Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Burn out, miten eteenpäin

Vierailija
21.08.2019 |

Teen vaativaa ja hyvin vastuullista työtä ja tuntuu etten pysty enää. Viimeiset kaksi vuotta olen kärsinyt unettomuudesta, ahdistuksesta ja kotona en jaksa tehdä töiden jälkeen mitään. Töissä olen käynyt viimeiset puoli vuotta itku kurkussa. Virheitä on tullut, en muista mitään, en saa asioita tehtyä. Lisäksi pelkään kokoajan tekeväni uusia virheitä. Saan paniikkikohtauksia.
Työt tulevat jo uniin silloin kun saan nukutuksi joskus. En enää tiedä mitä tehdä. Tuntuu, etten voi jäädä sairaslomallekaan, koska en saa tuuraajaa edes kesälomieni ajaksi. Mitä sanon pomolle? Mitä sanon lääkärille? En ole ollut vuosikausiin sairaslomalla yhtään mistään. Apua, vertaistukea?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkat ja sitten ei enää tarvi miettiä kun olet niin paskassa kunnossa ettet pääse sängystä ylös

Vierailija
2/5 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töiden järjestely on työnantajasi asia, siitä sinun ei tarvitse stressata. Varaa nyt heti aika lääkärille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvaamattomia ihmisiä on hautausmaat täynnä.

Mene siis lääkäriin.

Vierailija
4/5 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinä voit jäädä sairaslomalle jos on pakko. 

Sinänsä tuollaisiin tilanteisiin voi joskus auttaa oma asenteenmuutoskin, mutta jos tilanne on jo tosi paha, niin luultavasti tarvitset sen katkon lomasta että pystyt "rauhoittumaan".

Itselläni kyllä oli yhdessä vaiheessa samanlainen tilanne mutta pääsin siitä yli itsehoidolla. Aloin juomaan iltaisin kaljaa että v*tutti ja ahdisti vähemmän. Samalla aloin perata sitä että miksi otan työni niin vakavasti, mistä se ylikuormitus tulee. Tajusin että pääosin omasta perfektionismistani ja itse itselleni asettamista lisäkuormista kuten tarpeesta olla ehdottoman huippu ja paras osaaja, ei mistään työnantajan vaatimukssita. Aloin vähitellen laittaa rajoja omille sisäisille vaatimuksille ja sille työnteolle ja jopa työnteon ajattelulle. Ja vähitellen kyllä toivuin ja olen samassa työssä edelleen, ilman stressiä. 

Mutta tosiaan jos pää on jo ihan liian jumissa niin ei välttämättä pysty tuollaista sisäistä työtä omien asenteiden tms. kanssakaan tekemään, jos ei saa edes vähän saikkua.

Vierailija
5/5 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin harva on korvaamaton, vaikka itse luulee olevansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan