Mitä olet ajatellut tehdä "sitten joskus"
Tuli asiasta töissä puhetta ja enemmistö epäili, että "sitten joskus" suunnitellut asiat jäävät pelkän ajatuksen tasolle.
Mitä ovat sinun "sitten joskus" suunnittelemasi asiat?
Kommentit (28)
Ostaa omistusasunnon, rakentaa mökin, hankkia koiran. Eikä ole oikeasti mitään hyvää syytä lykätä mitään näistä.
Toteutan haaveet nyt enkä siten joskus. Sitten joskus vain nautin kaikista nykyisin tekemistäni päätöksistäni.
Reissaan sitten kun lapset kasvaneet.
Kunnostan kotitilaani eläkkeellä.
Siivoan kaapit joskus kun on pitkästi lomaa (mulla harvemmin ja käytänkin sen mieluummin lepoon).
Vierailija kirjoitti:
Lapsen
Onko vielä paljon aikaa odotella?
En enää elä sitten joskus elämää. Nyt on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Reissaan sitten kun lapset kasvaneet.
Kunnostan kotitilaani eläkkeellä.
Siivoan kaapit joskus kun on pitkästi lomaa (mulla harvemmin ja käytänkin sen mieluummin lepoon).
Ne reissut ovat monella jääneet tekemättä.
Ostan asunnon Teneriffalta ja asun osan vuodesta siellä. Ehkä asun sen toisenkin osan jossain muualla kuin nykyisessä paikassa. Nyt ei viitsi lasten takia muutella.
Opiskella. Olen päässyt etenemään urallani ilman jatkokouluttautumista ihan mukavasti ja työ on pysynyt mielenkiintoisena. Tämän takia olen lykännyt opiskelun aloittamista.
Haastavammat hommat ovat nostaneet mukavasti palkkaani ja minulla on tulotasooni sopiva asuntolaina. Ja kappas, kun taas opiskelun aloittaminen liukui sinne joskus-aikaan...
Raha nyt rajoittaa joitakin projekteja, ei sillä, ettenkö saisi säästettyä, mutta jotain tärkeämpää tuntuu aina tulevan väliin.
Ts. Muutama pitkään haaveiltu kaukomatka on tekemättä.
Kaikki suunnitelmat on aluksi haaveita. Osalla toki ne sellaiseksi jääkin, mutta jos joskus aikoo elämäänsä jotenkin muuttaa, ensin täytyy päättää suunta.
Kyllä mä heti toteutan kaikki sitkut kun saan rahat kasaan. Parhaillaan käynnissä haave nro 1 (tähän meni rahaa 1500) jonka ansiosta onnistuu haave 2 ja haave 3 ja haave 4 sitä mukaa kun säästöjä kertyy.
Sen pidemmälle en ole vielä miettinyt :)
Mutta en jää odottamaan että vasta muut ihmiset teksivät haaveistani totta. Esim. haaveilen matkustamisesta mutta en uskalla matkustaa yksin - > jään säästöineni kotiin odottamaan elämääni miestä jonka kanssa matkustaa. Ei! Kasvatan uskallustani ja lähden matkalle yksin.
Vierailija kirjoitti:
Digitoida mun kaikki negat.
Jos negoja on monelta vuodelta se olis aika "Back to the future"
Muutan lämpimään maahan talvikausiksi, kun lapset aikuistuneet ja työt antaa periksi.
Outoa, olen 35 ja tajusin, ettei minulla ole sitkun haaveita. Koti on hankittu, lapset on hankittu ja reissuja kun suunnittelen niin toteutan ne yleensä vuoden sisällä.
En ole rikas, olen oppinut haluamaan asioita joihin minulla on varaa.
Eikö kellään ole haaveita tai ikuisuusprojekteja?