Trump suivaantui Tanskan haluttomuudesta myydä Grönlanti – perui vierailun
https://yle.fi/uutiset/3-10930812
On siinä kypsä, aikuinen mies kerrassaan...
Kommentit (93)
Tämähän vain osoittaa todeksi sen minkä me järki-ihmiset olemme tienneet jo kauan: Trump kuvittelee olevansa maailman napa ja saavansa kaiken mitä haluaa. Suuruudenhullu pelle pikkupojan aivoineen. Vaarallinen suuren valtion johdossa. Toivottavasti ei valita jatkokaudelle
Trumppi on taas kerran ajanut itsensä siis nurkkaan josta hän voi selviytyä vain häviäjänä. Tapaa tai ei tapaa Tanskan VoimaNaiset. Sama kävi pehmoisten mutta määrätietoisten ja järkähtämättömien ruotsalaisten kanssa.
Onko Trump psykoottinen? Grönlannilla on laaja itsehallinto, eikä sieltä voi edes ostaa maata, ainoastaan lunastaa hallintaoikeuksia tontille. Eikö kukaan kerro näitä faktoja Trumpille, eikö hän osaa lukea, vai kuvitteleeko hän että tällaiset seikat lakkaa olemasta, jos hän niin haluaa?
Vierailija kirjoitti:
Myydään Ahvenanmaa Jenkeille laivastotukikohdaksi. Tai itse asiassa sen voisi vaihtaa vaikka neljäänkymmeneen hävittäjään.
annetaan ilmaiseksi tai maksetaan että päästään siitä eroon
Vierailija kirjoitti:
Tämähän vain osoittaa todeksi sen minkä me järki-ihmiset olemme tienneet jo kauan: Trump kuvittelee olevansa maailman napa ja saavansa kaiken mitä haluaa. Suuruudenhullu pelle pikkupojan aivoineen. Vaarallinen suuren valtion johdossa. Toivottavasti ei valita jatkokaudelle
Valitettavasti varmaan valitaan, hänen äänestäjänsä eivät varmaan edes ole kuulleet tällaisestakaan case Grönlannista saatika että kiinnostaisi. Huomio on täysin kotimaan politiikassa ja sielläkin vain sen verran mikä koskee omaa työpaikkaa/lompakkoa maustettuna tietysti lätinällä "maan turvallisuudesta". Kyllä noilla eväillä toisenkin kauden saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se oo perunu sitä vaan lykkää pari viikkoa. Mutta on se vaan täys pelle koko äijä.
Häh? Pitääkö ystäväsi sinua täyspellenä jos lykkäät vierailuasi kahdella viikolla? Aikataulut voivat muuttua ilman että osapuolet ovat syyllisiä siihen.
No valtiovierailut ovat hiukan eri tasoa kuin vierailut ystävän luona.
Kyllä, me täällä Tanskassa säästimme miljoonia, kun hän ei tulekaan, mutta toisaalta uskomaton määrä rahaa, aikaa ja vaivaa oli jo uhrattu tämän valtiovierailun järjestämiseen.
Tämä oli taas yksi osoitus, että Eurooppa ei voi koskaan luottaa USAan ja sen tukeen missään tilanteessa.
Mutta Tanska ja tanskalaiset ovat fiksumpia kuin vastapuoli ja järjestävät kyllä uuden valtiovierailun, jossa tähän tapahtumaan ei enää viitata, Tanska osoittaa suuruuteensa vaikka pieni maa onkin ja jättää kaikenlaisen pelleilyn sen hallitsevalle vastapuolelle.
Poliittinen pelisilmä oli nolla Tanskan pääministerillä. Yhdysvaltain presidentti ei ole koskaan tehnyt virallista valtiovierailua Tanskaan. Medianäkyvyyden menetys ja mahdollisuus markkinoida tanskalaisia yrityksiä kuihtui kasaan. Neuvotteluiden ja diplomaattisuhteiden hoitamisen aivan peruslähtökohta on kuunnella, mitä toisella on sanottavana, vaikka tietäisit jo etukäteen, että vastaat kumppanin ehdotukseen kieltävästi. Yhdysvaltain presidentin valtiovierailu olisi ollut lisäksi suuri hetki kuningattarelle.
Kuolis nyt toikin jäteläjä jo pois ilmaa pilaamasta, samoin se brasilian kiilusilmä hullu presidentti ja kaikki muut päästään valuvikaiset ukot.. ei tulis kellään ikävä.
Tanska voisi ehdottaa vaihtokauppaa esim. Manhattaniin tai Havaijiin.
En usko että tanskalaiset siittä kovin pahoillaan ovat.
Minä haluan ostaa trump towerin, ai jaa, et myy vai. No minäpä en sitten tule koskaan new yorkiin, lällällää, siitäs saat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi te ette lue sitä Trumpin twiittiä kokonaisuudessaan? Miksi luotatte johonkin ylen toimittajaan?
....The Prime Minister was able to save a great deal of expense and effort for both the United States and Denmark by being so direct. I thank her for that and look forward to rescheduling sometime in the future!
Eli perui jo sovitun tapaamisen. Miten tuo twiitti muka muutti asiaa?
Missä kohtaa se suivaantuminen on? Jonkun fantasioissa?
Tyypillistä median twistausta. Harva ihminen täälläkään edes lukee Trumpin twitteristä niitä twiittejä itse, lukevat näitä juttuja vain median filtterin kautta ja saavat idean.
Itse twiitit oli loistavia ja suuri osa pitää niistä ja tästä Trumpin liikkeestä.
Kannattaisi ihan suosiolla luoda se twitter ja seurata presidentti Trumpia itse niin saa ne twiitit suoraan ilman median twistausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se oo perunu sitä vaan lykkää pari viikkoa. Mutta on se vaan täys pelle koko äijä.
Häh? Pitääkö ystäväsi sinua täyspellenä jos lykkäät vierailuasi kahdella viikolla? Aikataulut voivat muuttua ilman että osapuolet ovat syyllisiä siihen.
Trum tviittasi, että vierailee "joskus toiste" eli kun tietää, mitä esim. amerikkalaisten "you must visit us sometime" käytännössä tarkoittaa, niin todennäköisesti ei koskaan astu jalallaan maahan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi te ette lue sitä Trumpin twiittiä kokonaisuudessaan? Miksi luotatte johonkin ylen toimittajaan?
....The Prime Minister was able to save a great deal of expense and effort for both the United States and Denmark by being so direct. I thank her for that and look forward to rescheduling sometime in the future!
Tyypillistä median twistausta. Harva ihminen täälläkään edes lukee Trumpin twitteristä niitä twiittejä itse, lukevat näitä juttuja vain median filtterin kautta ja saavat idean.
Itse twiitit oli loistavia ja suuri osa pitää niistä ja tästä Trumpin liikkeestä.
Kannattaisi ihan suosiolla luoda se twitter ja seurata presidentti Trumpia itse niin saa ne twiitit suoraan ilman median twistausta.
Missähän haavemaailmassa elät? Trumpin sekavista, lapsellisista aivopieruista ja oudoista narsistisista valheista Twitterissä ei pidä kukaan muu kuin hänen kulttiseuraajansa, jotka ovat tässä maailmassa pikkuinen vähemmistö.
Vierailija kirjoitti:
Poliittinen pelisilmä oli nolla Tanskan pääministerillä. Yhdysvaltain presidentti ei ole koskaan tehnyt virallista valtiovierailua Tanskaan. Medianäkyvyyden menetys ja mahdollisuus markkinoida tanskalaisia yrityksiä kuihtui kasaan. Neuvotteluiden ja diplomaattisuhteiden hoitamisen aivan peruslähtökohta on kuunnella, mitä toisella on sanottavana, vaikka tietäisit jo etukäteen, että vastaat kumppanin ehdotukseen kieltävästi. Yhdysvaltain presidentin valtiovierailu olisi ollut lisäksi suuri hetki kuningattarelle.
Täh? Sekä George Bush että Bill Clinton ovat tehneet virallisen valtiovierailun Tanskaan ja Obama kävi 2 kertaa epävirallisella vierailulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missähän haavemaailmassa elät? Trumpin sekavista, lapsellisista aivopieruista ja oudoista narsistisista valheista Twitterissä ei pidä kukaan muu kuin hänen kulttiseuraajansa, jotka ovat tässä maailmassa pikkuinen vähemmistö.
No jaa, onhan hänen twiiteillä sentään komedia-arvoa. Saa aina päivän naurut kun kyseisen tampion twittertilillä käy ihmettelemässä.
Trump on äijä. Trumppia ei huvittanut lähteä höpöttämään joutavia jonkun tanskalaisnaikkosen kanssa, hoiti homman parilla tviitillä.
Sen voi antaa Venäjälle ilmaiseksi.