Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverini ilkeä käytös tekee minut hulluksi - mielipiteitä tilanteesta, mitä teen?

Vierailija
19.08.2019 |

Taustaa: Tutustuimme 4 vuotta sitten yliopistossa, olen 23 v ja kaveri 26 v. Kaksi ensimmäistä vuotta menivät hyvin ja meistä tuli todella läheisiä. Tilanne alkoi mennä pari vuotta sitten huonommaksi ja on huonontunut koko ajan. Viittaan kaveriin tässä tekstissä nimellä Jenni.

Jenni on ollut koko ystävyytemme ajan melko suorapuheinen ja sosiaalinen ihminen, mutta alussa edes jonkinlainen suodatin oli olemassa. Itse olen aika hiljainen ja herkkä, enkä halua koskaan loukata ketään tarkoituksella. Jenni on kuitenkin monesti loukannut minua sanoillaan. Aluksi en ottanut tilannetta vakavissani, koska ajattelin, että ne olivat vain tyhmiä vitsejä, joita hän ei varmaankaan oikeasti tarkoittanut. Ilkeitä kommentteja alkoi tulla kuitenkin enemmän ja enemmän, jolloin yhtäkkiä havahduin siihen, että ehkä tämä on tahallista dissausta. Ainakin siitä olin varma, että minulle tuli näistä sanoista erittäin paha olo ja mietin niitä vielä pitkään kommenttien jälkeen.

Esimerkkejä kommenteista:
- ”Mäkin olin joskus tollainen kuin sä, kunnes mulle tuli nää muodot.” (viitaten hoikkuuteeni, jota en ole koskaan kokenut ongelmaksi, enkä ole valittanut asiasta tms., tuli ihan puskista)
- ”Mä en ikinä pukisi samanväristä ylä- ja alaosaa.” (itselläni oli päällä täysin samaa sävyä oleva takki ja housut)
- ”Onpas sulla huonokuntoiset hiukset.”
- ”Miks sun hiukset on harmaat!! Mitä sä oot tehnyt niille!!?!?!?!!” (sen jälkeen kun olin värjännyt blondista tummanvaaleaksi)
- ”Onpas teillä pieni vessa”, ”Teillä on liian pieni sohva, tarviitte isomman sohvan”, ”LATTIALLA??!?! Miks teillä on biojäteastia lattialla???” (näissä täytyy ottaa huomioon tietty kauhisteleva äänensävy, kommentit tulee miltei kiljuen :D ja itse yhäkin tiedostan minkälainen asuntomme on ja se on meille aivan hyvä, en ole siitäkään itse valittanut)

JATKUU

Kommentit (85)

Vierailija
81/85 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolison suvussa on henkilö joka myös laukoo pirullisia kommentteja muista. Sanoo syyksi sen että on niin taiteellinen luonne että voi sanoa mitä haluaa🙄🤔

Varma merkki narsistisesta ihmisestä: käyttää taiteellisuuttaan/erityisherkkyyttään/huumorintajuaan/aspergeriaan/temperamenttiaan/Myers-Briggs -tyyppiään/vaikeaa elämäänsä/mitä tahansa tekosyynä sille, että saa kohdella ihmisiä paskamaisesti.

"taiteellisuuttaan/erityisherkkyyttään/huumorintajuaan/aspergeriaan/temperamenttiaan/Myers-Briggs -tyyppiään/vaikeaa" Ollut puhetta kohdallani kaikista noista enkä ole kenellekään ilkeä. Päinvastoin. Ystävällinen aina, vaikka vittuiltaisiinkin.

Vierailija
82/85 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli just tollanen "paras kaveri" ja haukkui jopa läheisiäni. Todella kovaa piikittelyä, painosta jne jne. Katkaisin yhteydet 4 vuotta sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/85 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks hällä nyt olis yksyhteen-seuraa? Saisivat keskenään päivitellä muiden pöyristyttävyyttä. Mutta sellainenkin suhde voi äkkiä kaatua, jos myrkkyä suihkasee väärään suuntaan. Ehkä se on yksinäisten kylväjien ongelma.

Vierailija
84/85 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäähdytin hiljakkoin välit ihan samanlaiseen ihmiseen. Kyse ei ole mistään nuoruuden kypsymättömyydestäkään, koska hän on jo yli 30-vuotias. Olen miettinyt onko hän samanlainen muidenkin läheisten ihmisten kanssa ja ihmetellyt,kuka häntä kestää. Useat miehet ovat ainakin jättäneet hänet tapailun alkumetreillä. Yritin pitkään antaa mennä ohi korvien ja vittuilla takaisin,mutta tajusin että hommassa ei ole mitään järkeä,enkä enää edes halunnut nähdä koko ihmistä. 

Vierailija
85/85 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli samanlainen kaveri ja otin etäisyyttä eikä enää olla tekemisissä. Ihmeellisesti tullut parempi olo, kun en enää hänen kanssa aikaa viettänyt .. 

Oli jollain tapaa kateellinen, myönsi tämän itsekin. Samoin ongelmia itsensä kanssa niin kai purki sitä jollain tapaa sitten minuun.