Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En osaa käyttää tinderiä

Vierailija
20.08.2019 |

Tai sitten olen vain väärä ihminen sitä käyttämään. En jaksa eikä minulla ole aikaa notkua sovelluksessa joka päivä. Jos on todella kiireinen viikko, niin en ehdi koko viikkona (velvotteita voi olla kirjaimellisesti 7 päivänä viikossa). Muutenkaan minulla ei ole aikaa mihinkään intensiiviseen tapailuun ja seurusteluun. Haluaisin ihan vain tutustua rauhassa ja nähdä silloin tällöin, lähteä ihan pelkästä kaveripohjasta liikenteeseen ilman sen kummempia velvotteita, tai paineita etenemisestä.

Ihmiset tuntuvat olevan nykyään vain niin älyttömän hätäisiä. Jos ei heti vastaa, niin suututaan. Ja osa poistaa machin. Tuntuu että monet etsivät jopa epätoivoisesti edes jotain, edes jokin suhde. Minä taas en halua suhteilla, en harrastaa seksiä tms. ennen kuin minulla on tunteita ihmistä kohtaan. Ja tunteet herää tai sitten ei vasta hetken tutustumisen ja kaverustumisen jälkeen. Kaverit suositteli tinderiä ja kehoitti epäilyksistäni huolimatta kokeilemaan, mutta alkaa tuntua enemmän ja enemmän siltä, että ei ole minun juttu. En jaksa koko aikaa olla puhelin ääressä vastailemassa. En jaksa olla jatkuvasti aktiivinen.

Taidan olla täysin väärä ihminen käyttämään koko sovellusta.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä ap muka tekee, että on noin kiireinen?

Minulla on haastava työ (tyyliin 100 sähköpostia päivässä) ja mies ja lapsi, kotityöt ja harrastuksiakin ja silti ehdin roikkumaan täällä av:llakin ihan liikaa.

Kuulostaa siis ihan tyhjältä valitukselta. Aika monta viestiä ap on tännekin jo ehtinyt kirjoittaa siitä, ettei ehdi kirjoittaa mitään.

Hänen on varmasti parempi lopettaa seuran etsiminen, koska eihän hänellä olisi aikaa tavatakaan ketään tuolla asenteella.

Vierailija
42/57 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan jokaisella joka päivä illalla kotona tai jossain muussa vaiheessa lepoaikana aikaa vilkaista sovellusta. Ei kenenkään aikataulu voi olla niin kiireinen, ettei esim 30 min liikene aikaa.

1. Ei tosiaankaan ole välttämättä aikaa joka päivä

2. Ei ole monestikaan ajasta kiinni. Usein vapaat minuutit haluaa käyttää mieluummin vaikka tuijottamalla seinää ja rauhoittumalla. Jos on stressaantunut, niin puhelimen raplaaminen pahentaa asiaa.

Ekstroverttien on usein vaikea ymmärtää viesteihin vastaamattomuutta, kun luulevat että se ei vie keneltäkään energiaa.

T. Introvertti.

Voisin allekirjoittaa tämän niin täysin! Vaikka taidankin olla ambivertti, kuin täysin ääripään introvertti, mutta jos kiirettä on paljon, niin lataudun pitkän päivän jälkeen nimenomaan niin, että olen ihan yksin, kuuntelen hyvää musiikkia ja lähden lenkille. En aina jaksa keskustella enkä vastailla silloin edes rakkaimmille ystäville, koska sosiaaliset kontaktit vain vievät energiaa. Etenkin silloin kun on varastot jo muutenkin tyhjät.

Viesteihin vastaaminen tuntuu silloin samanlaiselta, kuin pyytäisi jotakin kolmen yön valvomisen jälkeen heittämään maratonin. Tätä on monien vaikea käsittää. Viesteihin vastaaminen vie todella paljon energiaa.

Ap

Tinder , tai muukaan nettideittailuei sitten ehkä ole sinun paikkasi. Näillä foorumeilla luodaan virtuaalisesti kontakti kiinnostaviin ihmisiin, ja sitten nopeasti tavataan livenä, jos tavataan, mikä on hyvä, koska mielikuvat eivät vastaa todellisuutta ja vasta todellisessa, live vuorovaikutuksessa tiedät, että pidätkö ihmisestä ja uletko toimeen

Minusta kuulostaa siltä, että ehkä et taida edes mitään ihmissuhdetta olla hakemassa, vaan jotain epämääräistä keskusteluyhteyttä (en nyt kettuile).Voithan kokeilla laittaa asian deitti-ilmoitukseen, jos lykästää, hyvä niin, mutta varaudu siihen, että et ehkä säätä saada vastauksia. Laita ilmoitus foorumille (vaikka s24) jossa on mahdollisuus pidempään esittelytekstiin

Luultavasti myös ne ihmiset, josta todella kiinnostun, löytyvät ihan muualta kuin tinderistä. Vaikka yksi miespuoleinen kaveri yrittikin vakuutella, että on siellä kaikkia laidasta laitaan ja vaikka mitä löytyy, että varmasti minäkin löydän mielenkiintoisia tuttavuuksia. Olen samaa mieltä kanssasi, ei sovi kaikille ja ei etenkään minulle.

Pakko korjata, että mitään epämääräistä keskusteluyhteyttä en etsi. Jos haluan ihan vain keskustelukaverin, soitan siskoille tai ystäville. Tai menen ystävän kanssa kävelylle. Haluaisin nimenomaan tutustua rauhassa uusiin ihmisiin, ilman nykyajan kiirettä ja hoppua ja sitä, että viesteihin pitää vastata heti vuorokauden kuluessa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kyllä mitä tarkoitat, olin itse vähän samassa jamassa kun tindasin. Pitää ainakin itselläni olla ajan lisäksi tietty mielenvire, että jaksaa naputella puhelinta, en muutenkaan ole aktiivinen viestittelijä, naputtelija tai yhteydenpitäjä. Ja se uusiin ihmisiin tutustumisen yrittäminen on raskasta, ainakin näin introvertille. Puhumattakaan että pitäisi nopealla aikataululla olla tapaamassa, se on henkisesti vähän haastavaa, aikataulullisesti puhumattakaan. En ole mitenkään ujo, mutta ei vaan ole paukkuja ravata treffeillä - eikä sitä aikaa. Ei siis sopinut myöskään itselleni, poistin sovelluksen, ja tapasin miehen ihan livenä. :)

Tätä samaa tapaa taidan soveltaa itsellenikin. Mukava kuulla, etten ole ainut, joka on paininut samojen ongelmien kanssa tinderin suhteen. Itseasiassa olen tänään menossa treffeille tyypin kanssa, jonka tapasin ihan vain perinteisesti livenä :D. Tiedän että on varmasti ihan mukavat treffit tiedossa.

Ap

Hei hyviä treffejä, tuohan kuulostaa mukavalta. Toivottavasti kolahtaa! :) 

- se jolle vastasit

Vierailija
44/57 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on haastava työ (tyyliin 100 sähköpostia päivässä) ja mies ja lapsi, kotityöt ja harrastuksiakin ja silti ehdin roikkumaan täällä av:llakin ihan liikaa.

Kuulostaa siis ihan tyhjältä valitukselta. Aika monta viestiä ap on tännekin jo ehtinyt kirjoittaa siitä, ettei ehdi kirjoittaa mitään.

Hänen on varmasti parempi lopettaa seuran etsiminen, koska eihän hänellä olisi aikaa tavatakaan ketään tuolla asenteella.

Olen useampaankin viestiin kirjoittanut siitä, että tänään on harvinaisen paljon vapaa-aikaa. Ja ihan kohta pitää lopettaa palstailu, jos haluan urheilla ennen tämän päivän treffejä (haluan).

Ap

Vierailija
45/57 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oot kyllä yksi helvetin rasittava jankuttaja joka ei edes halua muutosta mihinkään.

Etsi treffipalsta

En haluakaan :D. En ole tietääkseni missään vaiheessa edes ilmoittanut haluavani varsinaisesti muutosta. Nimenomaan en hakemalla hae muutosta. Tuossa sovelluksessa sitä pitäisi hakemalla hakea.

Jos olen helvetin rasittava jankuttaja, niin voit aivan vapaasti siirtyä muihin ketjuihin. Miksi ihmeessä ärsytät itseäsi täällä ja viihdytät itseäsi haukkumalla minua? Mitä se sinusta kertoo ja mikä sinua silloin oikein vaivaa?

Ap

No tuota, tänne kirjoittamisen idea (kai?) on se että saa omalle mielipiteelleen tai asialleen jotain vastinetta. Sitähän ei voi valita että millaista vastinetta tulee, sitä kutsutaan nettikeskusteluksi. 

Joten tavallaan, jos sä et halua tutustua kehenkään, etkä tahdo että kukaan oikeastaan sanoo sulle mitään linjastasi poikkeavaa täälläkään, niin miksi SÄ sitten olet tinderissä tai täällä? Vähän hassua kertoa julkisesti ettei halua mitään. =) 

Ja mä en oikein tajua mitä tutustuminen sulle tarkoittaa - ethän sä voi velvoittaa muita haluamaan samoja juttuja tai samalla tavalla kuin sinä. 

Keskustelun idea on nimenomaan keskusteleminen, ei turhanpäiväinen pään aukominen ja ränkyttäminen, mitä turhan moni av:lla harrastaa. Ja hyvää keskustelua tässä on jo tullutkin ja hyviä, rakentavia, asiallisia ja perusteltuja vinkkejä. Eli sellaista hyvää keskustelua, mistä kannattaa itse kukin ottaa oppia ja koppia.

Ap

Vierailija
46/57 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan jokaisella joka päivä illalla kotona tai jossain muussa vaiheessa lepoaikana aikaa vilkaista sovellusta. Ei kenenkään aikataulu voi olla niin kiireinen, ettei esim 30 min liikene aikaa.

2. Ei ole monestikaan ajasta kiinni. Usein vapaat minuutit haluaa käyttää mieluummin vaikka tuijottamalla seinää ja rauhoittumalla. Jos on stressaantunut, niin puhelimen raplaaminen pahentaa asiaa.

Ekstroverttien on usein vaikea ymmärtää viesteihin vastaamattomuutta, kun luulevat että se ei vie keneltäkään energiaa.

T. Introvertti.

Voisin allekirjoittaa tämän niin täysin! Vaikka taidankin olla ambivertti, kuin täysin ääripään introvertti, mutta jos kiirettä on paljon, niin lataudun pitkän päivän jälkeen nimenomaan niin, että olen ihan yksin, kuuntelen hyvää musiikkia ja lähden lenkille. En aina jaksa keskustella enkä vastailla silloin edes rakkaimmille ystäville, koska sosiaaliset kontaktit vain vievät energiaa. Etenkin silloin kun on varastot jo muutenkin tyhjät.

Viesteihin vastaaminen tuntuu silloin samanlaiselta, kuin pyytäisi jotakin kolmen yön valvomisen jälkeen heittämään maratonin. Tätä on monien vaikea käsittää. Viesteihin vastaaminen vie todella paljon energiaa.

Ap

Tinder , tai muukaan nettideittailuei sitten ehkä ole sinun paikkasi. Näillä foorumeilla luodaan virtuaalisesti kontakti kiinnostaviin ihmisiin, ja sitten nopeasti tavataan livenä, jos tavataan, mikä on hyvä, koska mielikuvat eivät vastaa todellisuutta ja vasta todellisessa, live vuorovaikutuksessa tiedät, että pidätkö ihmisestä ja uletko toimeen

Minusta kuulostaa siltä, että ehkä et taida edes mitään ihmissuhdetta olla hakemassa, vaan jotain epämääräistä keskusteluyhteyttä (en nyt kettuile).Voithan kokeilla laittaa asian deitti-ilmoitukseen, jos lykästää, hyvä niin, mutta varaudu siihen, että et ehkä säätä saada vastauksia. Laita ilmoitus foorumille (vaikka s24) jossa on mahdollisuus pidempään esittelytekstiin

Luultavasti myös ne ihmiset, josta todella kiinnostun, löytyvät ihan muualta kuin tinderistä. Vaikka yksi miespuoleinen kaveri yrittikin vakuutella, että on siellä kaikkia laidasta laitaan ja vaikka mitä löytyy, että varmasti minäkin löydän mielenkiintoisia tuttavuuksia. Olen samaa mieltä kanssasi, ei sovi kaikille ja ei etenkään minulle.

Pakko korjata, että mitään epämääräistä keskusteluyhteyttä en etsi. Jos haluan ihan vain keskustelukaverin, soitan siskoille tai ystäville. Tai menen ystävän kanssa kävelylle. Haluaisin nimenomaan tutustua rauhassa uusiin ihmisiin, ilman nykyajan kiirettä ja hoppua ja sitä, että viesteihin pitää vastata heti vuorokauden kuluessa.

Ap

Aika moni tulkitsee tuon vuorokauden viiveen epäkohteliaana käytöksenä. Ja ihan mielenkiinnosta, miten sä tutustut jos sä et ole yhteydessä siihen kiinnostuksen kohteeseen? Miten sun mielestä ollaan suhteessa, jos toisen kanssa ei kommunikoida kuin joskus ja jouluna? 

Vierailija
47/57 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Introvertti.

Ap

Ap

Aika moni tulkitsee tuon vuorokauden viiveen epäkohteliaana käytöksenä. Ja ihan mielenkiinnosta, miten sä tutustut jos sä et ole yhteydessä siihen kiinnostuksen kohteeseen? Miten sun mielestä ollaan suhteessa, jos toisen kanssa ei kommunikoida kuin joskus ja jouluna? 

Miksi olet noin hyökkäävä? Jos haluat aidosti keskustella, niin yritä päästä tuosta ärsyyntyneestä tunnetilasta eroon ja ole neutraali aggressiivisen sijaan. Keksit koko ajan minusta selvästi jotain omaa narratiiviasi päässäsi eikä se tarina pidä ollenkaan paikkaansa.

Ap

Vierailija
48/57 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinderin idea on deittailukumppanin etsiminen. Sinne mennään sillä ajatuksella, että halutaan tavata joku ihminen.

Sinä, ap, et selvästikään tiedä, haluatko tavata ketään. Se on ihan ok. Silloin tinder ei ole sinun paikkasi.

Kiva, että peräänkuulutat hyvää keskustelua. Kunpa itsekin edistäisit sitä. Nyt todella vaikutat vain jankuttavan. Vastauksen "sovinko tinderiin" -kysymykseesi sait jo ekalla sivulla.

Vierailija
49/57 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt ihan saa kiinni, mitä haet. Jos haluat tavata ihmisiä tai tutustua heihin kirjoitellen, ymmärrät varmaan, että heille on kohteliasta vastata säällisen ajat kuluessa. Ei ole kyse ainoastaan sinusta, vaan myös siitä toisesta ihmisestä.

Ja jos et halua, miksi ihmeessä olet deittisovelluksessa? Mitä haluat?

/4

Varautuneet, hitaasti syttyvät introvertit ainakin ovat tällaisia.

En itse ole Tinderissä, mutta jos olisin, niin uskon, että juuri tämä minun rauhallinen tutustumistahtini olisi ongelma - sille toiselle osapuolelle. 

Minulle taas tuntuu turvattomalta "heittäytyä" tuntemattoman kanssa kovin aktiiviseen kanssakäymiseen. Ja painostavalta, jos en saa tutustua rauhassa omaan tahtiini. 

Ymmärrän täysin, että spontaanimmalta, rohkeammalta ja ekstrovertimmältä ihmiseltä vaaditaan paljon kärsivällisyyttä jos haluaa kaltaiseeni henkilöön tutustua ja senkin jos sitä kärsivällisyyttä ei ole riittävästi.

Ihmiset ovat niin erilaisia. 

AP:lle vinkkaisin, että kerro kuvauksessa tarkemmin millainen ihminen olet

Vierailija
50/57 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP:lle vinkkaisin, että kerro kuvauksessa tarkemmin millainen ihminen olet

...ja tosiaan, jos tämäkään ei auta, niin sitten se Tinder ei ole sinulle se sopivin vaihtoehto. 

Vierailija
51/57 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap teki jo ratkaisunsa, ja onnea vain illan treffeille!

En malta olla vielä jatkamatta: itsekin luokittelen itseni ambivertiksi, ja koin Tinder-viestittelyn ajoittain tosi stressaavaksi. Tämä siitä huolimatta, että tiettyjen rajoitteiden takia matcheja tuli suhteellisen vähän, ja viestittelin vain harvoin useamman kuin yhden kanssa rinnakkain.

Kokemukseni on, että uuden ihmisen tapaaminen millä hyvänsä tavoin on aina stressaavaa. Joudun joka tapauksessa pois mukavuusalueeltani ennemmin tai myöhemmin. Tämän takia päätin alusta asti sietää sovelluksen tuoman stressin, aina sen mukaan, miten muulta elämältä jaksoin.

Karsin myös aika intuitiivisesti: jos juttu alkoi tökkiä jonkun kanssa, päätin keskustelun. Näin en päätynyt turhan monille treffeille tuhlaamaan molempien aikaa.

Minulla kiireinen elämäntilanne aiheutti tosiaan sen, ettei tilaisuuksia tavata uusia ihmisiä livenä juuri ilmennyt. Siksi minun oli kannattavaa käyttää sovellusta. Sama stressi tai jännitys olisi kuitenkin seurannut myös tapailusta ilman sovellusta.

Ja nyt on jännittävää, ihanaa ja kyllä, myös stressaavaa tutustua syvemmin siihen yhteen uuteen ihmiseen, jota tapailen :)

Hyvistäkin asioista voi seurata stressiä. Onnea kaikille rakkausasioissa <3 !

/4

Vierailija
52/57 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kokeilemattakin että deittisovellukset ei itselleni sovi. Vähän sama tilanne, ei kiire parisuhteeseen, kiva olis ihmisiä tavata ja katsoa onko kemiaa joka voisi johtaa tapailuun, mahdollisesti jossainkohtaa parisuhteeseen, mutten jaksa kokoajan katsoa ja näpytellä viestejä saati että haluaisin muun arjenpyörityksen lomaan tunkea vielä monia treffejä eri tyyppien kanssa.

Olen suosiolla jo pian 3 vuotta, erosta lähtien, tyytynyt ajattelemaan että sopiva tulee vastaan tai sitten ei, ilman sovelluksiakin.

Kammoan myös ajatusta virtuaalisesta "lihatiskistä" missä plärätään ihmisiä lähinnä vain kuvien perusteella.

Monelle tuntuu olevan epäonnistuminen jos ei ole suhdetta ja sitten pakolla etsitään jotain edes semihyvää tyyppiä.

N37

Vierailija
53/57 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä poistan kyllä matchin jos ei vastaa 48 tunnin kuluessa, johtuen siitä että nykyään ihmiset räpläävät puhelimiaan 24/7 joten oletan että henkilöä ei kiinnosta.

"Ennen vanhaan" oli normaalia ettei ei ehkä ihan heti tullut tekstaria takaisin.

Vierailija
54/57 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyber Mies kirjoitti:

Minä poistan kyllä matchin jos ei vastaa 48 tunnin kuluessa, johtuen siitä että nykyään ihmiset räpläävät puhelimiaan 24/7 joten oletan että henkilöä ei kiinnosta.

"Ennen vanhaan" oli normaalia ettei ei ehkä ihan heti tullut tekstaria takaisin.

Käytän puhelintani vain silloin kun soitan tai laitan viestiä. Ei näet edes ole "äly"puhelinta.

Eikä kyllä deittisovelluksiakaan :D

Vierailija
55/57 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehditkö sinä rentoutua ja ladata akkujasi ollenkaan haastavan työsi, perheesi, harrastustesi, kotitöittesi ja täällä notkumisen vastapainoksi? Vai latautuuko sinun akkusi siinä perheen ja ystävien kanssa vietetyn sosiaalisen ajan ohessa?

Vierailija
56/57 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehditkö sinä rentoutua ja ladata akkujasi ollenkaan haastavan työsi, perheesi, harrastustesi, kotitöittesi ja täällä notkumisen vastapainoksi? Vai latautuuko sinun akkusi siinä perheen ja ystävien kanssa vietetyn sosiaalisen ajan ohessa?

Kas siinäpä kysymys, joka vetää ääri ekstroverttien aivot tuhannen solmulle ja päässä huutaa error-valo...

Vierailija
57/57 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Introvertti.

Ap

Ap

Miksi olet noin hyökkäävä? Jos haluat aidosti keskustella, niin yritä päästä tuosta ärsyyntyneestä tunnetilasta eroon ja ole neutraali aggressiivisen sijaan. Keksit koko ajan minusta selvästi jotain omaa narratiiviasi päässäsi eikä se tarina pidä ollenkaan paikkaansa.

Ap

Vastaisitko kysymykseen, minuakin kiinnostaisi miten tuollainen ihminen pitää sitten suhdetta yllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä