Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

erittäin huonossa kunnossa synnyttäminen

Vierailija
20.08.2019 |

Onko kukaan synnyttänyt huonossa kunnossa tsi sairaana tai muiten heikkona? Miten meni? Ottiko kätilöt tätä huomioon?
Mulla on kamala synnytyspelko vaikka olen uudelleensynnyttäjä, juuri terveydentilan takia. Terveenä ja hyväkuntoisenakin se synnytys on rankkaa, saati sitten huonossa kunnossa.
Kunnolla en nyt tarkoita ns ”urheilukuntoa”, se mulla on hyvä, mutta tässä raskaudessa about kaikki menny pieleen ja tullut komplikaatiota ja sairautta toisensa perään (anemia, diabetes, bronkiektaisia, verenpaine, suonikohjut). Pelottaa aivan valtavasti :( Pari viikkoa aikaa h-hetkeen ja älytön pelko päällä.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain angiinan muutama päivä ennen laskettua aikaa. Pari päivää ennen laskettua aikaa sikiö todettiin kuolleeksi. En tiedä, saiko minulta angiinan mutta angiinassa synnytin.

Vierailija
42/43 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odota ponnistamisen tarvetta, vaikka olisitkin jo 10 cm auki ja kätilö kiirehtisi, vaikka vauva olisi hyvävointinen eli ei pitäisi kiirehtiä. Paljon helpompi synnyttää näin. Hengität vain vauvan ulos.

Ponnistamisen voi siis hoitaa kevyesti, sillä liika yrittäminen ei tuota tulosta. Esikoisen synnyttäminen on eri kuin seuraavan lapsen. Katso syntyisikö vauva ihan itsekseen rauhallisesti.

hyvät kokemukset toisesta synnytyksestä

Toisen synnyttäminen ei välttämättå ole helpompaa kuin toisen. Itsellä toisen ulosponnistamiseen meni melkein 3 tuntia eikä kohtu todellakaan työntänyt lasta ulos eikå se tullut hengittämällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostakin niitä voimia löytyy. Itse olin ihmisraunio synnytyksessä. Kärsin erittäin pahasta hyperemeesistä koko raskauden. Oksensin synnytykseen asti ja synnytyssalissakin koko ajan. Syöminen koko raskauden aikana oli olematonta, kun mikään ei pysynyt sisällä ja asuin käytännössä raskausajan tiputuksessa. Anemia oli paha ja vaikka mitä vaivaa. Koin synnytyksen helpotuksena. Jaksoin, koska tiesin, että se painajainen loppuu ja saisin ehkä elämäni takaisin. Synnytys oli helppo, kun sitä vertaa äärimmäisen kamalaan raskausaikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi