Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaimo petti

M84
18.08.2019 |

Kaipaan jeesiä jos on ihmisiä kenellä samantyylinen tilanne. Kaikki keskustelu auttaa. Vaimoni kertoi minulle viikko sitten, että "en rakasta sua enään, vaan rakastan toista miestä". Sehän on pahin kolaus mitä voi olla. Olen aina ollut lojaali, mutta en ole sanoin osannut ilmaista tarpeitani enkä tunteitani. Olin viikon saikulla ja kävin kaks kertaa psykologilla. Oon oppinut ihan hitosti viikossa itsestäni. Puhumattomista tunteista ja siitä, että olen tavallaan ajanut vaimoni tilanteeseen, missä hän on nyt. Käsittämättömintä on se, että kun olen suorittanut omaa elämääni ja näennäisesti hyvällä motiivilla oikeuttanut tietyt asiat, esim vaimon vaatteiden ostelu yms. En ole elänyt. Rakastan vaimoani yli kaiken. Hän on pitänyt tämän puoli vuotta sisällään eikä ole kertonut mitään ja nyt kun olen itse täysin auki ja valmis puhumaan niin hän ei halua.

Viikko on tottakai lyhyt aika. Olemme puhuneet yhteensä kuutisen tuntia aiheesta ja olen hyvien ystävieni kanssa jutellut ainakin 20h näistä jutuista ja saanut tosi hyvää tukea. Meillä on 4 ja 6v skidit. Ne on ihania!

Mua pelottaa tää tilanne ihan hitosti. En oikeesti halua erota, vaikka olen ymmärtänyt realiteetit, että näin voi käydä. Rakkaus on vaimoani kohti olemassa. Mietin parisuhdeterapiaa, mutta vaimon mielipidettä en uskalla kysyä, vaikka olemme puhuneet tunteistamme toisiamme kohtaan ja nyt tuntuu, että osaan ilmaista itseäni huomattavasti paremmin. Muutun ihmisenä, koska näen asiat hitosti selkeemmin. Työstä itseäni ehjäksi, mutta vaimo ei ole valmis puhumaan asiasta. Hänellä toki ollut raskas työviikko yms ja salaisuuden pitäminen sisällä on tottakai uuvuttavaa.

Emme ole tehneet oikeastaan ikinä perheenä mitään. Olemme olleet erillään, mutta olen ajatellut tämän johtuvan ruuhkavuosista. En ole yrittänyt enkä puhunut, mutta ei ole myöskään vaimoni. Kuten sanottua, rakastan häntä suunnattoman paljon enkä halua erota.

Lohduttakaa mua ja antakaa jotain kommenttia. Kaikki tervetullutta.

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet liian hyvä vaimollesi. Erotkaa, yritä pitää hyvä yhteys lapsiisi, ja etsi parempi nainen rinnallesi.

Vierailija
2/65 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, kun olet hakenut apua itsellesi.

Vaimoa et voi pakottaa puhumaan etkä olemaan eroamatta.

Jos vaimo haluaa muuttaa pois kotoa, niin et anna lupaa lapsille muuttaa, jos haluat lähivanhemmuuden. Kun lasten virallinen osoite on muuttunut, on lähivanhemmuutta vaikeampi saada.

Selviät, tuli sitten mitä tahansa. Koville ottaa, mutta selviät, varsinkin kun haet itsellesi apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli myös oma ensireaktio. Kyseessä on kuitenkin ihminen, jonka kanssa minulla on elämän mittainen side lasten kautta. Meidän on pakko tulla toimeen ja tässä on muutakin aspekteja. Eaim taloudellinen tilanne. Itsellä koulutukseen nähden todella hyvä tulotaso ja vaimo tienaa noin 4x vähemmän kuussa. En halua lapsille muuta kuin turvallisen tulevaisuuden ja vaimolle ainoastaan parasta. En halua erota "eroamisen ilosta" vaan haluan, että jokainen kivi käännetään. Mutta millä saan vaimoni mieltä / asennetta muutettua?

Vierailija
4/65 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimollasi on siis suhde toisen miehen kanssa. Vaimosi ei rakasta ja kunnioita sinua. Hyvä kun pääset hänestä eroon.

35-vuotias hyvätuloinen mies on kuumaa kamaa sinkkumarkkinoilla. Muuta kolmekymppiset sinkkimiehet ovat nimittäin usein luusereita.

Työstä itseäsi, miksi et ollut läsnä. Ja sitten uutta matoa koukkuun. Huolehdi, että lapsilla on kaikki hyvin.

Vierailija
5/65 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

M84 kirjoitti:

Tämä oli myös oma ensireaktio. Kyseessä on kuitenkin ihminen, jonka kanssa minulla on elämän mittainen side lasten kautta. Meidän on pakko tulla toimeen ja tässä on muutakin aspekteja. Eaim taloudellinen tilanne. Itsellä koulutukseen nähden todella hyvä tulotaso ja vaimo tienaa noin 4x vähemmän kuussa. En halua lapsille muuta kuin turvallisen tulevaisuuden ja vaimolle ainoastaan parasta. En halua erota "eroamisen ilosta" vaan haluan, että jokainen kivi käännetään. Mutta millä saan vaimoni mieltä / asennetta muutettua?

Et saa toisen mieltä tai asennetta muutettua mitenkään jos toinen ei sitä halua muuttaa. Voi tietenkin auttaa toista löytämään motivaation siihen että hänen tulisi muutta asennettaan, mutta ei niiden löytäminen tuossa tilanteessa kovin helppoa ole.

Vierailija
6/65 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti haluat ja saat lasten huoltajuuden. Ei sen takia että olet hyvätuloinen, vaan koska kuulostat hyvältä vanhemmalta.

Vierailija
7/65 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ei kattele ruikuttajia. Jännämíehet kiinnostaa.

Vierailija
8/65 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on edessä harkinta-aika niin ehkä se on ihan hyvä juttu.

Elätte nyt erillänne jonkin aikaa, pidät välinne asiallisina ja keskustelevina. Ole jatkossakin hyvä isä lapsillesi.

Vaimosi saa taukoa ja sinä myös.

Voi olla että palaatte vielä vaikka yhteen, jos pystyy antamaan pettämisen anteeksi ja molemmat rakentamaan hyvää suhdetta.

Mutta voi olla että ette palaa yhteen ja sitten se vaan on niin.

Aina sitä jotain oppii erostakin, ainakin minä opin.

n34

Vierailija
9/65 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedostan omat voimavarani ja olen sitä mieltä, että yksin en lapsista pysty huolehtimaan millään tavalla. Me olemme yksikkö / perhe / ydinperhe ja uskon, että vaimoni myös ajattelee näin. Ja kun kaksi aikuista asuu saman katon alla niin kaikki vain olisi järjellä ajatellen helpompaa.

Emme ole osanneet puhua. Olen valmis antamaan ajan kanssa anteeksi noinkin ison teon, koska nyt tiedostan ongelmat

Vierailija
10/65 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet liian hyvä vaimollesi. Erotkaa, yritä pitää hyvä yhteys lapsiisi, ja etsi parempi nainen rinnallesi.

Lapset tietysti tälle miehelle eikä huo raavalle vaimolle. 

Vierailija
11/65 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti saatte asianne selvitettyä ja perhe pysyy kasassa.

Jos ette ole puhuneet, niin kuinka ajattelit että se asia korjaantuu tulevaisuudessa? Asiat voi olla hetken paremmin ja yritetään olla avoimempia, mutta asiat luisuu pikkuhiljaa ennalleen.

Vaikuttaa että haluat tosissasi korjata tilanteen ja uskon että vaimosi pää kääntyy vielä solle kannalle että kannattaa yrittää.

n34

Vierailija
12/65 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori vaan, mutta hyvätuloisilla ihmisillä elämän pitäisi olla vähän helpompaa. Ja olette kuitenkin ihan aikuisia, 30+++. Jos ette noissa oloissa ole saaneet suhdetta toimimaan ja osanneet olla onnellisia yhdessä JA vielä tämä pettäminenkin tähän - niin p*skaa tukee olemaan teidän liittonne nyt ja aina.

Onhan se noloa, että vaimo paneskelee muita vaikka sinä olet hyvä mies, hyvä isä jne. Vikoja on tietenkin kaikissa. Jos noissa olosuhteissa sinun vikasi, jotka tuskin niin merkittäviä ovat, ajavat naisen toisen miehen alle. Niin kyllä kaikki muutkin tulevat vastoinkäymiset ajavat. Voitte tietenkin rakentaa suhteenne pala palalta uudestaan paremmalle pohjalle, mutta kun vaimosi ei edes suostu puhumaan, et uskalla ehdottaa terapiaa.. niin miksi nähdä vaivaa, jotta saisitte kärvistellä rakentaen luottamusta, jota tuskin kokaan tulee ja jos tulee niin se rikotaan kyllä.

J*malauta oletko joku aisuri?! Akka pihalle, pärjäät kyllä! Ei teidän kahden liitto ole ollut mitenkään erityisen ihmeellinen, vaimosi ei rakasta sinua ja jos isompi kriisi, sairastumisesi tms. koittaisi niin mieti voisitko häneen luottaa. Et. Et varmasti voisi.

Lasten kanssa opit pärjäämään varmasti jos rakastat heitä. Vie aikansa päästä erosta yli, mutta olet t*hmä jos et ymmärrä erota. Ja tyhmästä päästä kärsii koko perhe vielä enemmän.

Vierailija
13/65 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksesta ei käynyt ilmi ne syyt, miksi vaimo on alunperin luovuttanut ap:n suhteen ja alkanut katsella muita. Niistä riippuu paljon, onko toivoa.

Vierailija
14/65 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin vaimoasi. Kyllä minunkin rakkaus loppuisi, jos mies kirjoittaisi enääN. Hyi h***o mikä id****i.

Vierailija
15/65 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksesta ei käynyt ilmi ne syyt, miksi vaimo on alunperin luovuttanut ap:n suhteen ja alkanut katsella muita. Niistä riippuu paljon, onko toivoa.

Ei ole toivoa, tietenkin sen voi kiistää ja haaveilla kulissista.

Vaimo on mennyt ja rakastunut toiseen, ei hän tule takaisin ja vaikka tulisikin ei mikään olisi kuin ennen. Ja kaiken aikaa lapset kärsivät. Olisi siis varmaankin viisainta antaa vaimon mennä kun on jo lähtenytkin suhteesta.

Jä tetyksi tuleminen sattuu, tietysti, jos on yksin toista rakastanut. Vaimo ei ainakaan täydestä sydämestään.

Mutta miten luulet, että ihmiset, jotka eivät nähneet ja osanneet ratkaista niitä alkuperäisiä ongelmia, osaisivat selvitä tästä kriisistä? Vielä niin, että se olisi koko perheen etu?... Eivät selviä varsinkin kun vaimolla on jo muita suunnitelmia.

Eronneille on kriisipuhelimia ja vertaistukea. Suosittelen. Kaikkea hyvää kaikesta huolimatta!

Vierailija
16/65 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ollut naisena samassa tilanteessa. Jatkoimme yhdessä kunnes mies petti uudestaan. Enkä tiedä oliko siinä välissä muitakin juttuja enkä halua enää tietääkään. Itse mietin et olisi pitänyt erota silloin heti eka kerran jälkeen

Vierailija
17/65 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis eihän tässä ole kyse siitä, että vaimo ns. petti, vaan siitä että vaimolla on suhde toiseen mieheen. Vaimo on rakastunut toiseen mieheen! Ja nyt on ylitetty se kynnys, että asia on viimein tuotu ilmi omalle aviomiehelle, mikä käsittääkseni on vaatinut jo pitkällisemmän prosessoinnin ajatusten ja tunteiden tasolla. Vaikeahan siinä on yrittää saada vaimon kanssa syvällistä dialogia aikaiseksi enää, kun hän on tietyn pisteen ylittänyt ja päätökset tehnyt. 

Olen itse aikanaan ollut samassa tilanteessa. Rakastin aviomiestäni syvästi, ja meillä oli kaksi pientä lasta. Vuosien varrella sain kuitenkin tarpeekseni jatkuvasta nalkutuksesta ja vähättelystä, kaikki mitä tein oli huonosti tai väärin. Seksiä meillä sentään oli monta kertaa viikossa, koska itse sitä tarvitsin myös. Mutta kun mies jota rakastin painoi minua henkisesti alas päivästä toiseen. Aluksi meillä oli kaikki yhteistä, 10 vuoden jälkeen meillä ei ollut enää mitään yhteistä. 

Minä huomasin vähitellen, että saan pyytämättäni muualta kaiken sen henkisen hyvän ja tarpeellisen, mitä oma rakas mieheni ei minulle anna. Kotona elin työssäkäyvän naimisissa olevan pienten lasten äidin elämää, mutta omassa mielessäni olin ihan muualla. Siellä, missä sain kuulla, että olen ihan kelpo ihminen, ja hyvä ja ihana ja seksikäs nainen sellaisena kuin olen. Kotiin tulinkin lähinnä ottamaan p*skaa niskaan omalta mieheltäni, jota halusin rakastaa. 

Ja sitten oltiinkin siinä tilanteessa minkä ap meille tässä kertoo. Minulle se oli pitkällisen prosessin päätös, miehelleni valtaisa järkytys. Revipä siitä enää järkevää tai rakentavaa keskustelua. Minä keskityin siinä tilanteessa jo rakentamaan uutta elämääni lasteni kanssa. Käytin kaikki jäljellä olevat vähäiset voimavarani siihen, että pääsen tilanteesta ja miehestäni eroon. Ei todellakaan ollut minkäänlaiselle jälleenrakentamiselle enää piiruakaan tilaa tai kiinnostusta.  Ja vasta tässä vaiheessa mieheni oli valmis puhumaan, kertomaan minulle kuinka hyvä ja tärkeä ja rakas ja ihana olen, ja kuinka paljon hän minua rakastaa. MYÖHÄISTÄ!

Kaikkea hyvää sinulle ap. Toivottavasti pysyt hyvänä ja vastuullisena miehenä ja isänä jos ja kun ero tulee, ettet ala nillittämään lasten tapaamisiin ja elatusmaksuihin liittyvissä asioissa. 

Minulle sossun lastenvalvoja sanoi aikanaan, että vuodesta toiseen on käsittämätöntä huomata kuinka ns. hyvistä miehistä ja isistä kuoriutuu erotilanteissa itsekkäitä kusipäitä. 

Vierailija
18/65 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimo kokee, että on ollut suhteessa yksin. Lähinnä kun ei olla tehty perheenä mitään. Mulla on liikkuva työ, mutta olen silti joka päivä, paitsi yhtenä päivänä, viimeistää viideltä kotona. Hän ei ole saanut läheisyyttä minulta enkä minä häneltä. Olemme tavallaan kasvaneet erilleen. Vaimo myös kokee, että jos ei nyt lähde niin saattaa menettää rakkautensa. Ja on sitä mieltä, että jos me ei saada tätä toimimaan niin menettää myös minut. Eli jää täysin yksin.

Mutta miten minä sitten? Mä oon jumalauta molemmissa vaihtoehdoissa jossain kohtaa yksin.

Vierailija
19/65 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valittiko AP:n vaimo AP:lle jostakin? Esittikö toivomuksia, joihin AP ei reagoinut mitenkään? Myöhäistä itkeä kun maito on jo lattialla?

Vierailija
20/65 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän hyvin vaimoasi. Kyllä minunkin rakkaus loppuisi, jos mies kirjoittaisi enääN. Hyi h***o mikä id****i.

Hei pallistinaama, mies vaan kirjoitti miten vaimonsa sanoi.