Serkun tyttö soitti mummolle ja antoi listan kasvioon tarvittavista kasveista
Onko huijausta? Mummo kuivaa mutta tyttö tekee nimilaput
Kommentit (21)
Mä käytin isän ja äitini kasvion kasveja
Missä tehdään vielä kasvioita? Edes minä en 1970-luvulla ole joutunut enää sellaisia tekemään.
Valokuvia joissain kouluissa joutuvat oppilaat ottamaan kasveista, muttei niitä enää taideta prässätä sentään.
Vaikea kai kaikkea on kaupungista löytää, sinänsä ymmärrän ongelman.
Lapsi oppii jo siitäkin, että joutuu nimeämään kasvit.
Asiahan ei sinulle kuulu ollenkaan. Vai mitä?
Ja kai tajuat että kaikkia kasveja ei saa kaikkialta. Meilläkin on mökillä ihan eri kasvit kuin kotona.
Vierailija kirjoitti:
Missä tehdään vielä kasvioita? Edes minä en 1970-luvulla ole joutunut enää sellaisia tekemään.
Valokuvia joissain kouluissa joutuvat oppilaat ottamaan kasveista, muttei niitä enää taideta prässätä sentään.
Kaikkialla, koska se on uudessa opsissa.
Mun tytär tekee kasvion kännykkäkameralla, toki autan Mennään yhdessä etsimään.
Mummo suostui koska tykkää puuhailla.
Meilläkin mummu auttoi, ja kyllä, toimitin hänelle etukäteen koulun listan vaadituista kasveista. Kauheaa! Miten hän muuten olisi voinut tietää mitä kasveja etsitään...? Pyysi tätä vieläpä ihan itse.
Lapsi oli kesälomalla pari päivää mummolassa, jossa keräilivät kasvit yhdessä. Mummu tuntee kasvit hyvin ja tiesi mistäpäin kannattaa etsiä, ja lapsi tunnisti ja otti kuvat. Mummu oli ystävällinen ja halusi auttaa lapsenlastaan, ei ollut millään tavalla tähän pakotettu tai painostettu. Uskotteko että tällaistakin pyyteetöntä auttamishalua vielä löytyy? Kaikki ei ole aina pelkkää itsekästä hyväksikäyttäjä-uhri -asetelmaa.
Ap:lle kylmä suihku, mutta minä autoin molempia omia lapsiani saamaan kympit kasvioista.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään pakko tehdä. Nyt ei eletä mennyttä vaan nykyhetkeä.
Opsi/ kasvio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikä ole.
Kasvien tunnistaminen on, muttei perinteinen kasvio. Useimmissa kouluissa se tehdään valokuvaamalla.
Yhdessä se tehdään. Piti autolla liikkua ties minne.
Ei todellakaan kaksi päivää riittänyt.
Joka viikonloppu oltiin jossain.
Kymppi kasvio tuli tehtyä.
Kuivatettiin ja perinteinen narulla sidottu kansio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikä ole.
Kasvien tunnistaminen on, muttei perinteinen kasvio. Useimmissa kouluissa se tehdään valokuvaamalla.
Saa valita.
Moni kuivatti pojan luokalla.
Kuivattu kyllä on ihan paras ja kansion pitää olla sellainen missä narut sivuilla sekä ylhäällä ja alhaalla.
Noin tehtiin ennen vanhaan ja siitä jää ihana muisto.
Me ollaan kerätty teinin kasviota minun äidin kanssa. Siis poika on myös ollut mukana mutta jos sattuu joku löytymään matkalta ilman poikaa niin on se napattu mukaan.
Itse ainakin olen innoissani ollut kasviosta ja tutkinut kasveja, samoin kun äitini joka hurahti vielä enemmän.
Veikkaan että aika moni on saanut apua kasvioonsa.
Esim vaivaiskoivua ei oikein täältä pirkanmaalta löydy...
Mun täti on joutunut tekemään kasvion ja ikää 65 vuotta.
Minä en ole tehnyt ja olen 54v.
Nykyään opetussuunnitelma vaatii kasvion tekemisen.
Et pääse biologiasta lävitse jos et tee.
Arvostellaan kokeena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään pakko tehdä. Nyt ei eletä mennyttä vaan nykyhetkeä.
Opsi/ kasvio.
Typerykset alapeukuttajat.
Uusi opetussuunnitelma pakottaa kasvion tekemisen.
Ei pidä olla niin tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikä ole.
Opettaja päättää miten ja millainen kerätään. Ja se vaikuttaa numeroon.
Noh, vähän veteen piirretty viiva. Mä sain käsitöistä aikoinaan hyvän numeron, koska mummo. Vihasin sukan kutomista, mummo taas rakasti. Se halusi tehdä minun sukat. Yritin sanoa, että tee nyt edes huonompaa jälkeä ja tahallisia virheitä...
Meinasin tulla moralisoimaan, että itse se pitää tehdä, mutta sitten muistin oman rakkaan mummoni ja tilanteen 25 vuoden takaa.
Mutta hienoahan se olisi jos tekisivät yhdessä :)
Minä oon molempia lapsiani auttanut kasvikansion teossa, mutta itse joutuivat tekemään.
Kuka ne kerää