Millainen on miehekkäin tuntemasi mies?
Kysymys otsikossa. Kuvaile mieshenkilöä, joka on kaikista maskuliinisin ja miesmäisin jonka tunnet. Mitä miehisyys sinulle merkitsee? Ulkonäköä ja fyysisiä ominaisuuksia vai henkistä puolta, luonnetta jne. vai kenties molempia?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellinen miehekkyys on sitä, että ottaa vastuun itsestään ja omista tekemisistään sekä perheestään, jos sellainen sattuu olemaan. Seisoo sanojensa ja tekojensa takana.
Olen juuri tuollainen, mutta kukaan ei ole kutsunut miehekkääksi. Kyllä se miehekkyys taitaa ulkonäöstä tulla, jos on tullakseen.
Mä en ole ikinä kutsunut ketään ääneen miehekkääksi. Ei se tarkoita, etteikö miehekkäitä miehiä olisi ympärillä.
Vierailija kirjoitti:
Todellinen miehekkyys on sitä, että ottaa vastuun itsestään ja omista tekemisistään sekä perheestään, jos sellainen sattuu olemaan. Seisoo sanojensa ja tekojensa takana.
Tämä. Ulkoisilla seikoilla on loppujen lopuksi hyvin vähän merkitystä.
Pitkä, harteikas, tukeva, parrakas, matalaääninen. Duunari, osaa korjata ja rempata tyyliin kaiken mikä kodissa/autossa/pyörässä vaan voi hajota. Luonne: rauhallinen, vakaa, järkevä, vastuullinen. 100% luotettava. Sai melko nuorena vahinkolapsen silloisen tyttöystävänsä kanssa: eron tullessa hän jäi omasta halustaan lapsensa lähihuoltajaksi ja on mitä parhain ja omistautunein isä tälle.
^ Ystävämieheni . Hänessä yhdistyy miehekäs ulkonäkö ja miehekäs luonne, loppujen lopuksi aika harvasta miehestä löytyy molemmat.
No mies, joka on sinut miehuutensa kanssa. Tasapainoinen. Isokokoinen, jykevä, kunnon sängen kasvu. Miehekäs, kantava ääni. Vastuunottaja. Ei valita ämmämäisesti tai nalkuta. Seksi kiinnostaa, aina. Mies, joka pitää perheensä puolta. Osaa asettaa hetkellisesti omat tarpeensa vaadittaessa sivuun esim pikkuvauva-arki, toisin sanoen on aikuinen mies,
Ei ole avuton, vaan osaa ns miesten hommia kuten vaihtaa autoon renkaat ja ymmärtää miten televisioon saa kanavat toimimaan.
Oma mieheni, joka on pitkä, komea, lihaksikas, voimakas, jykevä leuka, seksikäs, hyvä sängyssä, lojaali, huomioiva ja huumorintajuinen. Mieheni tekee ruumiillista työtä, joten lihakset eivät ole salilta peräisin. Jotenkin arvostan sitä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Tämä miljoona kertaa!
Oma mieheni on tuollainen. Hän on mahtava isä ja tasa-arvoinen kumppani. Hänen miehekkyytensä ei tarvitse pönkitykseksi väsyneitä sukupuolistereotypioita, vaan hän korjaa lasten vaatteet ompelukoneella, opettelee kokkaamaan vegaaniruokaa ja leipoo loistavaa ciabattaa.
Lisäksi hänellä on upea parta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli aiemmin töissä armeijassa, nykyään vankilassa murhasta. Entinen nyrkkeilijä, valtava kalju tatuoitu lihasvuori. Käyttää steroideja ja aiemmin ainakin suonensisäisiä huumeita. Kestää semmoisen määrän pirtua että sillä kaatuisi puolentusinaa tavallista tallaajaa. Penkistä nousee reippaasti yli 200 kg. Muijan ottaa väkisin, jos ei suosiolla suostu.
Ja sitten sä heräsit kurkku peräsuolessa.
😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen juuri tuollainen, mutta kukaan ei ole kutsunut miehekkääksi. Kyllä se miehekkyys taitaa ulkonäöstä tulla, jos on tullakseen.
Minun mieheni on myös yllä mainitun kaltainen, mutta en minä häntä miehekkääksi sanoisi. Hän on hyvä mies, aivan paras, enkä vaihtaisi häntä kehenkään muuhun, mutta miehekkyys tulee tietynlaisesta olemuksesta, eleistä ja ulkonäöstä.
Eihän naisellisuuskaan tule siitä, että hoitaa itsensä, perheensä ja seisoo sanojensa takana. Rinnastan kuitenkin, että nämä kaksi sanaa tarkoittavat samankaltaisia asioita, mutta vastakkaisissa sukupuolissa.
Mike Cernovich, amerikkalainen journalisti
Jason Momoa the Frontier-sarjassa.
Vaikea ymmärtää miten sellaista miestä voi edes olla olemassa tässä aikakaudessa jossa iso osa miehistä on pullaposkisia heiveröisiä konttorirottia.
Pienikokoinen ja hoikka, mutta atleettinen, vahva ja ketterä. Rohkea, suojeleva ja viisas. Syvä-ääninen, nopeaälyinen ja suoraselkäinen (henkisesti ja fyysisesti). Asettaa rakkaimpansa itsensä edelle.
Rakastan ❤️
Sellainen mies, joka pitää puolisonsa puolia. Huolehtivainen ja vastuuntoinen vaimoaan ja lapsiaan kohtaan. Ystävällinen rehti mies.
Itse en ainakaan ole. Pitkät vaaleat hiukset, meikkaan, pukeudun naisellisesti, olen 154cm ja 48kiloa. En siis mikään miehekäs nainen. :D femiiniset miehet viehättävät pehmeyden, lempeyden ja kiltteyden takia. Enkä nyt tarkoita palstan kiltti.miesmäistä sekoilua vaan oikeasti kilttiä ja hyväsydämistä ihmistä.
-eri