Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysy mitä vain vapaamuurarilta

18.08.2019 |

Aloittaja on tavallinen suomalainen mies ja vapaamuurari.

Kysy mitä vain.

En voi vastata kenenkään henkilön jäsenyyksiin tai rituaalien sisältöön liittyviin kysymyksiin.

Kommentit (321)

Vierailija
201/321 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristillistä mieslarppausta itsensä kehittämisen ja henkisen kasvun merkeissä. Toisin sanoen, miehet piirissä taputtavat toisiaan selkään. Tämä sitten verhoiltuna pienen salamyhkäisyyden viittaan, jota raotetaan vain jäsenille ja ai vitsi että on jänskää!

Meilläkin on naapurin Virpin kanssa salaseura. Se on niin salainen, että ei olla edes toisillemme siitä puhuttu!

Luultavasti kristillisestä hyvinkin kaukana tuo vapaamuurari touhuaminen.

Vierailija
202/321 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaiaja ei taida vielä olla kovin ylhäällä portaikossa, ei muuten tulisi tänne avautumaan. Isot miehet leikkii jotain ritareita pahan vallassa, helv**** pellet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/321 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kännykällä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, tässä esoteerikko/ruusuristiläinen. Olen miettinyt tuota LDH- rapparikerhoa (kun sopii naisille) mutta olisin kiinnostunut tietämään miten paljon esoteriikkaa ja ns maailmankaikkeuden lakeja/oppeja teillä opetetaan. Olen itse reilu 15v ajan harjoittanut alan ”hommia”. Onko esim oppeja todellisuuden muuttamisesta, manifestoinnista, kvanttikaaoskenttä-luomisesta, universaaleista laeista, tietoisuuden muuttamisesta ja tietoisuus-matkustamisesta jne?

Jos ei, niin sitten tuo taitaa olla pappakerho/mummokerho mallia Rotarit :)

Mutta jos on niin sitten voisi kiinnostaa.

LDH osalta en osaa sanoa mitään kun en siihen järjestöön kuulu.

Yleisesti ainakin meidän järjestössä esoteerisyys on luonnollisesti läsnä sanan varsinaisessa merkityksessä. ”Ulkopuolisilta suljettu”

Mitään magiaa tai taikuuksia ei tehdä. Ei loitsita tai manata.

Symboliikka ja allegoriat ovat ynnä oppia siitä kuinka muutetaan itseämme paremmaksi. Se on se homman pihvi. Maailman muuttaminen itsemme kautta ja sen minkä jäljen jätämme omaan ympäristöömme.

Esoteriikkaan ja symbolismiin voi uppoutua paljonkin. mutta se vaatinee hieman omaa paneutumista.

En usko, että pyrkimys muuttaa maailmaa parempaan suuntaan vaatii erityistä paneutumista esoteriikkaan; sikäli kun ymmärrän koko sanan tarkoitusta.

Uskon että halun vaikuttaa pitää tulla sydämestä, ja että sen toteuttamiseen on voimakas draivi. Vankkumaton luottamus siihen, että ihminen voi vaikuttaa. Niin massiivisia kuin järjestelmät ovatkin... aina on mahdollisuus vaikuttaa.

Kuinka monta muovipussia heitetään mereen yhteensä, joka ikinen minuutti? Montako tonnia se on vuodessa? Yksittäiset henkilöt sen tekevät. Yksittäisillä henkilöillä on siten myös valtaa vaikuttaa siihen, miten maailmamme voi.

Ehkä joku haluaa jäsenyydellä kehittää itseään - hieno tavoite, mutta auttamisen kannalta pelkkä välikeino?

Vierailija
204/321 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on, miten jokin yhteinen tavoite saavutetaan, kun siitä ei ole ainakaan haittaa kenellekkään?

En tiedä rituaaleista juuri mitään, joku mainitsi arkun ja ringin... mitä jos uusi jäsen on jo tavallista valmiimpi - voiko olla? Olisiko sillä mitään merkitystä rituaalien kannalta? Onko jokaisessa loosissa omat tapansa, vai kaikille samoja?

Vierailija
205/321 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todelliset vapaamuurarit eivät puhu jäsenyydestään, eivätkä levittele tietoja järjestöstä muulle maailmalle.

Nämä täällä olevat vapaamuurarit eivät ole oikeita vapaamuurareita.

Täyttä roskaa koko ketju.

