Miksi ylipaino kirjoitetaan omakantaan
Vaikka kyseessä olis nenä ongelma tai kurkkukipu 😂 YLIPAINOA
Kommentit (81)
Esimerkkeihisi liittyy sillä, että hengitystiet ahtautuvat hieman monella ylipainoisella. Tämän takia uniapnea on ylipainoisilla yleisempää.
Sinne kirjoitetaan ihan mitä sattuu.
Kirjoittajat sepittää mitä sattuu, kun pitäis kertoa vain asia ja käynti
Joskus olen tosiaan ihmetellyt mitä Kantaan kirjoitetaan, täysin epäoleellisia asioita jotkut. Ei ole ihme, jos ajat ovat myöhässä, kun sanellaan tai kirjoitetaan pitkät tarinat jostain ihan yksinkertaisesta asiasta. Ja kyllä, osaan kyllä erottaa epäoleellisen oleellisesta käyntikertojen syissä.
Mun omakannassa ei ole mitään muuta kuin diagnoosi ja lääkitys.
Menin lapsen kanssa kouluuntulotarkastukseen. Omakannassa oli kirjoitettu: "Lapsen isä läsnä tarkastuksessa. Isällä jonkin verran ylipainoa keskivartalon seudulla. Lapsi kehittynyt ikätasoaan vastaavasti"
Potilas seuraa verenpainemittaria mittauksen aikana. Tällainen kirjaus. Entä jos olisi katsellut muualle? Varmaan, että potilas ei ole orientoitunut tilanteeseen ja katse harhailee.
Vierailija kirjoitti:
Menin lapsen kanssa kouluuntulotarkastukseen. Omakannassa oli kirjoitettu: "Lapsen isä läsnä tarkastuksessa. Isällä jonkin verran ylipainoa keskivartalon seudulla. Lapsi kehittynyt ikätasoaan vastaavasti"
Just. Potilasteksteihin ei saa kirjoittaa toiseen liittyviä asioita. Tee huomautus, jos oppisivat kirjaamaan oikein.
Vierailija kirjoitti:
Potilas seuraa verenpainemittaria mittauksen aikana. Tällainen kirjaus. Entä jos olisi katsellut muualle? Varmaan, että potilas ei ole orientoitunut tilanteeseen ja katse harhailee.
Tää on ihan peristeltu huomio. Jos itse seuraa mittausta se helposti nostaa arvoja. Tosin mittaajan olisi kannattanut paremmin ohjeistaa potilasta keskittymään rentoutumiseen mittauksen aikana.
Joillakin on tapana kirjoittaa negatiiviseen sävyyn potilasteksteihin, en ymmärrä mitä lisäarvoa se tekstiin heidän mielestään tuo. Pikemminkin siitä voi rivien välistä lukea, että kirjoittaja on epävarma.
Vierailija kirjoitti:
Eikä 😅😂
Mulla ei ole ikinä lukenut mitään ylipainosta paitsi silloin kun pyysin reseptiä laihdutuslääkkeeseen ja silloinkin tyyliin "potilas ottanut puheeksi"
Nyt en ole kyllä viimeisimpiä katsonut. Tosin olen laihtunutkin nyt melkein 20 kiloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just. Potilasteksteihin ei saa kirjoittaa toiseen liittyviä asioita. Tee huomautus, jos oppisivat kirjaamaan oikein.
Lapsen terveystarkastus on eri asia, siinä kuuluu kirjata suvun ja etenkin perheenjäsenten terveysongelmat. Kysytään jopa vanhempien murrosiästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on ihan peristeltu huomio. Jos itse seuraa mittausta se helposti nostaa arvoja. Tosin mittaajan olisi kannattanut paremmin ohjeistaa potilasta keskittymään rentoutumiseen mittauksen aikana.
Jos mittari on nurinpäin potilaaseen nähden, ei lukuja edes näe. Tässä oli kysymys mittarin katselemisesta. Ei kuitenkaan mainittu mitä kohtaa tuijotti, mansettia, letkua vai itse mittaria. Eli aivan turha kirjaus.
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmam ylipaino korreloi erittäin vahvasti siihen tuleeko lapselle ylipainoa. Kysytään siellä myös lähisuvun perussairaudet jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö, minulle oli kirjoitettu läheisen henkilön asioista. Poistin.
Jouduin bussin töytäisemäksi ja sen jälkeen sairaalaan. Lääkärin lausunto alkoi " Hieman obeesi keski-ikäinen nainen..."
"vastaanotolle raahautui masentunut henkilö. Syy:
Voittehan poistaa tekstin, jos sillä ei ole sinänsä merkitystä
Kaikkea mitä sanot voidaan myöhemmin käyttää sinua vastaan. Esim vakuutusyhtiöt...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukas sen on kieltänyt? Kyllä itselläni ainakin lukee esim. äitini ja sisarteni kuukautisista, vaarini glaukoomasta jne.
Niin, minäkin olen saanut laihdutuskehotuksen vaikka painoin 72 kg ja pituutta 175. Ja ihan lihastakin. Se on ratkaisu kaikkeen.