Tajusin juuri, miksi olen ollut feministi kaikki nämä vuodet
Olen kannattanut kolmannen aallon feminismiä sen radikaali muodossa jo vuosikaidet. Viimekuukausien aikana havahduin unestani ideaan, että mitäpä jos tämä kaikki viha ja feminismin kannatus kumpuaa siitä, että en ole koskaan ollut parisuhdemarkkinoilla mitään haluttua tavaraa, ja näin ollen olen purkanut vihani miehiä kohtaan kannattamalla (sairasta) ideologiaa, jonka taakse olen voinut subjektiivisten miehiin kohdistuvien vihamielisten halujeni vuoksi piiloutua.
Kaikki tämä valkeni minulle vähän aikaa sitten, kun tapasin ihanan miehen käydessäni yhdessä museossa mikä sijaitsee asuinkaupungissani. Tämä mies edusti kaikkea sitä vastaan, mitä olin vuosikaudet kapinoinut. Tutustuin mieheen ja kun huomasin miten mies minusta kiinnostui ja kuinka lämpimästi hän minua kohteli, vihani miehiä kohtaan katosi. Siitä hetkestä lähtien aloimme tapailemaan aktiivisesti.
Sillä hetkellä kun tunsin sen hellyyden ja kosketuksen, tajusin, että olen vihannut miehiä vaan ja ainoastaan sen takia, kun en ole heitä koskaan saanut.
Olen myös katsonut aidan toiselle puolelle, ja tajunnut että ei pelkästään minun sukupuolella ole "ongelmia", vaan niitä ongelmia on myös miehillä, mutta tasa-arvokeskusteluissa näitä ongelmia ei vain oteta huomioon. Tämä kuvottaa minua, kun tajuan miten sairasta ja naiivia sekä miehiä syrjivää ideologiaa minä kannatin.
Onneksi tulin järkiini. Nyt onnellisesti parisuhteessa ihanan miehen kanssa, ex-feministi, nykyinen egalitaristi, onnellinen sellainen. Aion jatkaa miesten ongelmien puolustamista. Näitä asioita ei vain mediassa ja politiikassa tuoda julki, koska feminismi on onnistunut stigmatisoimaan miesten ongelmista puhumisen.
N30
Kommentit (198)
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvä luoja mitä Harlekiini-soopaa joku miespuolinen haaveilija on väsännyt.
Olen miesvaltaisella alalla Project Managerina hyvässä työpaikassa, jossa kaikkia kohdellaan tasavertaisesti. Olen naimisissa upean miehen kanssa. En ajatellut olevani feministi - KUNNES tuli vastaan samanikäinen asiakas, joka tytötteli minua kokouksessa, pyysi hakemaan kahvit, ei kuunnellut minua kokouksessa, ei katsonut minua päin kun puhuin. Miespuolinen kollega joutui esittämään saman uudelleen (sanasta sanaan) jotta asiakas olisi kuunnellut. Tämä miestiimiläinen sai sitten kaikki kehut hyvistä ideoista.
Olimme koko tiimi epäuskoisia ja vihaisia ja miespuoliset kollegat pahoittelivat minulle asiakkaan käytöstä. Sinä päivänä minusta ja kollegoista tuli feministejä.
Ja feminismi edustaa mielestäsi tasa-arvoa. Kannatat siis yhtäläisiä oikeuksia ja velvollisuuksia miehille ja naisille. Kannatat että laki kohtelee molempia sukupuolia tasa-arvoisesti? Jos näin niin hyvä! Molemmissa sukupuolissa on mätämunia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Up:pista keikkaa! Mitä ajatuksia teissä herättää arvon kanssapalstailijat?
Ap
No että olipas surkea provo. Feminismin ei todellakaan kuulu tulla määritellyksi ääriliikkeiden perusteella.
T. Feministinainen joka on naimisissa feministimiehen kanssa
Feministimies on vähän sama kuin köyhä kokoomuksen kannattaja- toimii omaa etuaan vastaan.
Tasa-arvo on kaikkien etu, feminismi on naisten oikeuksien edistämistä jo sananmukaisestikin (vaikka kovin jotkut yrittävät omia tasa-arvon feminismin huomaan).
Vierailija kirjoitti:
Ihana kasvutarina angstisesta misogyynistä inhimilliseksi ja rakastettavaksi ihmiseksi!
Kaikkea hyvää sinulle ja puolisollesi.
Tiedätkö sinä raukka edes mikä on misogyyni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jälleen kerran olemme päässeet siihen perimmäiseen itkun aiheeseen: kun miesten on pakko mennä inttiin, yhyy. Ei ole pakko. Sinne voi halutessaan mennä, sieltä voi halutessaan päästä nopeasti ulos, eikä armeija väkisin sinne halua ottaa eikä siellä pitää sellaista, joka ei siellä halua olla. Vapautuksen saa halutessaan mitä moninaisimmista syistä, ja vaihtoehtoja on, kuten aseeton palvelus tai siviilipalvelus.
Asevelvollisuus on meillä katsottu tärkeäksi maantieteellisistä syistä. Kaikki tietävät, mistä ilmansuunnasta meille tullaan, jos joku on tulossa. Kun asevelvollisuusjärjestelmä pyörii, se antaa ulospäin sen kuvan, ettei meille noin vain kävellä vaan rajojamme vartioidaan ja maatamme puolustetaan. Se toimii samalla periaatteella kuin vartioliikkeen tarrat postilaatikossa: ryssmot hakeutuvat mieluummin helpompien kohteiden pariin. Eikä kysymys ole pelkästään metsäkeikoista pyssyjen kanssa, kun seuraa miten meidänkin koodarit käyvät tiheästi kertausharjoituksissa. Heillä on omat tärkeät asiantuntijatehtävänsä kyberpuolella.
Intin käymisestä on kävijälleen hyötyä, kun sen ottaa hoitaakseen kunnialla.
Naiset pääsevät halutessaan armeijaan, he hoitavat kriisiaikana siviilipuolen tehtäviä ja huolehtivat siitä, että meillä on kansakuntana tulevaisuutta lastensaannin kanssa. Valtaosa naisista edelleen synnyttää lapsia ja sen takia kokee ylimääräistä vaivaa raskauden, synnytyksen ja lastenhoidon kautta. Kriisiaikana jokaiselle löytyy kyllä tekemistä, lapsettomillekin naisille.
Niin, näin tai noin, olennaista on että me hoidetaan leiviskämme täällä niin hyvin kuin voimme ja kohtelemme toisiamme kunnioittaen. Ei jatkuvalla ulinalla ja parulla, kun meitä muka vihataan niin hirveesti emmekä saa reikää jokaiselta, jolta satumme haluamaan sitä. Sylettää, kun joka jumalan päivä siihen törmää tällä palstalla.
Yllättäen vähättelet LAKIA mikä kohtelee toista sukupuolta eriarvoisesti. Puhit ikäänkuin ongelmaa ei olisi, vaikka laki velvoittaa minut osalistumaan asepalvelukseen sukupuoleni perusteella. Ihan sama mitä sanot, niin laki syrjii miehiä ja nainen on suomessa etuoikeutettu. Sanot myös että jatkuvalla ulinalla jabparulla? Mitä olenkaan kuullut vaikka naisten eurosta, jatkuvaa ulinaa ja parkua, eikä naisten euro edes eroa miesten eurosta, saatika että se olisi lakiin kirjoitettu. Naisen ei tarvitse etuoikeutettuna tehdä yhteisen hyvän vuoksi mitään.
Voi kultapieni, ei sinun ole pakko mennä armeijaan jos et halua. Voit hakea vapautuksen terveyssyistä tai mennä sivariin. Älä pelkää, ei sivariin meno tee sinusta homoa vaikka aikamoinen valittajavätys näytätkin olevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jälleen kerran olemme päässeet siihen perimmäiseen itkun aiheeseen: kun miesten on pakko mennä inttiin, yhyy. Ei ole pakko. Sinne voi halutessaan mennä, sieltä voi halutessaan päästä nopeasti ulos, eikä armeija väkisin sinne halua ottaa eikä siellä pitää sellaista, joka ei siellä halua olla. Vapautuksen saa halutessaan mitä moninaisimmista syistä, ja vaihtoehtoja on, kuten aseeton palvelus tai siviilipalvelus.
Asevelvollisuus on meillä katsottu tärkeäksi maantieteellisistä syistä. Kaikki tietävät, mistä ilmansuunnasta meille tullaan, jos joku on tulossa. Kun asevelvollisuusjärjestelmä pyörii, se antaa ulospäin sen kuvan, ettei meille noin vain kävellä vaan rajojamme vartioidaan ja maatamme puolustetaan. Se toimii samalla periaatteella kuin vartioliikkeen tarrat postilaatikossa: ryssmot hakeutuvat mieluummin helpompien kohteiden pariin. Eikä kysymys ole pelkästään metsäkeikoista pyssyjen kanssa, kun seuraa miten meidänkin koodarit käyvät tiheästi kertausharjoituksissa. Heillä on omat tärkeät asiantuntijatehtävänsä kyberpuolella.
Naiset pääsevät halutessaan armeijaan, he hoitavat kriisiaikana siviilipuolen tehtäviä ja huolehtivat siitä, että meillä on kansakuntana tulevaisuutta lastensaannin kanssa. Valtaosa naisista edelleen synnyttää lapsia ja sen takia kokee ylimääräistä vaivaa raskauden, synnytyksen ja lastenhoidon kautta. Kriisiaikana jokaiselle löytyy kyllä tekemistä, lapsettomillekin naisille.
Niin, näin tai noin, olennaista on että me hoidetaan leiviskämme täällä niin hyvin kuin voimme ja kohtelemme toisiamme kunnioittaen. Ei jatkuvalla ulinalla ja parulla, kun meitä muka vihataan niin hirveesti emmekä saa reikää jokaiselta, jolta satumme haluamaan sitä. Sylettää, kun joka jumalan päivä siihen törmää tällä palstalla.
Kaiken tuon word-salatin jälkeen totean edelleen: Tämä meidän järjestelmä kohtelee epätasa-arvoisesti miehiä laittamalla heidät pakkotyöhön 6-12kk.
Ihan sama mitä sepität, niin se ei sitä faktaa poista, että se on epäoikeudenmukainen menttely miehiä kohtaan. Olet todennäköisesti nainen, niin helppohan se on naisen perspektiivistä huudella. Toisaalta, naiset on heikkoja, tarkan seulan kautta heidät sinne pitäisi joka tapauksessa ottaa, vaikka siitä tehtäisiin heillekkin pakollinen. Esim. vahvoille ja kykeneville naisille armeijan hommat, ja heikoille yksilöille siviilipuolen hommat.
Heikkoja naisia ei jaksa armeijassa katsella, todistettu on.
No pitäisi kyllä miehetkin seuloa, sen verran heikkoja nykyään.
Ja kyllä ne seulotaankin. Sitä sanotaan kutsunnoiksi. Kenenkään ei ole pakko mennä inttiin. Jos on aivan hirweä tasa-arvo-ongelma, että joutuu käymään sanomassa "ei kiitos en tule" niin jo on elämä VAIKEETA. Mutta niinhän jonneilla on, ja lassukoilla, heidän mielestään äiskän pitää hoitaa ihan kaikki asiat.
Vierailija kirjoitti:
Olen miesvaltaisella alalla Project Managerina hyvässä työpaikassa, jossa kaikkia kohdellaan tasavertaisesti. Olen naimisissa upean miehen kanssa. En ajatellut olevani feministi - KUNNES tuli vastaan samanikäinen asiakas, joka tytötteli minua kokouksessa, pyysi hakemaan kahvit, ei kuunnellut minua kokouksessa, ei katsonut minua päin kun puhuin. Miespuolinen kollega joutui esittämään saman uudelleen (sanasta sanaan) jotta asiakas olisi kuunnellut. Tämä miestiimiläinen sai sitten kaikki kehut hyvistä ideoista.
Olimme koko tiimi epäuskoisia ja vihaisia ja miespuoliset kollegat pahoittelivat minulle asiakkaan käytöstä. Sinä päivänä minusta ja kollegoista tuli feministejä.
Eli aloit vihaamaan koko mies sukupuolta sen takia, että törmäsit töissä epäasialliseen HENKILÖÖN? Uskomatonta. Käyttäisit energiasi paremmin. Meillä on Suomessa tasa-arvoon liittyvät asiat erinomaisella tasolla, menisit jonnekkin lähi-itään tai saudi-arabiaan meuhkaamaan.
Olet määritelmä turhalle ja tyhmälle feministille.
M20
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö äärifeministi osaa lainkaan perustella, vaan väheksymään muiden ongelmia, mitkä eivät häntä koske? Sotketaan ulinaa ja valitusta ja toisaalla hoidetaan leiviskä niin hyvin, tämä on sinun mutuasi, ei koske muita. Tyypillistä, eikä mitään uutta.
Mitä ihmettä yrität sanoa?
Paitsi että olet juuri uliseva parkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No että olipas surkea provo. Feminismin ei todellakaan kuulu tulla määritellyksi ääriliikkeiden perusteella.
T. Feministinainen joka on naimisissa feministimiehen kanssaFeministimies on vähän sama kuin köyhä kokoomuksen kannattaja- toimii omaa etuaan vastaan.
Tasa-arvo on kaikkien etu, feminismi on naisten oikeuksien edistämistä jo sananmukaisestikin (vaikka kovin jotkut yrittävät omia tasa-arvon feminismin huomaan).
Niin kauan kuin tasa-arvoa sukupuolten kesken ei ole, feminismillä on paikkansa.
Feministin asiana ei ole edistää miesasiaa. Laasaslauman mielestä naisten pitäisi hoita sekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
T. Feministinainen joka on naimisissa feministimiehen kanssaFeministimies on vähän sama kuin köyhä kokoomuksen kannattaja- toimii omaa etuaan vastaan.
Tasa-arvo on kaikkien etu, feminismi on naisten oikeuksien edistämistä jo sananmukaisestikin (vaikka kovin jotkut yrittävät omia tasa-arvon feminismin huomaan).Niin kauan kuin tasa-arvoa sukupuolten kesken ei ole, feminismillä on paikkansa.
Feministin asiana ei ole edistää miesasiaa. Laasaslauman mielestä naisten pitäisi hoita sekin.
Missähän kohtaa sanottiin, että naisten pitäisi hoitaa miesasiaa? Miksi siis miehenkään tulisi olla feministi? Ihmetyksen aihe oli miesfeministi ja se miten monet naiset sanovat, että voisivat olla suhteessa vain feministimieheen. Edes tasa-arvon ajaminen ei riitä, vaan naisten asiaa pitäisi ajaa.
Vierailija kirjoitti:
Sen pituinen se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tasa-arvo on kaikkien etu, feminismi on naisten oikeuksien edistämistä jo sananmukaisestikin (vaikka kovin jotkut yrittävät omia tasa-arvon feminismin huomaan).Niin kauan kuin tasa-arvoa sukupuolten kesken ei ole, feminismillä on paikkansa.
Kerrotko, mikä Suomessa ei vielä ole tasa-arvoista naisille? Ei mitään mutua, vaan faktoihin ja lakeihin sidottua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tässä päästäänkin siihen mitä feminismi on ja mitä se ei ole. Voisivatko vaikka naiset sopia keskenään mitä se tarkoittaa ja mennään sitten sillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli aloit vihaamaan koko mies sukupuolta sen takia, että törmäsit töissä epäasialliseen HENKILÖÖN? Uskomatonta. Käyttäisit energiasi paremmin. Meillä on Suomessa tasa-arvoon liittyvät asiat erinomaisella tasolla, menisit jonnekkin lähi-itään tai saudi-arabiaan meuhkaamaan.
Olet määritelmä turhalle ja tyhmälle feministille.M20
XD ohhohohohoh! Nyt joku veti herneen nenään OMISTA, virheellisistä johtopäätöksistä.
Mitähän eroa feminismillä ja egalitarismilla on?
Persutirallaa persutirallaa persutirallallei Persutirallaa persutirallaa persutirallallei Persutirallaa persutirallaa persutirallallei Persutirallaa persutirallaa persutirallallei!