ihan ymmärrä. Minä olen sekasyöjä ja totta munassa tekisin sellaista ruokaa, joka maistuu kaikille eikä vain kolmelle.

Vierailija
36/76 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se sekasyöminen muka tarkoita, että syö kaikkea? Miksi se kasvisruuan syöminen on noin vaikeaa, ap? Kerran vuodessa edes? Nyt en ihan ymmärrä. Minä olen sekasyöjä ja totta munassa tekisin sellaista ruokaa, joka maistuu kaikille eikä vain kolmelle.

Ap kysyi onko paha jos VALTAOSA tarjoiluista ei ole kasvista. Ei siis pelkkää lihaa mutta totta hitossa itse söisin omilla synttäreilläni lihaa jos haluttaisi.

Vierailija
37/76 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varma tapa pilata synttärinsä woop woop

Vierailija
38/76 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei muut voi olla yhtä päivää semivegeinä kun synttärisankari on?

Vierailija
39/76 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai tarjoaisin, mun juhlat niin sillon syön mitä minä haluan. Vegeille erikseen omat.

Vierailija
40/76 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap kysyi onko paha jos VALTAOSA tarjoiluista ei ole kasvista. Ei siis pelkkää lihaa mutta totta hitossa itse söisin omilla synttäreilläni lihaa jos haluttaisi.

No, sä oletkin sä. Minä huomioin vieraani, joten minulla on ystäviä paljon, toisin kuin kaltaisillasi minä-minä-minä -tyypeillä. Jos vieraista valtaosa on kasvissyöjiä ja pieni vähemmistö SEKAsyöjiä, niin totta kai kasvista! Jos et keksi yhtäkään hyvää kasvisruokaa, et oikeasti ole sekasyöjä ja mitä ilmeisimmin hemmetin huono kokki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme