Onko soveliasta nimetä lapsensa nimellä, joka on käytössä myös serkun lapsella?
Lapselle pitäisi keksiä nimi. Se molempien makuun oleva nimi sitten löytyi kuin löytyikin ja se lyötiin lukkoon. Nytpäs minä kananaivo sitten muistinkin, että voihan nenä, serkkutytöllähän on suunnilleen ala-asteikäinen poika, jolla on tismalleen sama etunimi. Emme ole koskaan olleet läheisiä, en edes tiedä missäpäin maata he perheineen nykyisin asuvat. Eipä oikein koskaan ole tullut vietettyä aikaa kuin lapsena kerta vuoteen joulun illanistujaisissa.
Tuleeko tästä nyt kamala kriisi, kannattaisiko suosiolla jatkaa nimipohdintoja? Meneekö puoli sukua nyt aivan sekaisin tahoillaan? Kaipa tuota tulee serkkua viimeistään seuraavien hautajaisten kohdatessa nähtyä, siinäpäs esittelet yhtä elmeriä toiselle. Sukunimi sentään on eri.
Suuret on murheet taas. Pitääkö tässä nyt lähtä kaivelemaan serkun puhelinnumeroa sukulaisilta ja soittaa pieni ylläripuhelu heille?
Kommentit (4)
Minulla on kaksi samannimistä serkkua. Ovat myös keskenään serkukset, enkä ole kuullut että ketään olisi haitannut että etunimi on sama. Sukunimi tosin on eri.
Vois ajatella niinkin, ettää jos tämä alkuperäkaima on kiva poika, niin ihan senkin takia. Onhan noita. Iso-Paavo, pikku-Paavo.
Minä olen Katri ja ko nimi kulkee suvussa aina jossain muodossa. On Kaisaa ja Katriinaa. Ei haittaa.
En mä edes muista täysin varmasti minkä nimisiä lapsia serkuillani on. Ja mulla on vain 6 serkkua. Mies ei muista edes omien serkkujensa nimiä, saati ole koskaan kuullut heidän lastensa nimiä. Eli jos kyse ei ole läheisestä ihmisestä, jota tapaa viikoittain niin mitä väliä.