Vierailija
206/321 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristillistä mieslarppausta itsensä kehittämisen ja henkisen kasvun merkeissä. Toisin sanoen, miehet piirissä taputtavat toisiaan selkään. Tämä sitten verhoiltuna pienen salamyhkäisyyden viittaan, jota raotetaan vain jäsenille ja ai vitsi että on jänskää!

Meilläkin on naapurin Virpin kanssa salaseura. Se on niin salainen, että ei olla edes toisillemme siitä puhuttu!

Hieno juttu sulle ja Virpille. :)

Vapaamuurarius ei ole erityisesti kristittyä vaan minkä tahansa uskontokunnan edustajat pääsevät mukaan. Riittää että uskoo jumalaan/korkeampaan voimaan. Sitä ei määritellä mikä sen tulee olla.

Joissain liitännäisjärjestöissä tulee olla kristitty että voi liittyä mukaan. MYös Ruotsalainen riitti on vain kristityille.

Vierailija
207/321 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaiaja ei taida vielä olla kovin ylhäällä portaikossa, ei muuten tulisi tänne avautumaan. Isot miehet leikkii jotain ritareita pahan vallassa, helv**** pellet.

Ikävää vihamielisyyttä.

Tätä lankaa nyt ei varsinaisena avautumisena voi pitää. Enkä usko että kiinnostus asioista puhumiseen liity mitenkään siihen millä portaalla olen. Olen maininnut jo aikaisemmin että olen ollut vasta n. 5vuotta vapaamuurari, mutta olen vapaamuurariuden ylimmällä asteella ja kuulun liitännäisasteisiin myös. Paljon on vielä muuraritaivalta edessä päin, mutta kaippa minäkin jotain pientä tiedän. ;)

Vierailija
208/321 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä on, miten jokin yhteinen tavoite saavutetaan, kun siitä ei ole ainakaan haittaa kenellekkään?

En tiedä rituaaleista juuri mitään, joku mainitsi arkun ja ringin... mitä jos uusi jäsen on jo tavallista valmiimpi - voiko olla? Olisiko sillä mitään merkitystä rituaalien kannalta? Onko jokaisessa loosissa omat tapansa, vai kaikille samoja?

Millä tavalla valmiimpi?

En tiedä voiko rituaaliin olla enemmän ai vähemmän valmis. 

Rituaalissa on pieniä improvisaation mahdollisuuksia tai loosikohtaisten erikoisuuksien mahdollisuuksia, mutta Suomessa rituaalit ovat kyllä hyvin yhtenäisiä. Suomessa seurataan vain yhtä rituaalikirjaa.

Kun mennään toisen suurloosin alueelle. Esim Ruotsiin(tai Suomeen Ruotsin suurloosin alaisiin looseihin) niin rituaali on jo erinäköinen, sama vaikkapa Saksassa tai Englannissa tai Brasiliassa. Tietyt perus palaset ovat kuitenkin kaikkialla samat ja tarinat ovat samat.

Vierailija
209/321 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todelliset vapaamuurarit eivät puhu jäsenyydestään, eivätkä levittele tietoja järjestöstä muulle maailmalle.

Ei vapaamuurarius ole mikään salaisuus. Avoimmuus on itseassiassa sekä Suomen Suurloosin että UGLE:n (United Grand Lodge of England) tulevaisuusstrategiassa.

Vapaamuurareiden tulisi puhua avoimemmin vapaamuurariudesta ja antaa ihmisille oikeampaa tietoa. Kenenkään ei tietenkään ole pakko, mutta se olisi suotavaa. On vain hyvin pieni osa vapaamuurariudesta mistä emme voi kertoa.

Vierailija
210/321 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palvotko Baphomethiä ja oletko 33 asteen vapaamuurari? Ja saako vapaamuurari oikeasti kaikki paremmat työpaikat ja ylennykset "veljiensä" avulla? Itse olen lukenut tosi paljon kyseistä kirjallisuutta ja tiedän tosi hyvin mitä teette siellä looseissanne ja ketä oikeasti palvotte.

Vierailija
211/321 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se, joka tekee pahaa, kaihtaa valoa; hän ei tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi."

-Jeesus (Joh 3:20, 92)

Siinäkö piilottelun syy?

Vierailija
212/321 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä30259 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vapaamuurarius ole mikään salaisuus. Avoimmuus on itseassiassa sekä Suomen Suurloosin että UGLE:n (United Grand Lodge of England) tulevaisuusstrategiassa.

Vapaamuurareiden tulisi puhua avoimemmin vapaamuurariudesta ja antaa ihmisille oikeampaa tietoa. Kenenkään ei tietenkään ole pakko, mutta se olisi suotavaa. On vain hyvin pieni osa vapaamuurariudesta mistä emme voi kertoa.

No hyöty mielessä tietenkin teette sen, kuolevaan järjestöön on saatava jäseniä. Ymmärrän hyvin ajan ottamisen ja miksi toimintaanne on niin vaikea markkinoida :D Noloa kun pidätte ihmisiä niin tyhminä.

Vierailija
213/321 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palvotko Baphomethiä ja oletko 33 asteen vapaamuurari? Ja saako vapaamuurari oikeasti kaikki paremmat työpaikat ja ylennykset "veljiensä" avulla? Itse olen lukenut tosi paljon kyseistä kirjallisuutta ja tiedän tosi hyvin mitä teette siellä looseissanne ja ketä oikeasti palvotte.

Syytökset Baphomethin palvomisesta koskevat Temppeiritareita. Heitä syytettiin Baphomethin palvomisesta ja siksi heidät pidätettiin ja osa poltettiin roviolla. Minä en palvo Baphomethia.

33.aste on Skottilaisen riitin korkein aste joka on varattu lähinnä riitin valtakunnallisille virkamiehille. Vapaamuurariudessa itsessään on vain kolme astetta.

Ei. Kaikki vapaamuurarit eivät aa parempia työpaikkoja ja ylennyksiä. Tiedän useita veljiä ketkä ovat jopa työttämänä. Itsekkin olen aivan perus tason duunari enkä nauti isosta palkasta enkä suurista vastuista.

Vierailija
214/321 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aloittaja on vapaamuurari niin minä olen kahlekirvesmies!

Vierailija
215/321 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä30259 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syytökset Baphomethin palvomisesta koskevat Temppeiritareita. Heitä syytettiin Baphomethin palvomisesta ja siksi heidät pidätettiin ja osa poltettiin roviolla. Minä en palvo Baphomethia.

33.aste on Skottilaisen riitin korkein aste joka on varattu lähinnä riitin valtakunnallisille virkamiehille. Vapaamuurariudessa itsessään on vain kolme astetta.

Ei. Kaikki vapaamuurarit eivät aa parempia työpaikkoja ja ylennyksiä. Tiedän useita veljiä ketkä ovat jopa työttämänä. Itsekkin olen aivan perus tason duunari enkä nauti isosta palkasta enkä suurista vastuista.

No eipä sulla sitten ole mitään hyötyä vapaamuurareihin kuulumisesta, jos kerran täällä vauva palstallakin olet. Eikö sinun pitäsi olla tekemässä niitä rituaalejanne, ehkä saisit jotain hyötyä niistä.

Vierailija
216/321 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä30259 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla vapaamuurarirekvisiittaa esim.  sormus, logopaita, kaulakoru?

Minulla on joitain sormuksia, paitoja ja koruja joissa on vapaamuurarillisia symboleja ja logoja.

Mitä symboleja on vapaamuurarilliset symbolit ja missä niitä käytetään ja miksi?

Vierailija
217/321 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassu ukko kirjoitti:

Jos aloittaja on vapaamuurari niin minä olen kahlekirvesmies!

Kerro ihmeessä tarkemmin mitä kahlekirvemies tekee.

Vierailija
218/321 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä30259 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla vapaamuurarirekvisiittaa esim.  sormus, logopaita, kaulakoru?

Minulla on joitain sormuksia, paitoja ja koruja joissa on vapaamuurarillisia symboleja ja logoja.

Mitä symboleja on vapaamuurarilliset symbolit ja missä niitä käytetään ja miksi?

Tunnetuimpana symbolina varmaankin harppi ja suorakulma aseteltuna päällekkäin. Myös monia muita vapaamuurarillisia symboleja on joita käytetään vaikkapa vaatteissa.

Widow's Sons moottoripyöräveljien ajoliivissä on kolmio ja kaikkinäkevä silmä sekä muurarin työkaluja.

Moni vapaamuurari käyttää sormuksia missä on joko harppi ja suorakulma tai esimerkiksi liitännäisjärjestön logo yms..

Vierailija
219/321 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillähän on paljon niitä kaikenlaisia käsimerkkejä  esim käsi piilossa jne. Teetkö sinä niitä? Entä olethan tietoinen, että Lucifer on teidän jumala eikä kristillinen Jumala?

Vierailija
220/321 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Firerepair parasta tulisijojen tulenkestävää korjausmassaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi