Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi v*ttu, mies kosi!

Vierailija
20.08.2019 |

Ja mä en halua missään tapauksessa naimisiin. En saanut sanottua muuta kuin että katsotaan. Rakastan tuota miestä, mutta en vain tahdo naimisiin. En ole koskaan ollut mikään prinsessaleikkien ystävä ja mielestäni avioliitto on typerää, ellei nyt ole uskossa ja kaipaa jotain henkeä siunaamaan elämän valintansa. Mitä hittoa mä teen? Meillä on jo yhteinen asuntolaina, kolme koiraa, kaksi lasta ja farkkuvolvo. Mihin hittoon tuo tarvitsee vielä häät?

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ongelmat... Et kyllä oikeesti antsaitse miestäs ap.

Vierailija
22/72 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee se minkä jokainen suomalainen nainen osaa tehdä kun kaikki on hyvin eli pilaa kaikki ja sen jälkeen uhriudu. Sun tulevaisuus on asunto täynnä kissoja ja tupakan ketjupolttoa kurttunaamalla parvekkeella.

Juuri näin. Pelasta mies järkyttävältä kohtalolta ja eroudu sekä hakeudu tuollaiseen yllämainittuun positioon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaukset taattua av:ta.

Niin kovin naurattaa aina kun tän palstan avaa 😊

Vierailija
24/72 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avioliitossa kannattaisi kyllä olla, kun on yhteistä noin paljon, kuten nuorileskikin tuossa jo sanoi. Koskaan ei tiedä, mitä elämässä tapahtuu, on hyvä turvata selustansa.

Onko naimisiinhaluamattomuutesi joku periaate, vai onko sille jotain oikeita syitäkin? Ainahan voit sanoa "Kyllä, mutta minä määrään päivän".

Molemmilla on oma omaisuutensa. Minulla esimerkiksi reilusti yli puoli miljoonaa euroa sijoituksina ja arvopapereina. Vaikka mies jättäisi minut tähän kuin nallin kalliolle, minä pärjäisin taloudellisesti lasten kanssa.

Tienaan myös enemmän kuin mieheni.

Jos, siis JOS harkitsisin avioliittoa niin vaatisin avioehdon turvaamaan omaisuuteni, lisäksi sulkisin miehen perinnön ulkopuolelle testamentilla.

Nyt avoliitossa ollessa on helppoa, jos minä potkaisen tyhjää niin lapset perivät puoliksi omaisuuteni. Kaiken tämän lisäksi pidän avioliittoa vanhentuneena, aikansa eläneenä instituutiona ja enemmän tosiaan uskovaisten juttuna. -Ap

Vierailija
25/72 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avioliitossa kannattaisi kyllä olla, kun on yhteistä noin paljon, kuten nuorileskikin tuossa jo sanoi. Koskaan ei tiedä, mitä elämässä tapahtuu, on hyvä turvata selustansa.

Onko naimisiinhaluamattomuutesi joku periaate, vai onko sille jotain oikeita syitäkin? Ainahan voit sanoa "Kyllä, mutta minä määrään päivän".

Molemmilla on oma omaisuutensa. Minulla esimerkiksi reilusti yli puoli miljoonaa euroa sijoituksina ja arvopapereina. Vaikka mies jättäisi minut tähän kuin nallin kalliolle, minä pärjäisin taloudellisesti lasten kanssa.

Jos, siis JOS harkitsisin avioliittoa niin vaatisin avioehdon turvaamaan omaisuuteni, lisäksi sulkisin miehen perinnön ulkopuolelle testamentilla.

Nyt avoliitossa ollessa on helppoa, jos minä potkaisen tyhjää niin lapset perivät puoliksi omaisuuteni. Kaiken tämän lisäksi pidän avioliittoa vanhentuneena, aikansa eläneenä instituutiona ja enemmän tosiaan uskovaisten juttuna. -Ap

Entä jos sinä kuolet, niin pystyykö mies jatkamaan elämistä lasten kanssa kodissanne normaaliin tapaan? Kannattaa ottaa myös sekin vaihtoehto huomioon, jos toinen sairastuu vakavasti. Ei voi osallistua päätöksiin, jos ette ole aviopari. Olet myös sivustakatsoja elämänkumppanin hautajaisissa yms.

Vierailija
26/72 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok! Sitten sun varmaan kannattaa muistuttaa miestäsi siitä, että aiemmin puhuitte, että naimisiin ei mennä, ja kertoa, että asiat on hyvin just noin.

- eri

Vierailija
27/72 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasten perintö on avioliitossa ihan yhtä helppoa. Sen sijaan lasten elintaso voi laskea roimasti, jos avopuolisolla ei ole varaa ylläpitää lapsille samaa elintasoa yksin toisen vanhemman kuoltua.

Vierailija
28/72 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos sinä kuolet, niin pystyykö mies jatkamaan elämistä lasten kanssa kodissanne normaaliin tapaan? Kannattaa ottaa myös sekin vaihtoehto huomioon, jos toinen sairastuu vakavasti. Ei voi osallistua päätöksiin, jos ette ole aviopari. Olet myös sivustakatsoja elämänkumppanin hautajaisissa yms.

Pystyy kyllä. Molemmilla on sen verran omaisuutta että voidaan maksaa talo yksinkin. Hautajaisia en halua miettiä, mutta jos ainoa syy on mennä naimisiin on se, että saan valita toiselle hautakiven, niin tää avoliitto sopii mulle paremmin kuin hyvin. - Ap

Vierailija
29/72 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mua vtuttaa kun mies ei kosi, olen kyllä vihjaillut...täytyy aloittaa suorempi lähestyminen asiassa.

Vierailija
30/72 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mua vtuttaa kun mies ei kosi, olen kyllä vihjaillut...täytyy aloittaa suorempi lähestyminen asiassa.

Kosi itse! Jos se on mitä haluat niin ota härkää sarvista. - Ap

Vierailija
31/72 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto mikä rahanahne äm. mä

Vierailija
32/72 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinua yhtään kiinnosta mitä miehesi haluaa tai toivoo? Miksi hän on muuttanut mieltään? Kokeeko hän, että nykyinen asetelma jättääkin hänet epäreilusti tyhjän päälle, vai haluaisiko hän sittenkin näyttää sitoutumisenne myös muiden edessä, tunnustetulla tavalla?

Mitäpä jos kuuntelisit miestäkin, ja teette päätöksenne rauhallisesti. Kuulostat keskenkasvuiselta jankuttamassa "mutku mä en haluu, en haluu, äääää". Kai sinulla joitain järkeviäkin perusteita on, nojaa niihin.

Avioliitto on juridinen ja taloudellinen sopimus, mitä tekemistä sillä uskonnon kanssa on?

Vierailija
33/72 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin portit auki vapauteen

Samaa mieltä, oksentaisin ja lähtisin menee jos joku kehtais noin tehdä

Vierailija
34/72 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinua yhtään kiinnosta mitä miehesi haluaa tai toivoo? Miksi hän on muuttanut mieltään? Kokeeko hän, että nykyinen asetelma jättääkin hänet epäreilusti tyhjän päälle, vai haluaisiko hän sittenkin näyttää sitoutumisenne myös muiden edessä, tunnustetulla tavalla?

Mitäpä jos kuuntelisit miestäkin, ja teette päätöksenne rauhallisesti. Kuulostat keskenkasvuiselta jankuttamassa "mutku mä en haluu, en haluu, äääää". Kai sinulla joitain järkeviäkin perusteita on, nojaa niihin.

Avioliitto on juridinen ja taloudellinen sopimus, mitä tekemistä sillä uskonnon kanssa on?

Tottakai kiinnostaa. Hänen toiveidensa vuoksi meillä on kaksi lasta yhden sijaan. Hänen toivoidensa vuoksi asumme omakotitalossa, emme kerrostalossa kaupungin keskustassa.

Ja nimenomaan, se juridinen ja taloudellinen sopimus on se syy, miksi en tahdo naimisiin. Nyt on hyvin. Molemmat pärjää, jos toista ei jostain syystä enää kuvioissa ole. Lapset ainoita perijöitä.

Itse en myöskään kaipaa tunnustusta keneltäkään muulta meidän välisestä suhteesta.

Kyllä, aion miehelle tänään muistuttaa että en ole muuttanut, enkä muuttamassa mieltäni. - Ap

Vierailija
35/72 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä huonoa siinä avioliitossa on? Muuta kuin "en pidä ajatuksesta"? En näe kieltäytymisessäsi muuta syytä kuin halusi pitää takaovi auki.

Vierailija
36/72 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä huonoa siinä avioliitossa on? Muuta kuin "en pidä ajatuksesta"? En näe kieltäytymisessäsi muuta syytä kuin halusi pitää takaovi auki.

Olen sen nyt useampaan kertaan tänne kirjoittanut, miksi en tahdo.

Entäs jos kokeilisit lukea?

Vierailija
37/72 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos löytyy joku parempi nii jätät miehen samantien?

Vierailija
38/72 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en myöskään kaipaa tunnustusta keneltäkään muulta meidän välisestä suhteesta.

Kyllä, aion miehelle tänään muistuttaa että en ole muuttanut, enkä muuttamassa mieltäni. - Ap

Ei jäänyt epäselväksi että sinä et sitä kaipaa. Mutta entä jos miehesi kaipaa? Miksi haluat kieltää sen häneltä, jos itselläsi ei mikään muuttuisi? Monelle se aviolupauksen tuoma sitoumus sekä legitiimi asema puolisona on todella tärkeä asia henkisesti (ymmärsin jo että sinulle ei ole). Voi olla, että sen tärkeys on valjennut miehellesi vasta vuosien varrella.

Avioehdon voi tehdä, aviopuoliso ei peri ilman testamenttia jos lapsia on.

Vierailija
39/72 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jäänyt epäselväksi että sinä et sitä kaipaa. Mutta entä jos miehesi kaipaa? Miksi haluat kieltää sen häneltä, jos itselläsi ei mikään muuttuisi? Monelle se aviolupauksen tuoma sitoumus sekä legitiimi asema puolisona on todella tärkeä asia henkisesti (ymmärsin jo että sinulle ei ole). Voi olla, että sen tärkeys on valjennut miehellesi vasta vuosien varrella.

Avioehdon voi tehdä, aviopuoliso ei peri ilman testamenttia jos lapsia on.

Miksi ap:n pitäisi tehdä kaikki niinkuin mies haluaa? Mies on jo sanellut lapsien lukumäärän ja asumismuodon. Nyt pitäisi vielä naimisiin mennä kun mies kieli pitkällä odottaa lakiosuutta ap:n perinnöstä? Ohis.

Vierailija
40/72 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sen nyt useampaan kertaan tänne kirjoittanut, miksi en tahdo.

Entäs jos kokeilisit lukea?

Ja kaikki niistä kiteytyy "En tahdo koska en vaan tahdo"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän