Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antavatko äidit itsensä plösöytyä lasten takia?

Vierailija
18.08.2019 |

https://www.iltalehti.fi/tosielamaa/a/4923a5d8-0958-4c11-9dbc-9acd50924…

Aika järkkyä jos joku kokee että on tärkeintä olla lastenhoitomasiina ja laittaa omat tarpeet hyllylle. Minusta lapsille pitää näyttää nimenomaan omalla esimerkillä että itsestä saa ja pitää huolehtia ja ulkonäkö on osa sitä. Treeni ja oikea ruokavalio auttaa voimaan hyvin joka tavalla eikä lapsille jää hyvä kuva plösöydestä. Varsinkaan kun moni valittaa tilaansa marttyyrina uhrautujana eikä tee mitään muuttuakseen. Mulla on vuoden ikäiset kaksoset ja oon kotitreenillä saanut kropan jopa timminmäksi kuin ennen raskautta.

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 4 lasta mutta silti olen halunnut pitää itsestäni huolta.

3. lapsen jälkeen olin edelleen laiha ja 4. lapsen jälkeen olen ollut normaalipainoinen. Nyt kuopus alkaa olemaan täysi-ikäinen ja minä edelleen samassa painossa.

Jo työnkin takia on aina pitänyt huolehtia siististä ulkonäöstä joten en ole koskaan ajatellut sen olevan turhamaisuutta tai lapsilta pois. Puhtaat, aina laitetut hiukset, siistit kauniit vaatteet ja meikkiä hieman töiden ulkopuolellakin. Lapset ovat nukkuneet aamulla kun olen laittautunut töihin, eivät siis ole menettäneet mitään. Hiusten laittoon menee kyllä 30 min mutta meikkiin vain 5. Vaatteiden silitys 5 min.

Eikä mua harmita se ihaileva ja ylpeä katse miehenkään silmissä:) Ei ole haluttomuutta eikä muitakaan ongelmia ollut koskaan.

Olisinko parempi äiti 40kg lihavampana pieruverkkareissa tukka paskaisena??

Ehkä olisit parempi äiti. Tunnissa ehdit askartelemaan, pelaamaan ja olemaan lastesi kanssa enemmän. Tunti päivässä on seitsemän tuntia viikossa ja 28 tuntia kuussa. Tämä aika voi olla ratkaisevaa lapsiesi myöhemmän kehityksen kannalta.

Laittautumalla annat viestin tyttölapsillesi, että heidän olemisensa on kiinni muiden mieliteistä.

Kaikista vahvimpia ja itsenäisempiä (nimenomaan tyttölapsista) tulee näistä pieruverkkari äideistä.

Kuka nyt haluaa kasvattaa lapsestaan jotain ronjaryövärintytärtä tai homssuista peppipitkätossua?

Parempi sellainen kympin tyttö, jolla on letit suorassa.

Pieni anarkia on tervettä. En halua sellaista lasta, joka mukisematta suorittaa kaiken.

Jos alkaa tulla liikaa kiitettäviä, niin kirjat laitetaan lukkojen taakse!

Vierailija
42/72 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3. lapsen jälkeen olin edelleen laiha ja 4. lapsen jälkeen olen ollut normaalipainoinen. Nyt kuopus alkaa olemaan täysi-ikäinen ja minä edelleen samassa painossa.

Jo työnkin takia on aina pitänyt huolehtia siististä ulkonäöstä joten en ole koskaan ajatellut sen olevan turhamaisuutta tai lapsilta pois. Puhtaat, aina laitetut hiukset, siistit kauniit vaatteet ja meikkiä hieman töiden ulkopuolellakin. Lapset ovat nukkuneet aamulla kun olen laittautunut töihin, eivät siis ole menettäneet mitään. Hiusten laittoon menee kyllä 30 min mutta meikkiin vain 5. Vaatteiden silitys 5 min.

Eikä mua harmita se ihaileva ja ylpeä katse miehenkään silmissä:) Ei ole haluttomuutta eikä muitakaan ongelmia ollut koskaan.

Ehkä olisit parempi äiti. Tunnissa ehdit askartelemaan, pelaamaan ja olemaan lastesi kanssa enemmän. Tunti päivässä on seitsemän tuntia viikossa ja 28 tuntia kuussa. Tämä aika voi olla ratkaisevaa lapsiesi myöhemmän kehityksen kannalta.

Laittautumalla annat viestin tyttölapsillesi, että heidän olemisensa on kiinni muiden mieliteistä.

Kaikista vahvimpia ja itsenäisempiä (nimenomaan tyttölapsista) tulee näistä pieruverkkari äideistä.

Kuka nyt haluaa kasvattaa lapsestaan jotain ronjaryövärintytärtä tai homssuista peppipitkätossua?

Pieni anarkia on tervettä. En halua sellaista lasta, joka mukisematta suorittaa kaiken.

Se on hyvä, että lapsi oppii jo nuorena ajattelemaan itse. Koulukin on vain toisten suunnittelema putki. Kaikkea on hyvä miettiä omilla aivoillaan, eikö vain niellä kaikkea kiltisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on hyvä, että lapsi oppii jo nuorena ajattelemaan itse. Koulukin on vain toisten suunnittelema putki. Kaikkea on hyvä miettiä omilla aivoillaan, eikö vain niellä kaikkea kiltisti.

Tässä jännätään, koska tyttö alkaa saamaan ekat jälkkärinsä. Mitään prinsessaa me ei haluttu siitä kasvattaa.

Vierailija
44/72 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En löysisty lasten takia, enkä laihduta miehen takia. Muidenkin naisten täytyisi päästä käyttämästä muita tekosyynä ja miellyttämästä muita (pelosta, ettei kelpaa), vaan ihan itsestä lähtevistä syistä, siitä että on itseensä tyytyväinen ja voi hyvin.

Vierailija
45/72 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi oikeastaan päinvastoin. Lapsen myötä aloin syödä terveellisemmin ja käydä salilla, jotta näytän hyvää esimerkkiä ja olen fyysisesti paremmassa ja virkeämmässä kunnossa. Jaksaa touhuta paremmin. Meikkaamiset ei tähän tosin kuulu, mun meikkaamattomuus ei ole lapsista kiinni.

MUTTA tein tän muutoksen vasta kun vauvavuosi alkoi olla ohi. Sitä aiemmin kaikki energia meni siihen vauvaan ja esim. univelkaisena ei todellakaan jaksa mitään ”ylimääräistä.” Lapsi on silloin se prioriteetti 1, omat unet 2.

Vierailija
46/72 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kolmoset ja puolen vuoden päästä olin jo missikissojen finaalissa. Kovin vaatimattomalta kuulostaa treenisi, jos kaksoset, etkä tehnyt kauneutesi eteen mitään. Kroppa on vain pieni osa ihmistä.

Näytän hyvältä enkä tähtää missikisoihin :)

Ap

Sulla mitää lapsia ole. Olet provo jonka päivän kohokohta on saada kymmenet äidit vihaamaan itseään.

Vierailija
47/72 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oikeesti...

Taas ruoditaan ja arvostellaan naisten ulkinäköä ja kehoa. Äitejä kyylätään kaikesta ja nyt tuostakin.

Missä on ketju, jossa arvostellaan sitä, että MIKSI LAPSEN ISÄ ON PÄÄSTÄNYT ITSENSÄ PLÖSÖYTYMÄÄN? Miehethän ovat ylipainoisempia kuin naiset tilastojenkin mukaan.

Vierailija
48/72 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei univajeesta kärsivä pysty treenaamaan. Hyvä, että selviää edes päivästä toiseen.

Eikö univaje ole jo nimenomaan sitä missä kannattaisi löytää apua itselleen. Lapset menee ehdottomasti aina äideillä kaiken edelle, mutta joskus on oikeus laittaa myös itsensä etusijalle, jotta voit olla parempi ja energisempi äiti lapsillesi. Kun eikös tämä ole se jota jokainen äiti lapsillensa haluaa?

Vierailija
49/72 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt varsinaisesti siitä ole kiinni, että antaa plösähtää lasten takia. Mutta töiden jälkeen muksut hoidosta, niillä nälkä ja ruuan laitto, kello on kuusi kun kaikki syöneet. Sitten on se pari tuntia ennen ilta hommia ja nukkumaan menoa. Seurusteletko lasten kanssa vai lähdetkö lenkille. Lapset nukkumaan vaihtelevalla menestyksellä ja kello on 21. Lähdetkö lenkille vai teetkö kotihommia ja vietät aikaa miehen kanssa.

Vierailija
50/72 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se nyt varsinaisesti siitä ole kiinni, että antaa plösähtää lasten takia. Mutta töiden jälkeen muksut hoidosta, niillä nälkä ja ruuan laitto, kello on kuusi kun kaikki syöneet. Sitten on se pari tuntia ennen ilta hommia ja nukkumaan menoa. Seurusteletko lasten kanssa vai lähdetkö lenkille. Lapset nukkumaan vaihtelevalla menestyksellä ja kello on 21. Lähdetkö lenkille vai teetkö kotihommia ja vietät aikaa miehen kanssa.

Lasten kanssa voi liikkua. Valintoja.

Vierailija
51/72 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasten kanssa voi liikkua. Valintoja.

Jep. Ja syödä voi aina fiksusti eikä mättää joka tähteitä jotka on joko roskissa tai vyötäröllä. Valintoja.

Vierailija
52/72 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä juttuja kun lukee niin voin vaan todeta että aika monen naisen sydäninfarktin, aivohalvauksen ja diabeteksen yms elintapasairauksien siemen kylvetään pikkulapsiaikana. Siihen kun yhdistää lihomisen, huonon ruuan ja liikkumattomuuden niin ei ihme jos muutaman vuoden kuluttua saadaan soittaa ambulanssia paikalle.

Vierailija
53/72 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini oli jojolaihduttaja ja kasvatti tyttäristään syömishäiriöisiä. Tyttärillä on anoreksia nervosa ja tässä itseasiassa juuri tänä aamuna mietin, että kuinkakohan hauraat luut mulla mahtaa olla. En ole edes neljääkymmentä. 

Kaikki me rupsahdetaan aikanaan. Myös ne miehet, eli ihan turha on uhrata omaa hyvinvointiaan jonkun kikkuliolennon tähden. Jos ei sellaisenaan kelpaa, niin miksi ostaa koko lehmää jos tarvitsee vain lasin maitoa.  Varaosia saa kaupasta, siis miehen varaosia. Ne varaosat eivät naljaile, tiputtele kalsareita lattialle tai muutenkaan leiki kiukuttelevaa miesvauvaa.

Vierailija
54/72 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen laihtunut ja urheillullistunut taaperon kanssa, koska ulkoiltua tulee enemmän tai vähemmän joka päivä ja ruoan laatuun kiinnittää pakosti huomiota, kun ei huvita mitä tahansa lapsille syöttää. Sohvalle pääsee vasta illalla, ja silloinkin mahdollista käydä lenkillä tuulettamaan hermoja :D

Vierailija
55/72 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä juttuja kun lukee niin voin vaan todeta että aika monen naisen sydäninfarktin, aivohalvauksen ja diabeteksen yms elintapasairauksien siemen kylvetään pikkulapsiaikana. Siihen kun yhdistää lihomisen, huonon ruuan ja liikkumattomuuden niin ei ihme jos muutaman vuoden kuluttua saadaan soittaa ambulanssia paikalle.

Naisen? Kun kaikki nuo sairaudet kuten ylipainokin on miehillä yleisempiä.

Vierailija
56/72 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kolmoset ja puolen vuoden päästä olin jo missikissojen finaalissa. Kovin vaatimattomalta kuulostaa treenisi, jos kaksoset, etkä tehnyt kauneutesi eteen mitään. Kroppa on vain pieni osa ihmistä.

Ei ole mikään meriitti, jos pääsee Miss Porvoo-kisoissa finaaliin.

Vierailija
57/72 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armollisuus itseä kohtaan saa aikaan myös armollisuutta muita kohtaan, silloin on kaikkien hyvä olla. Jatkuva suorituskeskeinen tapa saa lähimmäiset vain ahdistumaan ja kaikkoamaan kauas.

Vierailija
58/72 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei varmasti lasten takia kuitenkaan. Mutta aikaa ja energiaa ei välttämättä riitä.

En jaksaisi työläisiä syyllistämisketjuja koska ikinähän et voi tietää toisen elämästä mitä se pitää sisällään.

Mä olen ylpeä itsestäni koska olen edes tässä kunnossa näiden vuosien jälkeen. Esikoinen täyttää tänä vuonna 13 vuotta ja olen kokenut tänä aikana niin paljon että tilanne voisi olla paljon huonompikin. Itseasiassa laihduin 45 kiloa kun jäin kotiäidiksi, ennen lapsia olin kiireinen yrittäjä jolla ei ollut aikaa huolehtia itsestään. Muistakaa myös että se ei näy päälle päin onko ihminen kuitenkaan terve. Itsellä ei lapset ole aiheuttanut plösöytymistä vaan ai-sairaus jossa paljon kipuja ja liikkumisen vaikeutta. Ei ole montaa vuotta kun juoksin puolikkaita, kävin salilla ja crossfitissä, nyt saan vaan haaveilla että pystyisin jotain noista edes tekemään.

En minä lähtisi ylpeilemään omasta mahtavuudesta kun on jaksanut kotona jumpata siinä lasten sivussa. Onhan se kiva juttu mutta että oikein saavutus... kertonee oikeastaan että sinulla on vain tasapaksu elämä.

Vierailija
59/72 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei univajeesta kärsivä pysty treenaamaan. Hyvä, että selviää edes päivästä toiseen.

Lapseni on nyt 7kk vanha ja aloin treenaa kun jäbä oli 3kk CrossFit 3kertaa viikossa ja pienillä unilla. Pystyy kyl kun tahto on kova 💪😊

Vierailija
60/72 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapseni on nyt 7kk vanha ja aloin treenaa kun jäbä oli 3kk CrossFit 3kertaa viikossa ja pienillä unilla. Pystyy kyl kun tahto on kova 💪😊

Lisään viellä

Et ennen pojua treenasin 5krt viikossa 💪😊Et kaikki on mahdollista 😊

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän