Millainen on miehekkäin tuntemasi mies?
Kysymys otsikossa. Kuvaile mieshenkilöä, joka on kaikista maskuliinisin ja miesmäisin jonka tunnet. Mitä miehisyys sinulle merkitsee? Ulkonäköä ja fyysisiä ominaisuuksia vai henkistä puolta, luonnetta jne. vai kenties molempia?
Kommentit (67)
Katson miehessä sekä ulkonäköä että luonnetta. Komeus ja kohtuulliset lihakset ovat plussaa, mutta eivät yksin riitä. Loppujen lopuksi tärkeintä on kuitenkin henkinen yhteensopivuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellinen miehekkyys on sitä, että ottaa vastuun itsestään ja omista tekemisistään sekä perheestään, jos sellainen sattuu olemaan. Seisoo sanojensa ja tekojensa takana.
Olen juuri tuollainen, mutta kukaan ei ole kutsunut miehekkääksi. Kyllä se miehekkyys taitaa ulkonäöstä tulla, jos on tullakseen.
Mä en ole ikinä kutsunut ketään ääneen miehekkääksi. Ei se tarkoita, etteikö miehekkäitä miehiä olisi ympärillä.
Miksi näin? Tarkoitatko, että miehekkyys on sinulle joku tabu? Koet menettäväsi jotain, kun teet vilpittömän, positiivisen huomion jostakusta miehestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellinen miehekkyys on sitä, että ottaa vastuun itsestään ja omista tekemisistään sekä perheestään, jos sellainen sattuu olemaan. Seisoo sanojensa ja tekojensa takana.
Tämä. Ulkoisilla seikoilla on loppujen lopuksi hyvin vähän merkitystä.
Miehekäs voi olla mutta kyllä mun mielestäni maskuliinisuus tarkoittaa jykevää leukaa, pitkää, leveäharteista miestä. Eri asia sitten että pitääkö maskuliinisistä miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on klassinen esimerkki miten naiset haluaisivat ajatella ja uskoa miehekkyyden olevan, sekä todistavat näin suullaan. Alapää kostuu kuitenkin varsin erilaisesta miestyypistä.
Väärin. Kun mies on kaiken tämän hyvän lisäksi parimetrinen lihaskimppu hyvässä ammatissa ja kuuluu ylimpään tulodesiiliin, elämä on täydellistä. ❤️
"Miehisyyttä tai sen puutetta saa arvostella, tasoja ei ole olemassa, naiset ovat uniikkeja lumihiutaleita, miehet homogeeninen massa jota sopii ahtaa laatikoihin ja naisen tehtävänä ei ole miellyttää ketään! Eikä unohdeta toksista maskuliinisuutta!"
Palstan naisten skitsofreeninen maailma.
Vierailija kirjoitti:
"Miehisyyttä tai sen puutetta saa arvostella, tasoja ei ole olemassa, naiset ovat uniikkeja lumihiutaleita, miehet homogeeninen massa jota sopii ahtaa laatikoihin ja naisen tehtävänä ei ole miellyttää ketään! Eikä unohdeta toksista maskuliinisuutta!"
"Sikamiehet esineellistää naisia!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen juuri tuollainen, mutta kukaan ei ole kutsunut miehekkääksi. Kyllä se miehekkyys taitaa ulkonäöstä tulla, jos on tullakseen.
Mä en ole ikinä kutsunut ketään ääneen miehekkääksi. Ei se tarkoita, etteikö miehekkäitä miehiä olisi ympärillä.
Miksi näin? Tarkoitatko, että miehekkyys on sinulle joku tabu? Koet menettäväsi jotain, kun teet vilpittömän, positiivisen huomion jostakusta miehestä?
Ei se ole mulle mikään tabu. Miehekkyys ei ole mulle positiivinen eikä negatiivinen asia. Vähän sama kuin sanoisin että "Olet todella vaaleahiuksinen mies." Pitäiskö tuo ottaa kehuna?
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos tekisit osan läksyistä vaikka jo tänään niin olisi viikonloppuna sitten enemmän aikaa vaikka pelata?
Oma mieheni, ja siksi hänet valitsinkin. Oman arvonsa tunteva, ei anna kenenkään pompottaa itseään, vaikka onkin joustava, ja ottaa muut huomioon. Priorisoi aina minut kaiken yli. On sanansa mittainen, ja tekee sen mitä on luvannut, vaikka olisi viimeinen tekonsa. Ei hauku, eikä kommentoi rumasti ketään, ei vilkuile muiden hameiden perään. Ei häpeile sanoa mitä mieltä on, tai ettei tee jotain sellaista mitä mukamas "kaikki muut miehet tekee". Itkee silloin kun itkettää, eikä välitä yhtään ketä silloin on ympärillä, toki itkee sen 2 kertaa vuodessa, mutta kuitenkin. Ei venkoile, eikä keksi tekosyitä tekemiselleen/tekemättä jättämisilleen. saa pyytää anteeksi, ja on empaattinen toisia kohtaan. Auttaa aina heikommassa tilanteessa olevia, mutta ei kuitenkaan anna huiputtaa itseään. Jämäkkä, huolehtivainen minua ja läheisiään kohtaan, ei mikään kaikkien naurattaja ja pelle, vaikka omaakin hyvän huumorintajun, siis samanlaisen kuin minulla.
Tuossa nyt jotain mitä heti tuli mieleen. Varmasti on muitakin piirteitä vielä.
Ai niin joo, luettelinkin tosiaan hyvän ihmisen tuntomerkkejä, enkä pelkästään maskuliinisen miehen, noh sopii kaikkiin sukupuoliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole mulle mikään tabu. Miehekkyys ei ole mulle positiivinen eikä negatiivinen asia. Vähän sama kuin sanoisin että "Olet todella vaaleahiuksinen mies." Pitäiskö tuo ottaa kehuna?
Uskon että hiusten väri on useimmille miehille neutraali asia. Kun taas jos nainen sanoo miestä miehekkääksi, se tulkitsan selkeäksi kehuksi ja siinä on usein eroottinen lataus.
Koen että fyysisellä/biologisella miehekkyydellä/naisellisuudella ei ole loppujen lopuksi väliä. Tärkeään on se, miten kohtelet muita ihmisiä ja luontoa eikä sillä ole tekemistä sukupuolen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos tekisit osan läksyistä vaikka jo tänään niin olisi viikonloppuna sitten enemmän aikaa vaikka pelata?
Mitäpä jos opettelisit argumentoimaan mukahauskojen ikuisuuslällätyksien sijasta?
Vierailija kirjoitti:
Oma mieheni, ja siksi hänet valitsinkin. Oman arvonsa tunteva, ei anna kenenkään pompottaa itseään, vaikka onkin joustava, ja ottaa muut huomioon. Priorisoi aina minut kaiken yli. On sanansa mittainen, ja tekee sen mitä on luvannut, vaikka olisi viimeinen tekonsa. Ei hauku, eikä kommentoi rumasti ketään, ei vilkuile muiden hameiden perään. Ei häpeile sanoa mitä mieltä on, tai ettei tee jotain sellaista mitä mukamas "kaikki muut miehet tekee". Itkee silloin kun itkettää, eikä välitä yhtään ketä silloin on ympärillä, toki itkee sen 2 kertaa vuodessa, mutta kuitenkin. Ei venkoile, eikä keksi tekosyitä tekemiselleen/tekemättä jättämisilleen. saa pyytää anteeksi, ja on empaattinen toisia kohtaan. Auttaa aina heikommassa tilanteessa olevia, mutta ei kuitenkaan anna huiputtaa itseään. Jämäkkä, huolehtivainen minua ja läheisiään kohtaan, ei mikään kaikkien naurattaja ja pelle, vaikka omaakin hyvän huumorintajun, siis samanlaisen kuin minulla.
Ai niin joo, luettelinkin tosiaan hyvän ihmisen tuntomerkkejä, enkä pelkästään maskuliinisen miehen, noh sopii kaikkiin sukupuoliin.
Ihana! Entä millainen miehesi on ulkonäöltään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos opettelisit argumentoimaan mukahauskojen ikuisuuslällätyksien sijasta?
Voi voi, käskikö äiti siivota huoneen ja nyt kiukuttaa?
Ulilauta on pilannut tämän maan nuoret miehet. Sitten ihmetellään kun ei löydy naista...
Miehet aina kuvittelevat, että lihaksilla ja pullistelulla saa naisia. Minut ainakin hurmattiin aivoilla, enkä ole ainoa. Kehittäkää älyänne ja opiskelkaa, älkääkä miettikö täällä palstoilla jotain miehekkyyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana! Entä millainen miehesi on ulkonäöltään?
186 cm pitkä, 96kg painava, tumma tuuhea tukka, täällä hetkellä ranskanletillä, kihara musta 10cm kokoparta, vangitsevat sekaväriset silmät. Tällä hetkellä likaisen ruskean sävyinen iho(rusketus on tuollainen). Mieleenpainuvannäköinen, varsinkin silmät jää monelle mieleen.
Pitkä, hyvin matalaääninen, oman tilansa ottava, hieman ylpeä tai avoimesti itseään arvostava (eli ei itseään vähättelevä ja epävarma.
Jussi Halla-aho