Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas menee tänään ~120 e kampaajaan.

Vierailija
19.08.2019 |

Paljonkohan noissa hinnoissa on ilmaa? Ymmärrän että työstä tulee kuluja jotka on katettava, mutta 120 e... Eikä ole edes kallein kampaaja.

Näin naisena uskallan väittää, että miehet eivät koskaan suostuisi maksamaan parturikäynnistään moisia summia.

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy ammattikoululla opiskelijoiden värjättävänä. Paljon halvempaa .

Ei helkkari. Tämä ei ole tullut mieleenkään. Katsoin hintoja, värjäykset 45 e...

Ap

Muista varata aikaa sitten useampi tunti. He tosiaan vasta harjoittelevat. Opettaja on paikalla.

Aikaa mulla on vaikka koko päivä. Entinen kampaajani värjäsi ja leikkasi hiukseni aina neljässä tunnissa. :D Eikä ollut harjoittelija.

Ap

Kuka hullu vielä mielellään istuu 4 tuntia kampaajalle😝puoli tuntiakin on jo ahdistavaa. Siihen vielä päälle, jos sattuu ärsyttävä puhelias kampaaja, joka alkaa tenttaamaan kaiken maailman kysymyksiä tai kertomaan omia juttujaan, niin ei vois vähempää kiinnostaa. Mieluummin homma ohi ilman turhia löpinöitä, mahdollisimman nopeasti.

Vierailija
62/82 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Näin naisena uskallan väittää, että miehet eivät koskaan suostuisi maksamaan parturikäynnistään moisia summia."

Kuka pakottaa sua suostumaan? En minäkään suostu naisena. Mikä tän pointti oli? Naisparat ovat uhreja? Vai että miehet on fiksumpia? Hallituksen tulee tehdä tälle tasa-arvon epäkohdalle jotain ja pian?

Älä nyt hermostu. Ei tästä mitään tasa-arvo-ongelmaa tarvitse vääntää niin kauan kuin sekä parturi- että kampaamokäynnit ovat kaikille täysin vapaaehtoisia.

Puhuin siitä, että naisten hiustenleikkuu maksaa yleensä huomattavasti enemmän kuin miesten. Uskon että tämä johtuu ainakin osittain siitä, että naiset maksavat mukisematta. Miehet eivät ehkä budjetoi ihan niin suuria summia hiustensa ylläpitoon, joten heiltä ei myöskään sellaisia summia voi pyytää.

Ja ei, en tarkoita että kaikki miehet ja kaikki naiset. 

Ap

Mistä päättelit jotain hermostumista? :D Ihmettelin vaan mitä ihmettä yrität sanoa.

Toisaalta jossain uutisessa tms oli juuri vähän aikaa sitten, että miehet ovat helppoja asiakkaita juuri siksi, kun "tottelevat" naisia helpommin eivätkä kyseenalaista mitään. Naisilla on tarkka visio mitä pitää tulla. Luulisi, että tämä koskisi hintojakin? Eli itse en usko sun logiikkaan. Muutenkin luulisin, että miehet on hövelimpiä hintojen suhteen (esim alttiimpia tarjoamaan kavereille ym)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy ammattikoululla opiskelijoiden värjättävänä. Paljon halvempaa .

Ei helkkari. Tämä ei ole tullut mieleenkään. Katsoin hintoja, värjäykset 45 e...

Ap

Muista varata aikaa sitten useampi tunti. He tosiaan vasta harjoittelevat. Opettaja on paikalla.

Aikaa mulla on vaikka koko päivä. Entinen kampaajani värjäsi ja leikkasi hiukseni aina neljässä tunnissa. :D Eikä ollut harjoittelija.

Ap

Kuka hullu vielä mielellään istuu 4 tuntia kampaajalle😝puoli tuntiakin on jo ahdistavaa. Siihen vielä päälle, jos sattuu ärsyttävä puhelias kampaaja, joka alkaa tenttaamaan kaiken maailman kysymyksiä tai kertomaan omia juttujaan, niin ei vois vähempää kiinnostaa. Mieluummin homma ohi ilman turhia löpinöitä, mahdollisimman nopeasti.

Tässä olikin se pääsyy miksi vaihdoin kampaajaa. :D Tosin ei se mitään painajaista ollut, tosi mukava tyyppi kyseessä ja yhteistä jutunjuurta riitti. Itse tykkään rupatella kampaajan kanssa kyllä, mutta kieltämättä neljässä tunnissa alkoi jo persus vähän puutua.

Ap

Vierailija
64/82 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eikohän tuo ole ihan normi hinta ainakin täällä Helsingissä. Itse käyn noin neljän kuukauden välein raidoissa ja leikkauksessa samassa paikassa ja maksaa 124E, hiukset hiukan olkapäiden alapuolelle.

Monessa paikassa maksaa huomattavasti enemmän. Varsinkin keskustassa esim Kampin alueella ole kysellyt hintoja omaan päähäni ja maksaisi lähemmäs 200E.

Näinhän se on, sanoinkin että ei ole kalleimmasta palvelusta edes kyse.

Maksan taitavasta käsityöstä mielelläni. Ja ymmärrän, että kampaajalle on jäätävä työstään myös palkkaa, kukaan ei tee työtä jonka kaikki tuotto menee suoraan maksuihin.

En silti voi olla ihmettelemättä tätä valtavaa ja nopeaa hintojen nousua. Kaikki kallistuu, se on selvä, mutta kampaamopalvelut tuntuvat kallistuvan ylivoimaisesti eniten.

Ap

Osittain varmaan siksi että alv oli välillä heille halvempi ja sitten nousi taas.

Vierailija
65/82 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile vaikka tätä ja tee sillä raitoja maalaamalla siveltimellä. En usko, että voit epäonnistua.

https://www.nordicfeel.fi/hiustenhoito/hiusten-varjays/hiusvarit/loreal…

Olen nyt värjännyt lähes 2 v. kampaamolla omani ja onhan se vaan järjettömän kallista. Nyt ostin taas itse castingia ja totesin, että on ihan yhtä hyvä lopputulos kuin kampaajan tekemä.

Itse käytän suklaanruskeaa. Koska sanoit, että pidät tuhkanvärisestä, niin tuossa ei ole mukana kullan sävyjä. Onnistut varmasti, kunhan pysyt annetuissa vaikutusajoissa.

Jos siis haluat säästöä, niin kannattaa perehtyä asiaan ja uskaltaa kokeilla.

Vierailija
66/82 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Näin naisena uskallan väittää, että miehet eivät koskaan suostuisi maksamaan parturikäynnistään moisia summia."

Kuka pakottaa sua suostumaan? En minäkään suostu naisena. Mikä tän pointti oli? Naisparat ovat uhreja? Vai että miehet on fiksumpia? Hallituksen tulee tehdä tälle tasa-arvon epäkohdalle jotain ja pian?

Älä nyt hermostu. Ei tästä mitään tasa-arvo-ongelmaa tarvitse vääntää niin kauan kuin sekä parturi- että kampaamokäynnit ovat kaikille täysin vapaaehtoisia.

Puhuin siitä, että naisten hiustenleikkuu maksaa yleensä huomattavasti enemmän kuin miesten. Uskon että tämä johtuu ainakin osittain siitä, että naiset maksavat mukisematta. Miehet eivät ehkä budjetoi ihan niin suuria summia hiustensa ylläpitoon, joten heiltä ei myöskään sellaisia summia voi pyytää.

Ja ei, en tarkoita että kaikki miehet ja kaikki naiset. 

Ap

Mistä päättelit jotain hermostumista? :D Ihmettelin vaan mitä ihmettä yrität sanoa.

Toisaalta jossain uutisessa tms oli juuri vähän aikaa sitten, että miehet ovat helppoja asiakkaita juuri siksi, kun "tottelevat" naisia helpommin eivätkä kyseenalaista mitään. Naisilla on tarkka visio mitä pitää tulla. Luulisi, että tämä koskisi hintojakin? Eli itse en usko sun logiikkaan. Muutenkin luulisin, että miehet on hövelimpiä hintojen suhteen (esim alttiimpia tarjoamaan kavereille ym)

Siitä päättelin, kun aloit suoltaa settiä jostain miesten fiksuudesta, naisten uhriudesta ja hallituksen puuttumisesta asiaan.

Tosiaan, jos katsot parturikampaamoiden hintoja niin naisten hinnat ovat aina korkeampia kuin miesten. Kuten tuossa aiemmin jo kommentoin, naiselta pyydetään leikkauksesta kovempaa hintaa vaikka hänellä olisi miesten tukkamalli päässään (ja aikaa leikkuuseen menee saman verran kuin miehellä). Ei tämä mikään kansallinen tasa-arvo-ongelma ole, mutta ihmetyttää silti.

Ap

Vierailija
67/82 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eikohän tuo ole ihan normi hinta ainakin täällä Helsingissä. Itse käyn noin neljän kuukauden välein raidoissa ja leikkauksessa samassa paikassa ja maksaa 124E, hiukset hiukan olkapäiden alapuolelle.

Monessa paikassa maksaa huomattavasti enemmän. Varsinkin keskustassa esim Kampin alueella ole kysellyt hintoja omaan päähäni ja maksaisi lähemmäs 200E.

Maksan taitavasta käsityöstä mielelläni. Ja ymmärrän, että kampaajalle on jäätävä työstään myös palkkaa, kukaan ei tee työtä jonka kaikki tuotto menee suoraan maksuihin.

En silti voi olla ihmettelemättä tätä valtavaa ja nopeaa hintojen nousua. Kaikki kallistuu, se on selvä, mutta kampaamopalvelut tuntuvat kallistuvan ylivoimaisesti eniten.

Ap

Osittain varmaan siksi että alv oli välillä heille halvempi ja sitten nousi taas.

Kun alvi laski, niin kampaamot eivät laskeneet hintoja, vaan laittoivat erotuksen katteisiin. Valitettavasti. Sitten halusivat palkkansa pysyvän ennallaan, kun oli jo totuttu isoon katteeseen. Eli alvin palautus nosti hintoja 24%.

Vierailija
68/82 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile vaikka tätä ja tee sillä raitoja maalaamalla siveltimellä. En usko, että voit epäonnistua.

https://www.nordicfeel.fi/hiustenhoito/hiusten-varjays/hiusvarit/loreal…

Olen nyt värjännyt lähes 2 v. kampaamolla omani ja onhan se vaan järjettömän kallista. Nyt ostin taas itse castingia ja totesin, että on ihan yhtä hyvä lopputulos kuin kampaajan tekemä.

Itse käytän suklaanruskeaa. Koska sanoit, että pidät tuhkanvärisestä, niin tuossa ei ole mukana kullan sävyjä. Onnistut varmasti, kunhan pysyt annetuissa vaikutusajoissa.

Jos siis haluat säästöä, niin kannattaa perehtyä asiaan ja uskaltaa kokeilla.

Kiitos vinkistä! Jonain päivänä uskaltaudun kokeilemaan. Etenkin jos kampaamohinnat vielä nykyisestä nousevat.

Olen vaan huomannut, että ne ihmiset jotka vaalentavat hiuksensa kotona ovat tyytyväisiä sellaiseen lopputulokseen jota itse pitäisin katastrofina. Yksi kavereistani selitti joku aika sitten miten ei voi ymmärtää miksi kukaan maksaisi vaalennuksesta kampaajalle, kun se käy niin näppärästi kotona ja on halvempaa. Hänen hiuksensa ovat epätasaisen keltaiset kauttaaltaan. Itse en voisi poistua kotoa mikäli värjäystulos olisi samanlainen. Mutta hän on tyytyväinen ja se on tärkeintä. Itse haluan että tukka tosiaan on luonnollisen ja kirkkaan vaalea, siksi en toistaiseksi ole uskaltanut itse värjätä.

Ap

Vierailija
69/82 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. 37 e maksoi parturi, sanoin kampaajalle, että ihan kivan leikkasit, mutta hinnan takia en tule toiste.

Perusteli sitä kauppapaikan vuokralla.

Sanoin, etten silti tule toiste. Lähikampaaja leikkaa meinaan 25 eurolla.

Sinccis

Vierailija
70/82 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kolmen kuukauden välein laittamassa raidat ja leikkauttamassa. Maksaa n. 120 euroa (Turussa), maksan enemmän kuin mielelläni, käynnin jälkeen olen hetken kuin uusi ihminen. Plus saan toki kuitin tehdystä työstä.

Vierailija
71/82 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon löytänyt alle 5 euron blondausvärin. Ei tuu kalliiksi, vaikka pitkään ja paksuun tukkaan joutuu ostamaan 2 pakettia. Mutta kuka tasoittaisi latvani = 15 minuuttia ja kohtuullinen hinta, kiitos? Nyt vaan leikkelen itse kaksihaaraisia pois. Hinnan lisäksi ärsyttää nykyisin se, että siellä kampaajan tuolissa joutuu kökkimään ylimääräistä. Miehet saa nopean ja halvan tukanleikkuun, vaikka mulla olisi paljon yksinkertaisempi leikkaus, latvat vaan tasaiseksi. Inhoan sitä, kun kampaajat tuusaa ja nysvää sitä hiusta, ja haluaa tehdä kampausksia ja suoristaa hiuksia, vaikka sanon että ei tartte, olen menossa suoraan treeneihin ja laitan anyway hiukset ponnarille. Juoruilusta en halua maksaa senttiäkään kiitos, mieluummin sellainen kampaaja joka keskittyy työhönsä, eikä leiki jotain psykiatria siinä samalla.

Ja kaikki tämä johtuu siitä, että oma tuntipalkkani on romahtanut. Jos tienaisin vielä hyvin löysällä työtahdilla, hyväksyisin sen muiltakin.

Vierailija
72/82 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kun alvi laski, niin kampaamot eivät laskeneet hintoja, vaan laittoivat erotuksen katteisiin. Valitettavasti. Sitten halusivat palkkansa pysyvän ennallaan, kun oli jo totuttu isoon katteeseen. Eli alvin palautus nosti hintoja 24%.

Mun kampaaja oli sitten poikkeus koska hän laski hintoja. Joutui sitten nostamaan niitä kun alv nousi.

Vierailija
73/82 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tää nyt on turhaa itkua. Ne on palkkansa ansainneet.

Sitä mä vaan en käsitä, että toinen pyytää esim. 70% kovempaa hintaa, kuin toinen ? 

Mitä ne oikein tarjoaa siinä palelussa sitten. Naisilla ei aina oikein järki leikkaa ..

Sinccis

Se, että (mies) asiakas on valmis maksamaan enemmän, niin laadunkin pitää olla selkeästi parantunut.

Vierailija
74/82 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tasoitin vastikään pitkät hiukset. Meni 5min ja 25e.

Mies lyhensi ja tasoitti latvat pitkistä hiuksistani.

Meni 6 minuuttia ja lisäksi palveluun sisältyi valmiiksi lämmitetty sauna.

Vastapalveluksi siilitän hänen päänsä aina tarvittaessa.

Vierailija
75/82 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sua täysin, ap! Muutama vuosi sitten vaalensin hiukseni itse, kun yksi jos toinenkin oli mainostanut, että ihan hyvä tulee itse värjäämällä & hopeashampoolla. No ei tullut. Ihan järkyttävä keltainen, jonka sitten jouduin kampaajalla käydä korjauttamassa. En enää ikinä yritä vaalentaa itse. :)

Nykyään mulle laitetaan aina raidat, yleensä ihan vaan kirkkaan vaaleat, ei mitään sävyä. Itse ylläpidän sitä kotona hopeashampoolla. Raitojen ansiosta juurikasvu ei erotu niin selkeästi kuin jos hiukset olisi värjätty kauttaaltaan. Käyn kampaajalla n. puolen vuoden välein, enempää en raaski.

Vierailija
76/82 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon löytänyt alle 5 euron blondausvärin. Ei tuu kalliiksi, vaikka pitkään ja paksuun tukkaan joutuu ostamaan 2 pakettia. Mutta kuka tasoittaisi latvani = 15 minuuttia ja kohtuullinen hinta, kiitos? Nyt vaan leikkelen itse kaksihaaraisia pois. Hinnan lisäksi ärsyttää nykyisin se, että siellä kampaajan tuolissa joutuu kökkimään ylimääräistä. Miehet saa nopean ja halvan tukanleikkuun, vaikka mulla olisi paljon yksinkertaisempi leikkaus, latvat vaan tasaiseksi. Inhoan sitä, kun kampaajat tuusaa ja nysvää sitä hiusta, ja haluaa tehdä kampausksia ja suoristaa hiuksia, vaikka sanon että ei tartte, olen menossa suoraan treeneihin ja laitan anyway hiukset ponnarille. Juoruilusta en halua maksaa senttiäkään kiitos, mieluummin sellainen kampaaja joka keskittyy työhönsä, eikä leiki jotain psykiatria siinä samalla.

Ja kaikki tämä johtuu siitä, että oma tuntipalkkani on romahtanut. Jos tienaisin vielä hyvin löysällä työtahdilla, hyväksyisin sen muiltakin.

Jos latvasi on laho. Minä voin leikata. 50e.

Sinccis

Vierailija
77/82 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin raitojen ottamisen kokonaan pitkään tukkaani, kun kampaamoiden hinnat nousivat kokonaan. 160 euron raja oli liikaa, nyt jo kaksi vuotta omalla värillä enkä kampaajalle enää mene muuta kuin leikkauttamaan.

Vierailija
78/82 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäisin käydä kampaajalla, mutta omat aikataulut on niin omituiset. Välillä olisi aikaa päivälläkin, muutoksia töiden vuoksi voi tulla puolen tunnin varoitusajalla. En siis kehtaa varata aikaa 2 viikon päähän, koska pari kertaa joutunut perumaan. Viimeisestä kampaajakäynnistä viitisen vuotta. Hiukset omassa värissä punertavat blondit, pituus alaselkään. Latvat kauheaa skeidaa, mutta paksut ja hyväkuntoiset muuten. Melkein sain miehen suostuteltua leikkaamaan 15 cm näistä pois, mutta sille tuli surku sakset kädessä.

Vierailija
79/82 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin 120 € vaalennuksesta jonka lopputulos oli violetti latva ja kirkkaan keltainen juuri. Menin seuraavana päivänä kysymään korjausta, se olisi maksanut 35 € mutta kampaaja antoi alennusta joten maksoin 25 €... Tämä korjaus kesti tukassa seuraavaan pesuun. Ärsyttää kun aina jankutetaan että mene ammattilaiselle, älä värjää itse. Itse en ole ikinä saanut tuollaista tuhoa päähäni.

Vierailija
80/82 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tasoitin vastikään pitkät hiukset. Meni 5min ja 25e.

Joo tämä tasoituksen hinnoittelu on lähtenyt ihan lapasesta. Mulla on vyötärölle ulottuvat hiukset ja kun niistä tasoitetaan kuivat pois, maksan 30 e. Ei edes hiuksia pestä/muotoilla ja aikaa menee 10 minuuttia.

Samassa paka-ketjussa mieheni parturikäynnillä pestään hiukset, leikataan muotoon ja muotoillaan, kesto 30 min, lasku 28 e.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä