Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohta vuoden ikäinen vauva ja äidin selkä ei kestä

Vierailija
20.08.2019 |

Mun ristiselkä on aivan älyttömän kipeä. Ja silti on koko ajan kuroteltava ja nosteltava kääntyilevää ja äkkiliikkeistä 11 kk vauvaa joka painaa lähemmäs 13 kiloa, saatikka vauvaa pitää jaksaa kantaa. Itku pääsi jo tänään kun sattuu niin paljon. Öisin en nuku kivulta. Mitä tässä voi oikein tehdä? Alan olla epätoivoinen

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitä pitää kantaa ja nostella niin paljon?

Vierailija
2/27 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuon ikäinen jo kävellä osaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää nostella ja kanniskella?

Vierailija
4/27 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää jumpata selkää, pakaroita ja vatsalihaksia. Se auttaa parissa viikossa.

Vierailija
5/27 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene osaavalle osteopaatille, kalevalaiselle tai perinteiselle jäsenkorjarille..

Vierailija
6/27 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan siis normi pinnasängystä poisottaminen tai sinne laittaminen. Esim. öisin heräilee useasti kun on kääntynyt vatsalleen, tällöin minun tulee kääntää hänet selälleen. Vaipan vaihdan sohvalla josta kannan hänet tarvittaessa pesulle kylppäriin, en siis mitenkään erityisen usein huvikseen nostele. Ei tahdo selkä kestää näitäkään.

Apuja ottaisin mielelläni vastaan jos vain jollakulla olisi sellaista antaa. Kiitos. Ap

Vierailija
7/27 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärissä olet käynyt? Ja mitään ns vikaa ei ole?

Sun pitää treenata vatsa- ja selkälihakset kuntoon. Nyt alkuun kait joudut vähän buranaakin syömään, että voisit untakin saada.

Vierailija
8/27 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene osaavalle osteopaatille, kalevalaiselle tai perinteiselle jäsenkorjarille..

Vierailija
9/27 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan siis normi pinnasängystä poisottaminen tai sinne laittaminen. Esim. öisin heräilee useasti kun on kääntynyt vatsalleen, tällöin minun tulee kääntää hänet selälleen. Vaipan vaihdan sohvalla josta kannan hänet tarvittaessa pesulle kylppäriin, en siis mitenkään erityisen usein huvikseen nostele. Ei tahdo selkä kestää näitäkään.

Apuja ottaisin mielelläni vastaan jos vain jollakulla olisi sellaista antaa. Kiitos. Ap

Siirrä nukkumaan tavalliseen sänkyyn turvalaidan kanssa. Siirry housuvaippoihin. Käytä peppupyyhkeitä jolloin ei tarvitse kantaa pesulle. Tuo on jo iso lapsi, taapero, ei vauva.

Tuota nukkuma-asennon kääntämistä en tajunnut.

Ja jumppaa selkää.

Vierailija
10/27 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet liian huonossa kunnossa+ hoidat taaperoa kuin vauvaa. 11kk ikäistä vauvaa ei tarvitse nukkuessaan käännellä ja tuon ikäistä voi kannustaa liikkumaan eteenpäin muutoinkin kuin äidin kantamana. P.S. harrasta jumppaa ja venyttele, niin saat kropan kuntoon.

Vierailija
11/27 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä voi tehdä? Öööö... Käydä lääkärissä?

Vierailija
12/27 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vatsalihasten erkaumaa? Se voi aiheuttaa selkävaivoja. Hoida se kuntoon. Ja tosiaan lasta voi kannustaa liikkumaan itse ja nukuttaa taaperosänkyyn, jos ei kiipeä alas ihan päättömästi. Vaihda vaippa kosteuspyyhkeiden avulla, pyydä vaikka itse kiipeämään sohvalle vaipanvaihtoa varten. Lapsen isä voi pestä pyllyn huolellisesti aamulla ennen töihin lähtöä ja illalla ennen nukkumaan menoa.

Vierailija
13/27 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiysfysioterapeutilla käyminen voisi olla hyvä ajatus. Onko sulla erkaumaa tutkittu? Se voi olla syyllinen selkäkipuihin.

Jätä omaan arvoonsa nuo kommentit vauvasi "vääränlaisesta" hoitamisesta. Kyllä tuon ikäisessä kantamista ja muuta käsityötä riittää. Selkä täytyy saada kuntoon.

Vierailija
14/27 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun täytyy vaan jumpata. Ja pitää huoli, että nostat oikein. Fyssarilla kannattaa käydä.

Voisiko vessaan laittaa jonkun tason vaipanvaihtoa varten?

Erlaisia kantoapujahan on olemassa jos joutuu paljon kantamaan.

https://www.jollyroom.fi/lastentarvikkeet/kantoreput-kantoliinat/kantor…

Itse olen miettinyt tuollaista kun lapsi on jo iso mutta joskus sylintarve yllättää.

Vierailija
15/27 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon samaa kuin muutkin: fysioterapeutille, joka tutkii ja neuvoo sulle liikkeitä. Mitään oikotietä asiaan ei ole. Raskaus kadottaa voiman keskivartalosta, joskus sen palauttamiseen tarvitaan apua.

Sitä mä ihmettelen, miten niin moni (vai onko kyseessä sama ihminen?) kysyy, miksi kannat ja nostelet vauvaa.... Haloo! Sehän nyt on yksi ihan perustavanlaatuinen vauvanhoitoon kuuluva juttu.

Vierailija
16/27 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siirrä nukkumaan tavalliseen sänkyyn turvalaidan kanssa. Siirry housuvaippoihin. Käytä peppupyyhkeitä jolloin ei tarvitse kantaa pesulle. Tuo on jo iso lapsi, taapero, ei vauva.

Tuota nukkuma-asennon kääntämistä en tajunnut.

Ja jumppaa selkää.

11kk on nimenomaan vauva eikä taapero, ei tuonikäinen vielä edes kävele välttämättä ollenkaan.

Itse joudun nostamaan ja kantamaan omaa 1.5 vuotiasta (taaperoa) monta kertaa päivässä. Ei päästäisi mihinkään jos vain odottelisi, että pikkuinen kävelisi reippaasti vieressä. Luultavasti vetäisi pää edellä portaat alas muutaman kerran viikossa, polttaisi näppinsä liedellä ja juoksisi auton alle jos ei välillä nappaisi lasta syliin.

Nostelu kuuluu lasten (koti)hoitoon, jopa päiväkodeissa pienempiä joutuu sylittelemään joskus.

Vierailija
17/27 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanon samaa kuin muutkin: fysioterapeutille, joka tutkii ja neuvoo sulle liikkeitä. Mitään oikotietä asiaan ei ole. Raskaus kadottaa voiman keskivartalosta, joskus sen palauttamiseen tarvitaan apua.

Sitä mä ihmettelen, miten niin moni (vai onko kyseessä sama ihminen?) kysyy, miksi kannat ja nostelet vauvaa.... Haloo! Sehän nyt on yksi ihan perustavanlaatuinen vauvanhoitoon kuuluva juttu.

Tuossa iässä voi jo muuttaa sitä vauvanhoitoa monella tapaa niin ettei se selkä pauku.

Vierailija
18/27 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hierojalle heti! :)

Vierailija
19/27 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valjaat... ei tartte nostella niin paljon. Ja tosiaan pinnasängystä pois.

Vierailija
20/27 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinnasänky kannattaa vaihtaa lastensänkyyn, jossa on turvalaita. Miksi vaihdat vaipan sohvalla? Vaihda vaippa kylpyhuoneessa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi