Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysy mitä vain vapaamuurarilta

18.08.2019 |

Aloittaja on tavallinen suomalainen mies ja vapaamuurari.

Kysy mitä vain.

En voi vastata kenenkään henkilön jäsenyyksiin tai rituaalien sisältöön liittyviin kysymyksiin.

Kommentit (321)

Vierailija
181/321 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko oikeasti muurata mitä vain missä vain?

Vierailija
182/321 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesittekö että saa-ta-nan suunnitelmiin kuuluu ensin esiintyä hyvänä ja hyväntekjänä? Kun se kiero on saanut ihmisen itselleen, alkaa pahanteko ja ihmisellä hyväksikäyttö. Se imee ihmisestä kaiken, jättäen lopulta ihmisen tyhjäksi, avuttomaksi ja apua huutavaksi, hyötyen vain itse, tuhota ja murskata, saada pahan valtaa enemmän ja enemmän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/321 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä30259 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskotko oikeesi jumalaan?

Uskon korkeimman voiman olemassaoloon. 

No mutta toki. Jos ei jumalaa olekaan niin onpa muita voimia, esim. painovoima. Uskon minäkin siihen.

Vierailija
184/321 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mitään järkeä nykyään muurata hormi tiilestä, kun on nämä elementtihormitkin?

Vierailija
185/321 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko jäsenet samankaltaisia keskenään vai onko iso kirjo? Esimerkiksi käyttäytyvätkö kaikki kunnioittavasti ja harkiten (vai mitä ne onkaan ne teidän arvot tai säännöt) vai onko joukossa törppöjä jotka eivät vain millään tajua ja osaa? Hyväksytäänkö tällaista erilaisuutta vai pyritäänkö henkilöä kehittää sen suhteen? Toinen kysymys: miksi halusit tehdä tällaisen aloituksen tänne nettiin?

Jäsenistö maailmanlaajuisesti on n. 3miljoonaa henkilöä pelkästään tässä järjestössä mihin itse kuulun.

Varmasti joukkoon mahtuu törppöjäkin. Olisi tietenkin ihanteellista että kaikki olisivat avuliaita, kunnioittavia ja muutenkin fiksuja.

Halusin tehdä tämän aloituksen koska vapaamuurariudesta on jonkin verran keskustelua mutta ne monesti ovat täyttä huttua.

Vierailija
186/321 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vm ei saa tietää keitä on ylemmillä tasoilla?

Miksi se pitäisi tietää? Sillä tiedolla ei tee mitään.

Vierailija
187/321 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi rituaalien sisältö pitää salata?

Koska rituaali on kokemus ja mikäli sen tietää etukäteen katoaa siitä iso osa yllätyksellisyyttä

Vierailija
188/321 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan joku jo kysynyt: mistä nimitys vapaamuurari tulee? 

Vierailija
189/321 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole aloittaja mutta kiinnostunut aiheesta. Melko tylsää läppää nuo "tule meille muuraamaan" -jutut. Mutta jotain perää niissäkin: vapaamuurarius alkoi nimenomaan taitavien muurarien ja kirkonrakentajien kiltana. Luulen että salailu alkoi jo tuolloin: salaisista merkeistä killan jäsen saattoi osoittaa jäsenyytensä toisen kaupungin raksalla.

Vasta kun vapaiden muurarien kilta alkoi nauttia korkeaa arvostusta myös muun kasvatustyön tuloksista ja korkeista ihanteistaan alkoi mukaan liittyä muuta väkeä eli ns. "spekulatiivisia muurareita". Käsittääkseni arkkitehtien osuus jäsenistössä on edelleen suuri, en usko että muurarien niinkään. Myös muusikoita on paljon, ehkä siksi että musiikki kuuluu seremonioihin.

Tämä siis wiki-tietoa ja mutua, en ole muurari itse.

Vierailija
190/321 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesittekö että saa-ta-nan suunnitelmiin kuuluu ensin esiintyä hyvänä ja hyväntekjänä? Kun se kiero on saanut ihmisen itselleen, alkaa pahanteko ja ihmisellä hyväksikäyttö. Se imee ihmisestä kaiken, jättäen lopulta ihmisen tyhjäksi, avuttomaksi ja apua huutavaksi, hyötyen vain itse, tuhota ja murskata, saada pahan valtaa enemmän ja enemmän. 

Tunnut olevan kovin ahdistunut. On vaikea nähdä että juuri sinä olisit se oikea profeetta joka osaa valistaa kanssaihmisiä siitä, missä saatana väijyy viattomia. Ihmettelen usein kaltaisiasi evankelistoja - ettekö te syyllisty suureen ylpeyden syntiin uskptellessanne että tunnette Jumalan ja sielunvihollisen ja luette raamattuanne paremmin kuin muut? Suhtaudun aika epäillen myöskään siihen että juuri hyvää tarkoittava ja hyvöntekevöisyyttä harjoittava herrakerho - kuten vapaamuurait, rotarit tai odd feellowit olisivat mitäön saatananpalvojia. Korkeintaan vähän itseriittoisia, heikoimmillaan. En kuulu näihin seuroihin itse.

Vierailija
191/321 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kännykällä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovatko jäsenet samankaltaisia keskenään vai onko iso kirjo? Esimerkiksi käyttäytyvätkö kaikki kunnioittavasti ja harkiten (vai mitä ne onkaan ne teidän arvot tai säännöt) vai onko joukossa törppöjä jotka eivät vain millään tajua ja osaa? Hyväksytäänkö tällaista erilaisuutta vai pyritäänkö henkilöä kehittää sen suhteen? Toinen kysymys: miksi halusit tehdä tällaisen aloituksen tänne nettiin?

Jäsenistö maailmanlaajuisesti on n. 3miljoonaa henkilöä pelkästään tässä järjestössä mihin itse kuulun.

Varmasti joukkoon mahtuu törppöjäkin. Olisi tietenkin ihanteellista että kaikki olisivat avuliaita, kunnioittavia ja muutenkin fiksuja.

Halusin tehdä tämän aloituksen koska vapaamuurariudesta on jonkin verran keskustelua mutta ne monesti ovat täyttä huttua.

Kiitos aloituksesta, aihe on mielenkiintoinen. Kyllä se jäsenyys vaatii tietynlaisen persoonallisuuden... vaikka 'kukaan ei ole seppä syntyessään', pitää olla se kyky ja intohimo kehittyä.

Vierailija
192/321 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hienoa, että ihmiset haluavat yhdistää henkisen kehittymisen kokemuksiaan yhteiseksi voimavaraksi. Uskon että tätä tullaan tarvitsemaan tulevaisuudessa yhä enemmän.

Vierailija
193/321 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, tässä esoteerikko/ruusuristiläinen. Olen miettinyt tuota LDH- rapparikerhoa (kun sopii naisille) mutta olisin kiinnostunut tietämään miten paljon esoteriikkaa ja ns maailmankaikkeuden lakeja/oppeja teillä opetetaan. Olen itse reilu 15v ajan harjoittanut alan ”hommia”. Onko esim oppeja todellisuuden muuttamisesta, manifestoinnista, kvanttikaaoskenttä-luomisesta, universaaleista laeista, tietoisuuden muuttamisesta ja tietoisuus-matkustamisesta jne?

Jos ei, niin sitten tuo taitaa olla pappakerho/mummokerho mallia Rotarit :)

Mutta jos on niin sitten voisi kiinnostaa.

Vierailija
194/321 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnut olevan kovin ahdistunut. On vaikea nähdä että juuri sinä olisit se oikea profeetta joka osaa valistaa kanssaihmisiä siitä, missä saatana väijyy viattomia. Ihmettelen usein kaltaisiasi evankelistoja - ettekö te syyllisty suureen ylpeyden syntiin uskptellessanne että tunnette Jumalan ja sielunvihollisen ja luette raamattuanne paremmin kuin muut? Suhtaudun aika epäillen myöskään siihen että juuri hyvää tarkoittava ja hyvöntekevöisyyttä harjoittava herrakerho - kuten vapaamuurait, rotarit tai odd feellowit olisivat mitäön saatananpalvojia. Korkeintaan vähän itseriittoisia, heikoimmillaan. En kuulu näihin seuroihin itse.

No huh mitä tulkintaa!! Ahdistunut pelkästään vapaamuurareiden salaisista menoista ja sen herättämistä ajatuksista sekä siitä että korkeassa johdossa olevat ihmiset siellä häärivät jotain mitä ei pysty koko kansalle kertomaan avoimesti! Mä en ole mikään profeetta, kirjoitan vain tänne ylös ajatuksiani.

Vierailija
195/321 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö ap linjoilla?

Vierailija
196/321 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan joku jo kysynyt: mistä nimitys vapaamuurari tulee? 

Tarinan mukaan siitä ettäoperatiiviset mestarimuurarit olivat vapaita matkustamaan ja ottamaan vastaan työtä keneltä vain.

Vierailija
197/321 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No huh mitä tulkintaa!! Ahdistunut pelkästään vapaamuurareiden salaisista menoista ja sen herättämistä ajatuksista sekä siitä että korkeassa johdossa olevat ihmiset siellä häärivät jotain mitä ei pysty koko kansalle kertomaan avoimesti! Mä en ole mikään profeetta, kirjoitan vain tänne ylös ajatuksiani.

Niin ja liian voimakas sana ahdistunut edes; lähinnä ärtyyntynyt ja ihmettelevä koko touhua kohtaan. (jatkokommentointi)

Vierailija
198/321 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka täysjärkinen menee ruumisarkkuun elävänä jonkin seremonian vuoksi. Järki hoi!!!

Vierailija
199/321 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, tässä esoteerikko/ruusuristiläinen. Olen miettinyt tuota LDH- rapparikerhoa (kun sopii naisille) mutta olisin kiinnostunut tietämään miten paljon esoteriikkaa ja ns maailmankaikkeuden lakeja/oppeja teillä opetetaan. Olen itse reilu 15v ajan harjoittanut alan ”hommia”. Onko esim oppeja todellisuuden muuttamisesta, manifestoinnista, kvanttikaaoskenttä-luomisesta, universaaleista laeista, tietoisuuden muuttamisesta ja tietoisuus-matkustamisesta jne?

Jos ei, niin sitten tuo taitaa olla pappakerho/mummokerho mallia Rotarit :)

Mutta jos on niin sitten voisi kiinnostaa.

LDH osalta en osaa sanoa mitään kun en siihen järjestöön kuulu.

Yleisesti ainakin meidän järjestössä esoteerisyys on luonnollisesti läsnä sanan varsinaisessa merkityksessä. ”Ulkopuolisilta suljettu”

Mitään magiaa tai taikuuksia ei tehdä. Ei loitsita tai manata.

Symboliikka ja allegoriat ovat ynnä oppia siitä kuinka muutetaan itseämme paremmaksi. Se on se homman pihvi. Maailman muuttaminen itsemme kautta ja sen minkä jäljen jätämme omaan ympäristöömme.

Esoteriikkaan ja symbolismiin voi uppoutua paljonkin. mutta se vaatinee hieman omaa paneutumista.

Vierailija
200/321 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristillistä mieslarppausta itsensä kehittämisen ja henkisen kasvun merkeissä. Toisin sanoen, miehet piirissä taputtavat toisiaan selkään. Tämä sitten verhoiltuna pienen salamyhkäisyyden viittaan, jota raotetaan vain jäsenille ja ai vitsi että on jänskää!

Meilläkin on naapurin Virpin kanssa salaseura. Se on niin salainen, että ei olla edes toisillemme siitä puhuttu!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme