Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Salakavala lihominen.. kävin vaa’alla ja järkytyin

Vierailija
18.08.2019 |

Käykää ihmiset säännöllisesti vaa’alla. Kävin tänään pitkästä aikaa ja järkytyin, kun näin numerot: 75 kg! Viimeksi noin vuosi sitten painoin 67 kg. Miten olen voinut lihoa tällä tavalla?? Elämäntavoissani tai ravinnossa ei ole tapahtunut kummempia muutoksia, mutta ilmeisesti tässä neljänkympin korvilla pitää tosissaan alkaa katsomaan, mitä suuhunsa pistää.

Järkyttävintä on se, miten tällaista lihomista ei huomaa. Toki housut ovat joskus puristaneet vyötäröltä, mutta olen ajatellut sen olevan menkkaturvotusta tms. Ihan samoja vaatteita käytän kuin vuosikin sitten jne. Nyt kyllä otan vaa’alla käynnin säännölliseksi tavaksi.

Onko kohtalotovereita?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa punnita itsensä joka ikinen aamu!

Ei kannata. Hankkikaa elämään sisältöä.

Ei siitä haittaakaan ole. Varsinkin, jos puhutaan keski-ikäisistä, jotka lihovat "huomaamatta".

Vierailija
42/46 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän sama juttu, paitsi että tulin vielä yllättäen raskaaksi. Oli todella stressaava syksy ja kevät töissä, en kokenut syöväni mitenkää erityisen paljon, vaan pikemminkin ruokahalu oli tavallista huonompi. Unet jäi myös vähälle. Vaatteet mahtui silti kaikki päälle kuten ennenkin, vaakaa en omista. No kevätpuolella vatsataudin seurauksena ehkäisy oli pettänyt (tämä oli loppujen lopuksi ihan ilahduttava yllätys omassa elämäntilanteessa, joten onni onnettomuudessa). Neuvolassa sitten katsottiin lähtöpaino, ja mitä ihmettä! Olin lihonut 7 kiloa viime loppukesästä, olen 165 cm eli en mitenkään pitkä. Kävin siis viimeksi tutulla huvikseni puntarilla elokuussa 2018. Tämä painonnousu heitti minut normaalipainosta lievään ylipainoon, ja nyt raskaana ei voi mitenkään tehokkaasti laihduttaa. Vääjäämätön painonnousu ahdistaa, mutta iloitsen tottakai tulevasta vauvasta ja se on päällimmäisenä mielessä. Yritän tietysti syödä mahdollisimman terveellisesti nyt ihan vauvankin takia, mutta harmittaa, että paino oli jo valmiiksi päässyt nousemaan noin paljon. No, koitan pitää terveellisemmät elämäntavat ja toivon että imetys auttaisi myös tulevassa painonpudotuksessa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa punnita itsensä joka ikinen aamu!

Mä punnitsen ja kahdessa vuodessa painoa on tullut lisää 20 kiloa. Joka aamu ja ilta käyn väärällä, sekä satunnaisesti vessakäyntiä ennen ja jälkeen.

Ei se punnitseminen mitään auta. Itkettää vaan.

Vierailija
44/46 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli toissa vuonna yllättäen viitisen kiloa painoa. En huomannut vaatteista mitään, mutta järkytys oli suuri, kun menin vaa'alle. Painoin enemmän kuin koskaan odotusaikoinakaan, 73 kg ja olen 171 cm. En saanut niitä laihdutettua, ja tänä kesänä paino oli jo 76 kg. Aloin pari viikkoa sitten laskea kaloreita ja jätin herkut pois. Nyt on paino pudonnut kaksi kiloa. Kunhan pääsisin ensin alle 70 kilon, niin motivoisi jatkamaan tuonne 65 kiloon. Vaikeaa on, kun ikää on jo päälle 50.

Vierailija
45/46 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama järkytys täällä, olen lihonut joulun jälkeen viisi kiloa! Ajattelin, että kyse olisi vain kesälomaturvotuksesta, kun farkut tuntuivat tiukalta vyötäröstä. Eipä ollut pelkkää turvotusta, vaan viisi jämerää kiloa. Nyt on otettava lusikka kauniiseen kouraan, ja skarpattava, hitaasti mutta varmasti. Mitään pikadietteejä en harrasta.

Ja sieltähän se pikkujoulu+joulu jo kurkkii... mieti jos et saa kiloja pois niin seuraavat tulee vielä niiden päälle?!?

Vierailija
46/46 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi tämä klassinen. En ollut käynyt vuoteen vaa'alla. Olen painanut ennen 77-79, mutta nyt tänään vaaka näytti 86,6. Kauheaa. Olin jo ennen ylipainoinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän